Vraag (algemeen)

DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Yoga heeft ook in de Nederlandse vorm vaak een zweem van oosterse godsdiensten. Ik vermoed dat ik zwemmen eerder zou aanraden.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Erik1960 »

Bourdon16 schreef:
Erik1960 schreef:Mijn rugklachten herinneren me er aan dat ik wat wil gaan doen aan mijn algehele soepelheid. Zijn hier mensen die ervaring hebben met yoga via YouTube?
Soms verdenk ik je er van dat je het expres doet...:)
Nou nee… echt niet.. ik kwam via een link in een andere post op YouTube terecht… :banghead
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Yoga heeft ook in de Nederlandse vorm vaak een zweem van oosterse godsdiensten. Ik vermoed dat ik zwemmen eerder zou aanraden.
In die kant van yoga ben ik niet geïnteresseerd. Voordeel van zwemmen is dat je er bij kunt blijven liggen (bron: de onvolprezen Harm oet Riessen), maar het nadeel is dat ik er de deur voor uit moet. En ik kom dan in een binnenbad… daar heb ik sinds de zwemles van de kinderen (warme klamme kleedkamers in de winter..) niet zulke beste herinneringen aan. Bovendien herinnerde ik me deze vraag/antwoord van RW nog: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... -christen/
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Er zijn gelukkig ook buitenbaden. Vaak in stand gehouden door vrijwilligers en alleszins jouw steun waard;-)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Er zijn gelukkig ook buitenbaden. Vaak in stand gehouden door vrijwilligers en alleszins jouw steun waard;-)
Ben ik nog langer onderweg… Of ik moet het plaatselijke riviertje nemen. Maar dat is in de winter minder geschikt. Hoewel er zelfs ijszwemmers actief zijn hier… :oO
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Tja. Fietsen is ook gezond, voor de meeste mensen althans.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Tja. Fietsen is ook gezond, voor de meeste mensen althans.
Ook voor mij. Maar waar ik naar op zoek ben is een vorm van bewegen die de soepelheid in spieren en gewrichten vergroot. Lang in dezelfde positie op een fiets zitten is dan vooral voor mijn rug minder geschikt lijkt me.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Dat zou ik toch eens met een dokter overleggen. Want het spreekt niet vanzelf dat fietsen niet goed is voor de rug. Je zit niet stil, vaak. En je kunt in houding ook nog best variëren.

Voor zover ik weet -maar ik ben geen dokter- is een actieve zithouding juist goed voor de rug.
merel
Berichten: 10065
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:Mijn rugklachten herinneren me er aan dat ik wat wil gaan doen aan mijn algehele soepelheid. Zijn hier mensen die ervaring hebben met yoga?
Ja, indertijd kon ik sporten op mijn werk. Tijdens de lunchpauze en na werktijd werden lessen gegeven en kon je aanschuiven. Ik overweeg om het weer te volgen. Het is met name als je ' ouder' wordt een fantastische manier om je spieren soepel te houden.

Tijdens mijn zwangerschappen ging ik trouwens ook naar yoga. Ook heel fijn.
Laatst gewijzigd door merel op 24 aug 2022, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 10065
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

DDD schreef:Yoga heeft ook in de Nederlandse vorm vaak een zweem van oosterse godsdiensten. Ik vermoed dat ik zwemmen eerder zou aanraden.
De yogalessen die in volgde waren meer rek- en streklessen en ontspanningsoefeningen.

Ik zie in het antwoord van refoweb dat ' de zonnegroet' als spiritueel wordt beschouwd. Ik heb dat altijd als een oefening gezien waarbij je de handen op de grond zet en je benen gestrekt houdt. Niets meer en niets minder.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10514
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

Zita schreef:De bijna-jarige vraagt een (kunststof) taartdoos van ongeveer 20 cm doorsnede, omdat een normale taartdoos nauwelijks in haar kleine koelkast past. Maar ik kan online alleen maar taartdozen van 30 cm en meer vinden. Iemand een idee?
Alle dure bakwinkels doorgescrolld. En waar vind je zo'n ding dan? Bij de Wibra, voor 3,99. :bobo
Enige nadeel is dat dit nu wel een karig kadootje is...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Dan geef je hem gevuld ;)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door refo »

Zita schreef:
Zita schreef:De bijna-jarige vraagt een (kunststof) taartdoos van ongeveer 20 cm doorsnede, omdat een normale taartdoos nauwelijks in haar kleine koelkast past. Maar ik kan online alleen maar taartdozen van 30 cm en meer vinden. Iemand een idee?
Alle dure bakwinkels doorgescrolld. En waar vind je zo'n ding dan? Bij de Wibra, voor 3,99. :bobo
Enige nadeel is dat dit nu wel een karig kadootje is...
Ik had een tante die altijd kleine presentjes gaf met de mededeling: het reisgeld moet je er ook bijtellen.
HersteldHervormd
Berichten: 6344
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
Zita schreef:
Zita schreef:De bijna-jarige vraagt een (kunststof) taartdoos van ongeveer 20 cm doorsnede, omdat een normale taartdoos nauwelijks in haar kleine koelkast past. Maar ik kan online alleen maar taartdozen van 30 cm en meer vinden. Iemand een idee?
Alle dure bakwinkels doorgescrolld. En waar vind je zo'n ding dan? Bij de Wibra, voor 3,99. :bobo
Enige nadeel is dat dit nu wel een karig kadootje is...
Ik had een tante die altijd kleine presentjes gaf met de mededeling: het reisgeld moet je er ook bijtellen.
Asociaal vind ik dat, zeg dan niks.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Dat is ook best asociaal, een hele verjaardag niks zeggen.
Plaats reactie