Hoe was je zondag [2]?

Bertiel

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Herman schreef: 20 okt 2025, 14:21
Bertiel schreef: 20 okt 2025, 14:05 Twee x ds van Kooten over Mattheus’ 24, eerste negen verzen.
Leerzaam en praktisch
En hebben de gekozen broeders hun verkiezing aangenomen?
Hoe bedoel je?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: 20 okt 2025, 14:22
Herman schreef: 20 okt 2025, 14:21
Bertiel schreef: 20 okt 2025, 14:05 Twee x ds van Kooten over Mattheus’ 24, eerste negen verzen.
Leerzaam en praktisch
En hebben de gekozen broeders hun verkiezing aangenomen?
Hoe bedoel je?
Net zoals het er staat. Kan me vergissen, maar vrijdag sprak ik iemand wiens schoonzoon bij jullie tot diaken was gekozen, vandaar mijn vraag.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Aha. Leerbroek.
Die heeft het niet aangenomen helaas.
We zijn van 6 naar 4 vacatures gegaan.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Henk J

Bericht door Henk J »

Dat zijn veel vacatures, wordt de kerkenraad uitgebreid?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Nee. We hebben 6 ouderlingen waarvan 2 periodiek en 2 om andere redenen aftreden. 3 diaken waarvan 1 periodiek en 3 kerkvoogden waarvan 1 periodiek.
Arja

Bericht door Arja »

De preek in het kort: Gods Woord als bron van blijdschap en kracht. Vanuit Psalm 119 en Nehemia 8 klinkt dat de wet van de HEER geen last is, maar vreugde geeft. “De vreugde van de HEERE is uw kracht.” Die vreugde vindt haar vervulling in Christus, het levende Woord. Hij roept: “Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.” Door Hem worden we overgezet naar een nieuw Koninkrijk, zoals iemand die door het water gaat naar een ander land met nieuwe wetten ,de wet van de Geest van leven. Vanuit die rust in Hem mogen we leven, wandelen en standhouden.

Heel korte samenvatting :)
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

's Ochtends keek ik naar een dienst waarin Ds. J.B. ten Hove voorging. Preek over Handelingen 17: 23 Want toen ik de stad doorging en uw heiligdommen bekeek, trof ik ook een altaar aan waarop het opschrift stond: AAN EEN ONBEKENDE GOD. Deze dan, Die u dient zonder dat u Hem kent, verkondig ik u.
Thema: Verkondiging van de onbekende God

's Avonds in de kerk waar Ds. J.A.W. Verhoeven voorging. Hij behandelde Zondag 13 van de H. Catechismus.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie