Vakantie

Mara

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Yesenaer schreef:Er zijn diverse activiteiten door de week zoals: pannenkoeken eten in de boerderij, avondwandelingen, strandwandelingen enz.
In de Boerderij staat een grote tennistafel en een orgel voor de liefhebbers, en ergens dichtbij enkele speeltoestellen.
Nog niets veranderd dus, in pakweg 40 jaar. :baille
Ik zou onze kinderen niet meekrijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Yesenaer schreef:Er zijn diverse activiteiten door de week zoals: pannenkoeken eten in de boerderij, avondwandelingen, strandwandelingen enz.
In de Boerderij staat een grote tennistafel en een orgel voor de liefhebbers, en ergens dichtbij enkele speeltoestellen.
Wat klinkt hier nu zo verschrikkelijk aan?
Dodo

Bericht door Dodo »

Het zou mijn vakantie-oord ook niet zijn, maar ze zijn wel heel duidelijk over wat ze bieden en wat ze verwachten.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
Wat klinkt hier nu zo verschrikkelijk aan?
Uhh, de jeugd die ik ken heeft wat meer afwisseling en uitdagingen nodig.
Maar goed, ik ben niet zo van de reservaten. :huhu
helma

Bericht door helma »

Ik denk dat Mara's kroost wat ouder is dan dat van Eilander :)
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Ik denk dat Mara's kroost wat ouder is dan dat van Eilander :)
Dat weet ik wel zeker :haha Maar dat weet hij toch wel?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
O jawel hoor. Het is denk ik in elk vakantieoord wel zo dat de één zich prima vermaakt, terwijl de ander zich verveelt. Ik begrijp daarom niet waarom er een beetje denigrerend over deze bestemming gedaan moet worden.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
O jawel hoor. Het is denk ik in elk vakantieoord wel zo dat de één zich prima vermaakt, terwijl de ander zich verveelt. Ik begrijp daarom niet waarom er een beetje denigrerend over deze bestemming gedaan moet worden.
Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik heb wel zo mijn bedenkingen, die gestoeld zijn op 2 eerdere vakanties.
De accommodaties op zich zijn wel verbeterd zag ik, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar met energieke pubers (en jong volwassenen) 14 dagen ongestoord jolijt en vertier hebt. Maar okay, als de volgende vragen positief kunnen worden beantwoord, wie weet.

Is er een zwembad? Het is niet altijd strandweer.
Is er een game-mogelijkheid?
Staan er nu wel leuke spellen, kompleet?
Legpuzzels?
Is de bibliotheek fors uitgebreid en niet alleen theologisch materiaal?
Is er minder bemoeizucht, aangaande de kleding, het auto- en fietsgebruik op zondag, het dauwtrappen, de tijd van binnenkomen s'avonds?
WiFi?
DDD

Bericht door DDD »

Het is toch niet denigrerend als je je afvraagt waarom je als man niet in een korte broek mag lopen? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, afgezien van de zondagse kerkdienst dan.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het is toch niet denigrerend als je je afvraagt waarom je als man niet in een korte broek mag lopen? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, afgezien van de zondagse kerkdienst dan.
Dat bedoel ik, en als je evt bezoek van familie of vrienden krijgt, moet je ook tegen hen zeggen: lange broek.
En je zoon van 17 zou het wel mogen, maar je zoon van 20 dus niet.
Het spijt me, maar hier kan ik echt niets mee.
Zelfs mijn streng wettische vader had er na één keer genoeg van.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik vertoon me ook niet met een korte broek op de openbare weg omdat ik weet dat ik daarmee aanstoot geef bij sommige mensen. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee. Een lange broek is gewoon netter.
ejvl

Bericht door ejvl »

Heb je zulke lelijke benen dan? ;-)
ejvl

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Curatorium schreef:De kinderen mogen zelfs niet spelen of geluidmaken op zondag, je kan blijkbaar niet vroeg genoeg beginnen om kinderen een hekel te laten krijgen aan de dag des Heren.
dat lijkt me dan een onaangename Verrassing... :sweat
Er was een tijd, nog maar enkele jaren gelden, dat het hier op zondag stil was.
Een buurvrouw, die lid is van een vrijwel vrijzinnige PKN-gemeente tegenover het NS-station, ergerde zich hieraan.
Wat dreef die vrouw tot die ergernis? Bedenk dat eens.

Nu een drukte van spelende kinderen op zondag.
Het is hier met de komst van andere mensen totaal veranderd op de rustdag.
De buurvrouw kan tevreden zijn.
Deze kinderen zijn tenminste 'vrij' ook al gaan ze niet naar de kerk.
Zou dat echt waar zijn?
Maar wat is goed?
Kinderen verplicht binnenhouden, mond dicht en een boek lezen of gaan slapen in ieder geval niet toch?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wij zijn er afgelopen zomer 2 weken geweest en het is ons goed bevallen, ook onze (oudere) kinderen. Wat ons betreft zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar: Texel is een prachtig eiland, het personeel van De Verrassing is zeer behulpzaam en attent (bij kleine problemen bieden ze snel een adequaat een oplossing), het zijn luxe accommodaties en er heerst op het park een gezellige sfeer.

Wat de genoemde punten betreft:
- Roken, dat zou ik niet weten; niemand van ons rookt. Wel is het zo, dat geen enkele van de accommodaties noch de centrale ruimte stinkt naar rook. Dus dat zal wel niet toegestaan zijn.
- Van een korte broek wordt niets gezegd; bij ons niet in ieder geval. Het is wel zo, dat je met een korte broek een beetje uit de toon valt, zeg maar. Maar goed, mij hindert dat niet.
- Auto hebben we niet gebruikt op zondag; fietsen heb ik niets over gehoord.
- Er is een groot subtropisch zwembad in de buurt.
- Game-mogelijkheid, leuke spellen en legpuzzels zou ik niet weten; hebben we niet naar gezocht.
- Wifi is er wel, maar dat is onbeveiligd; dat zou ik sowieso afraden. Alleen 4G was afgelopen zomer (nog) niet beschikbaar, dat vond ik wel jammer.
- De tijd van 's avonds binnenkomen of dauwtrappen is ook geen probleem. Als je (voornamelijk als jongeren) maar geen overlast veroorzaakt.
- Wat bedoel je precies met die 14 dagen ongestoord jolijt en vertier? De accommodaties zijn denk ik geen belemmering, maar dat hangt ervan af, welke je neemt: je hebt verschillende groottes. Ik kan me voorstellen als je wat drukke kinderen hebt, dat je een wat grotere moet nemen.

Wat Yesenaar als positief meldt (pannenkoeken eten in de boerderij, avondwandelingen, strandwandelingen, tennistafel enz.), kan ik alleen maar beamen. Juist die gezamenlijke activiteiten maakt zo'n vakantie erg leuk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wij hadden onze eigen fietsen meegenomen.
Dat zou ik een andere keer niet meer doen: je kan daar voor weinig geld goede fietsen huren.
Plaats reactie