Helaas betekent die ene positieve ook 5 die niet positief zijn blijven hangen.Zeeuw schreef:Fijn als je er zo op terug kan kijken. Ik herinner me vooral het zenden zonder interactie. Tot het moment aan toe dat voor de studerenden die op vrijdagavond de catechisatie volgenden de oudste ouderling werd gezet die helaas niet de beschreven eigenschappen van hierboven bezat. Dat was achteraf bezien een grote gemiste kans.parel schreef: ↑01 feb 2025, 10:29‘Cat’ is voor mij toch wel 15 jaar geleden. Uit die tijd herinner ik mij een catecheet: Een man die echt de tijd nam voor vragen en in hedendaags Nederlands kon uitleggen. Deze man had ook een beroep waardoor hij goed om de hoogte was van de mindere kant van de samenleving en daarom blijkbaar beter wist aan te sluiten bij de jeugd, zonder te vervallen in kerktaal en ge-eikte uitdrukkingen.refo schreef:In Gouda heb je een catecheet die 'antwoorden' heeft van 10 minuten, maar dan niet het antwoord geeft op de vraag. Dan laat je het tenslotte wel om vragen te stellen.Job schreef: ↑29 jan 2025, 18:46 Als er op cat geen vragen worden gesteld, is er een probleem:
- Ongeinteresseerde catechisanten (quasi of echt)
- Een catecheet die bewust of onbewust geen ruimte biedt voor vragen óf niet capabel is ze te beantwoorden.
Meestal een combinatie van beide. Jongeren die geen vragen hebben, dat bestaat niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelfs in de belijdenisgroep voornamelijk zenden. Vragen die wij hadden, werden beargumenteerd vanuit de drie formulieren. En als wij vroegen waar de drie formulieren van enigheid dat op hadden gebaseerd (we belijden toch dat de bijbel geïnspireerd is door God; niet de drie formulieren) bleef dat toch vaag.