Hendrikus heeft de smileys ontdekt....Hendrikus schreef: Maar móói!....
Welke muziek beluister je nu? [3]
Het is de bedoeling om hier te schrijven naar welke muziek je NU luisterd, en niet waar iemand VROEGER van hield!jvdg schreef:Uiteindelijk, en ik verwacht dat alle deelnemers van dit refoforum het van harte met mij eens zijn, dat ondanks alles, alles, ziende op ons leven en de genade die Christus ons verleend (ook door onbegrepen wegen) moet ik de dichter van Psalm 150 nazeggen: Looft GOD Looft zijn Naam alom!!! Het was de lievelingspsalm van mijn vader die als "een doodbrakende Heman" door het leven ging.
Begrijpt u die Genade!
de Anglicaanse Kerk is de Engelse variant van de RK voor het geval je dát niet wist..............wim schreef:Hoezo moet je daar voor gewaarschuwd worden? Ik heb niets tegen katolieke muziek. Misschien tegen rooms katolieke muziek, maar dan alleen als de tekst niet in orde is. Gelukkig is dat lang niet altijd het geval en latijn versta ik niet.
als ik het Kathedrale Koor van de St. Bavo in Haarlem in gedachten neem, of ik draai van hen een cd, dan ademt het eenzelfde sfeer......vandaar.............Hendrikus schreef:Ja, en nou nog die andere vraag: hoe kunnen Engelse hymns nou "érg [Rooms, ik neem aan dat je dat bedoelt] katholiek" aandoen?Petrus schreef:compilatie die ik van Christiaan toegezonden kreeg.