Er komt binnenkort wel een nieuwe vorm van vrouwenemancipatie: het recht van de vrouw om niet te hoeven werken..-DIA- schreef:Maar bedenk wel dat we nu in 2015 leven! Niet meer in 1974! Toen hadden we het "Jaar van de Vrouw" nog niet gehad! Die kwam pas in 1975! Het denken van toen is thans zwaar achterhaald! En als we dit maar vaak genoeg horen gaan we dat ook wel zo zien en voelen. Herhaling is de kracht van reclame, maar geldt ook voor andere zaken. Ik meen me ergens te herinneren dan men dat wel indoctrinatie placht te noemen. Dat werk perfect! Er moet vooral geen tegengeluid komen, want dat werkt verstorend op de indoctrinatie, en dat kan voor mevrouw Bussemaker toch nog wel eens wat vervelende gevolgen hebben. Even geduld! Dan hebben we een perfecte wereld! (Als het aan de beleidsmakers van onze regering ligt.)Eveline de Pater schreef:
Vooral deze uitspraak vond ik schokkend: 'Vrouwen moeten af van dat eeuwige schuldgevoel over hun gezin.' Wat is het Bijbelse gedachtegoed ver onder het tapijt geschoven...

Maar ondertussen moeten we wel uitkijken dat we de situatie zoals wij die van vroeger kennen als enige Bijbelse zien. Dat zit m.i. wel wat genuanceerder in elkaar.