Gelezen, gedacht, gehoord... [3]
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]
@DIA:
Hoe lang is het geleden dat je zelf de Dordtse Leerregels goed hebt bestudeerd?
Want ik zie toch geen verschillen met de preek.
Welke preek?DDD schreef:@DIA:
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
De preek die je remonstrants zei te vinden.
Die van ds. J.W. Kersten? Zei ik dat? Waar dan?DDD schreef:De preek die je remonstrants zei te vinden.
Kennelijk bedoelde je dat in ieder geval niet. Wellicht begreep ik het verkeerd?
Ik reageerde op de on-gereformeerde reactie van samanthi en daaronder nog eentje.DDD schreef:Kennelijk bedoelde je dat in ieder geval niet. Wellicht begreep ik het verkeerd?
Excuses dan. Ik begreep het verkeerd. Ik vond het al nogal vér gaan voor een mogelijk accentverschil.
Welk accentverschil?DDD schreef:Excuses dan. Ik begreep het verkeerd. Ik vond het al nogal vér gaan voor een mogelijk accentverschil.
Tussen de preek en jouw opvattingen. Maar het is allemaal een misverstand bij mij.
Wilt u me even zeggen waar ik fout zit? Daar kunnen we immers ons voordeel mee doen?DDD schreef:Tussen de preek en jouw opvattingen. Maar het is allemaal een misverstand bij mij.
Gek ik beweer helemaal niet dat je het zelf doet en ik reageer ook niet onbijbels er staat in de Bijbel een oproep tot geloof en bekering. Dat kun je toch niet ontkennen? Ik zeg nergens dat uit jezelf gaat doen, Hij werkt het willen en het werken, maar geloven is een uitgaande daad, dat gaat God niet voor je doen , dat ga je zelf doen, omdat Hij het in je werkt. Daarom staat er geloof in de Heere Jezus en je zult zalig worden .-DIA- schreef:Ik reageerde op de on-gereformeerde reactie van samanthi en daaronder nog eentje.DDD schreef:Kennelijk bedoelde je dat in ieder geval niet. Wellicht begreep ik het verkeerd?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik bedoel dit:samanthi schreef:Gek ik beweer helemaal niet dat je het zelf doet en ik reageer ook niet onbijbels er staat in de Bijbel een oproep tot geloof en bekering. Dat kun je toch niet ontkennen? Ik zeg nergens dat uit jezelf gaat doen, Hij werkt het willen en het werken, maar geloven is een uitgaande daad, dat gaat God niet voor je doen , dat ga je zelf doen, omdat Hij het in je werkt. Daarom staat er geloof in de Heere Jezus en je zult zalig worden .-DIA- schreef:Ik reageerde op de on-gereformeerde reactie van samanthi en daaronder nog eentje.DDD schreef:Kennelijk bedoelde je dat in ieder geval niet. Wellicht begreep ik het verkeerd?
Citaat:
"Waar blijft het geloof in de Heere Jezus in dit alles?
In de Bijbel staat geloof in de Heere Jezus en je zult zalig worden.
Het wordt op deze manier niet aantrekkelijk gemaakt.
Het is niet alleen maar strijd en lijden, het is geen land van uiterste duisternis, het is vreugde in de Heere."
- Johann Gottfried Walther
En de DL nog eens bestudeerd?-DIA- schreef:Welke preek?DDD schreef:@DIA:
Was het lang geleden?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Eerst een wedervraag: Als ik in dezelfde wantrouwende stijl vragen ga stellen, wat dunkt u, zal dat ons nader tot elkaar brengen?Johann Gottfried Walther schreef:En de DL nog eens bestudeerd?-DIA- schreef:Welke preek?DDD schreef:@DIA:
Was het lang geleden?
Waarom is dit ongereformeerd? Kun je aangeven waarom dit niet bijbels is?-DIA- schreef:Ik bedoel dit:samanthi schreef:Gek ik beweer helemaal niet dat je het zelf doet en ik reageer ook niet onbijbels er staat in de Bijbel een oproep tot geloof en bekering. Dat kun je toch niet ontkennen? Ik zeg nergens dat uit jezelf gaat doen, Hij werkt het willen en het werken, maar geloven is een uitgaande daad, dat gaat God niet voor je doen , dat ga je zelf doen, omdat Hij het in je werkt. Daarom staat er geloof in de Heere Jezus en je zult zalig worden .-DIA- schreef:Ik reageerde op de on-gereformeerde reactie van samanthi en daaronder nog eentje.DDD schreef:Kennelijk bedoelde je dat in ieder geval niet. Wellicht begreep ik het verkeerd?
Citaat:
"Waar blijft het geloof in de Heere Jezus in dit alles?
In de Bijbel staat geloof in de Heere Jezus en je zult zalig worden.
Het wordt op deze manier niet aantrekkelijk gemaakt.
Het is niet alleen maar strijd en lijden, het is geen land van uiterste duisternis, het is vreugde in de Heere."
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.