Kleding

Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Shaul schreef:Wat precies mannen- en vrouwenkleding is, is ook maar afhankelijk van de cultuur, de mode en de tijd. Allerlei beschouwingen over de broek als kledingstuk zijn dus allesbehalve zinvol.
En zijn al tig keer gepasseerd, vandaar ook mijn knipoog naar unionist.
Duuk

Bericht door Duuk »

Petrus schreef:
Christiaan schreef: Maar ik vindt dat ieder, naar eer en geweten met als bron het heilig en onfeilbaar woord van God keuzens moet maken op alle tereinen van het leven.
Op grond van datzelfde Heilig en onfeilbaar Woord van God dient een vrouw dus niet als eern manspersoon gekleed te gaan, m.a.w. dat zij dus een rok/jurk draagt. En idd, niet te kort!
Inderdaad, want mannen dragen korte rokken :!:
Shaul

Bericht door Shaul »

Duuk schreef:
Inderdaad, want mannen dragen korte rokken :!:
Inderdaad, schande, al die blote benen van Afrikaanse, Aziatische en Schotse mannen.
olfie

Bericht door olfie »

Christiaan schreef: Er kunnen momenten zijn dat vindt ik een vrouw een broek mag dragen, ik ken b.v. iemand die graag de natuur in trekt en dan kan ik voorstellen als het moderig wordt.
:mrgreen:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Petrus

Bericht door Petrus »

Shaul schreef:Inderdaad, schande, al die blote benen van Afrikaanse, Aziatische en Schotse mannen.
idee........... :idea:

worstelen in de modder voor schotten in kilt................. :mrgreen: :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:
Christiaan schreef: Maar ik vindt dat ieder, naar eer en geweten met als bron het heilig en onfeilbaar woord van God keuzens moet maken op alle tereinen van het leven.
Op grond van datzelfde Heilig en onfeilbaar Woord van God dient een vrouw dus niet als eern manspersoon gekleed te gaan, m.a.w. dat zij dus een rok/jurk draagt. En idd, niet te kort!
Hehe... echt niet... je hebt ook vrouwenbroeken... of zie jij iedere broek als mannenkledingstuk? Das makkelijk winkelen maar ik zou je toch niet graag in vrouwenbroek zien ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
Tamarinde schreef:
Christiaan schreef: Ik vindt dus dat ieder zelf moet kiezen, maar ik vindt dat wij ons wel mogen onderscheiden, erg strakke spijkerbroek en een te korte rok horen niet vindt ik. Vrouwen met broek mag, maar naar de kerk niet doen.
Waarom mogen vrouwen door de week wel een broek aan maar niet naar de kerk? Ik vind dat je dan consequent moet zijn en door de week ook geen broek moet dragen. Koning JEZUS kan je elke dag ter verantwoording roepen.
Er kunnen momenten zijn dat vindt ik een vrouw een broek mag dragen, ik ken b.v. iemand die graag de natuur in trekt en dan kan ik voorstellen als het moderig wordt.
Maar ik vindt het mooi als vrouwen zich willen onderscheiden door een rok te dragen.
Maar ik vindt dat ieder, naar eer en geweten met als bron het heilig en onfeilbaar woord van God keuzens moet maken op alle tereinen van het leven.
Ik denk dat we ook voor fietsen en paardrijden dan wel broeken mogen gedogen.... dat is veel kuiser... en confortabeler. Verder mag ook vanaf windkracht 6 een broek worden gedragen in verband met het gevaar van omhoogwaaiende plooien waardoor een deel van de benen ontbloot zou kunnen worden... of nog erger. Bij sporten moeten we een broek zelfs verplichten, ik weet niet of je wel eens een dameswedstrijd tennis hebt gezien... maar dat kan echt niet hoor. :roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

... en als het hier goed vriest hebben ook de dames, zelfs de meest verstokte rokdraagsters niet alleen de lange broek , maar ook de lange onderbroek aan! Ook naar de kerk!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies, je moet ook weer niet vastgevroren raken in je eigen tradities :D
refo

Bericht door refo »

Overigens is de sportschoen gelukt wat de damespantalon nog niet gelukt is: acceptatie als schoeisel. waardig genoeg om mee naar de kerk te gaan.
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:Overigens is de sportschoen gelukt wat de damespantalon nog niet gelukt is: acceptatie als schoeisel. waardig genoeg om mee naar de kerk te gaan.
je wordt er bij ons wél op aangekeken als op sportschoenen de kerk inkomt.

ook de volstrekt informele kleding van de jeugd/jongeren is vaak een doorn in het oog van "de gemeente": open lichte hemden (soms zelfs T-shirts) zonder stropdas...........lichte spijkerbroeken......néé, het is niet je dát.............
Marnix

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:
refo schreef:Overigens is de sportschoen gelukt wat de damespantalon nog niet gelukt is: acceptatie als schoeisel. waardig genoeg om mee naar de kerk te gaan.

ook de volstrekt informele kleding van de jeugd/jongeren is vaak een doorn in het oog van "de gemeente": open lichte hemden (soms zelfs T-shirts) zonder stropdas...........lichte spijkerbroeken......néé, het is niet je dát.............
Haha.... en hawaiiblouses? Skateschoenen?
olfie

Bericht door olfie »

Marnix schreef:
Petrus schreef:

Haha.... en hawaiiblouses? Skateschoenen?
Ik vindt dat het niet nodig is te lachen om tradities waar anderen waarde aan hechten.
Dat je het zelf anders beziet dat is één punt, maar op deze wijze maak je hen impliciet belachelijk, terwijl het voor (iig mezelf en ik geloof meerderen met mij) genoeg mensen een uiting van respect en eerbied is.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Margriet schreef:... en als het hier goed vriest hebben ook de dames, zelfs de meest verstokte rokdraagsters niet alleen de lange broek , maar ook de lange onderbroek aan! Ook naar de kerk!!!
Hi Margriet, there is other people here from North America!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
rekcor

Bericht door rekcor »

Bert Mulder schreef:Hi Margriet, there is other people here from North America!
Uh oh, ze gaan in hun eigen dialect praten. :mrgreen:
Plaats reactie