Gabrielle schreef:, je bent niet geplaatst in een gemeente om daar nooit meer weg te gaan.
Denk je echt dat God het verkeerd vind dat je op zondag een ander deel van Zijn gemeente ontmoet.
Ga jij nooit naar diensten in andere kerken ?
Al zeg ik nu dingen voor mijn beurt toch hier een reactie mijnerzijds.
Het is idd goed om eens over eigen kerkmuren heen te kijken, alleen doe ik dat doorgaans doordeweeks en niet op zondag.
Op de dag des Heeren hebben wij onze verplichtingen in de gemeente waar God ons in Zijn voorzienig beleid een plaats gaf.
De gemeenschap der heiligen kan beoefend worden daar waar je lid bent.
Ds Simons heb eens horen zeggen dat het misschien soms al zuchtende moet in je eigen gemeente, maar dat er dan een gebed op mag stijgen naar boven om licht en wijsheid.
We mogen niet
zomaar zonder reden onze gemeente verlaten en elders kerken of zelfs lid worden.
Een ander argument is om een voorbeeld te zijn in je gezin, als je die mag hebben.
Als de ouders al makkelijk zijn in het relieshoppen wat kunnen we dan van de kinderen verwachten
Dan is ook de vraag als alle leden van een gemeente zich die vrijheid zouden toeeigenen wat blijft er dan nog van een kerkelijke gemeente over ?
Dat het incidenteel wel eens voorkomt door wat voor omstandigheid dat zal een ieder wel erkennen, maar dan wel als uitzondering en niet als regel,
Je bent als het goed is niet alleen lid van een kerk , maar lid van DE kerk, het lichaam van Christus.
Het is juist zo verrijkend om je eigen , veilige , kerkje eens te verlaten.
Ik lees nergens in de Bijbel dat dit verboden wordt.
We moeten de onderlinge bijeenkomsten niet nalaten, dat heeft niks met kerkverbanden te maken.
Dat zijn uitvindingen van mensen.
Kerkverbanden als uitvinding van de mensen ?
Gedeeltelijk wel , anderzijds is het dat God kennelijk Zijn zegen er over wil gebieden .
Het is waar als we stellen dat bijeen moet wat bij elkaar hoort.
Maar om op een activistische wijze conferentie's te gaan organiseren die doordeweeks net zo goed plaats kunnen vinden als op de zondag, lijkt me dus op zijn zachts gezegd overbodig, niet verstandig en zelfs niet wenselijk.
Door de zondag te gebruiken als interkerkelijke conferentiedag doet men de eigen boodschap, visie en verwachting van de stichting, dus meer kwaad dan goed.
Deze impact wordt door de stichting gewoonweg onderschat.