Joppie-saus............een nieuwe, héérlijke saus............in Haarlem overigens al jarenlang bekendjvdg schreef:Ik kan hier nog heel wat leren!Kaw schreef:Patatje joppie en een frikandel joppie.
Wàt is joppie![]()
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)??
Het is eigenlijk mayo en zoete curry + uitjes, maar dan in een zachte smaak voorgemixed. Uitgevonden door een vrouw met de naam joppie als ik het goed heb. Ik vind het lekker vanwege de eigenschap dat tijdens het eten de smaak niet zo snel verveeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joppiesaus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joppiesaus
Ach, smaakte misschien ook wel met wat salt & vinegar......Unionist schreef:Dit lees ik nu pas. Ik zat al te snakken naar mijn Pringles. Nu heb ik die krant maar opgegeten...helma schreef:Hé Unionist!helma schreef:Tuurlijk :!:Unionist schreef:Dus je hebt mijn raad toch opgevolgd...
je krijgt een bus Pringels Salt & Vinegar
Ik heb i.p.v. die chips een Gelderlander van vandaag voor je gekocht, ook oké?
-
Mjum!!! Heerlijk! Zo'n zak is bij mij ook altijd erg snel leeg...vlinder schreef:Heeeeerlijke paaseitjes, maar jammer genoeg zijn die alweer op:
:
:
Wel een vreemde naam voor chocola he paaseitjes. Dat denk ik met kerst ook altijd: kerst -kransjes, kerstpakket... Wanneer ik daar wat dieper over nadenk vindt ik eignelijk dat dat bijna niet kan.
Maar ja, daar zouden we bijna een apart topic voor moeten openen...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
De NL-Pravda heeft niet zo'n lang bestaan gekent.......helaas. Ken de Pravda heel wat langer in de originele uitgave waar ik een abb. op had, net als op de Isvestia......de Russische uitgaven dus.Unionist schreef:Gisteren via Marktplaats een Nederlandse editie van de Pravda gekocht. Wist niet eens dat die er was. Petrus vast wel, die heeft meer feeling met die kringen. Het gaat om de eerste editie, uit 1986.
nb PRAVDA betekent: De Waarheid, wat dus ook de naam van het CPN-dagblad was (de Waarheid)
-