COVID-19

huisman

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Mara schreef:
refo schreef:Ik denk eerder dat we mondbedekking gaan krijgen.
Dat denk ik ook. Zeker omdat ik lees dat er virologen zijn die desnoods een gestreken theedoek adviseren.
Bron? Ik heb namelijk nog geen Nederlandse viroloog gehoord die mondkapjes voor iedereen een goed idee vindt.
Voor contactberoepen wel maar verder niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:Ik hoop dat de tandarts open mag... ::please
Voor spoed/pijn is onze tandarts gewoon open.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

Als de horeca eerder open mag dan de kerk zou ik dat toch wel bedenkelijk vinden
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:Ik hoop dat de tandarts open mag... ::please
Voor spoed/pijn is onze tandarts gewoon open.
Het is nog niet dringend maar dat wordt het langzamerhand vast wel...
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:ik hoop dat ze morgen idd met versoepelingen komen, maar niet alles in 1 x
Fase 1 kinderopvang / basisscholen
Fase 2 contactberoepen
Fase 3 middelbaar onderwijs
Fase 4 thuiswerken minderen / horeca openen
Fase 5 sportscholen / kerken open
Fase 6 evenementen weer toestaan

laatste kan wat mij aan gaat volgend jaar
rest hoop ik max eind juli
De vraag is wat jij onder versoepeling verstaat. In geen geval zal het kunnen zonder afstand te bewaren, dus als het al open gaat, dan onder de voorwaarde van minimale afstand van 1,5 meter.
Die 1,5 meter, hoe gaan we dit doen. Daar horen we nu enkel NL over.
Dat betekend dat we of alle scholen 3x zo groot moeten maken, of het aantal leerkrachten moet verdubbelen.

Gaat het in de praktijk niet worden. En dat heeft de regering echt wel door.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Mara schreef:
Dat denk ik ook. Zeker omdat ik lees dat er virologen zijn die desnoods een gestreken theedoek adviseren.
Bron? Ik heb namelijk nog geen Nederlandse viroloog gehoord die mondkapjes voor iedereen een goed idee vindt.
Het was een Duitse en volgens mij stond dat in het RD.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef:
Zolang er geen vaccin is, zal de 1,5 meter-regel in acht moeten worden genomen.
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:Hopelijk gaan we morgen versoepeling van maatregelen horen. Macro econoom Kees de Kort zegt na bestudering van de sterftecijfers wereldwijd, dat gezonde mensen onder de zestig geen enkel risico lopen en dat de schade aan de economie zo gigantisch gaat worden dat die economische schade gevaarlijker is voor de gezondheid als het laten gaan van het virus onder het gezonde jongere deel van de bevolking .

Hij is dus voor het volledig opengooien en alleen de ouderen en de kwetsbaren in quarantaine houden.

Hier het hele interview.

https://youtu.be/U3UUsKMgE5o

Ben benieuwd naar jullie mening.
Zelf ben ik ook niet voor een lockdown in de huidige vorm, echter het virus zou ook niet alle ruimte moeten krijgen, want dan krijgen we alsnog dramatische toestanden zoals in Italië, Spanje en New York.

Mi moeten we ernaar toe dat:
- besmettingen maximaal opsporen (testen!) en isoleren; voor iedereen!
- ouderen en kwetsbaren maximaal beschermen; risicogroepen met een baan blijven thuis; idem werknemers vanaf 60 jaar;
- bezoek in tehuizen wordt beperkt toegestaan met contactafstand > 2 meter.
- dragen van mondkapjes voor contactberoepen en in het ov.
- studenten en werkenden mogen weer gebruik maken van ov; anderen niet.
- scholen gaan weer open, middelbare scholen en beroepsonderwijs echter 50% thuis, 50% op school om distancing op de scholen mogelijk te maken.
- bedrijven waar dit kan ook 50% thuis en 50% op werk ivm distancing.
- hotels en restaurants kunnen open naar Zweeds model.
- campings idem, maar alleen wanneer distancing in wasgelegenheden is ingevoerd / aangetoond (niet alle campings dus).
- evenementen blijven verboden.
- religieuze samenkomsten worden weer mogelijk met afstanden > 1m (deze afstand geldt niet voor gezinsleden).

Ongeveer zoiets...
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:
Voor zover mogelijk wel. En daar zal in de toekomst op gebouwd en gepland gaan worden.
maar dit kan niet rusickloss worden ingevoerd, zie issues in onderwijs zoals hiervoor geschetst
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
refo

Bericht door refo »

huisman schreef:
Mara schreef:
Momenteel houden we ons aan de anderhalvemeterregel. Maar willen we weer normaal kunnen functioneren dan zal er iets anders moeten komen, zolang we geen vaccin hebben. Door de mondbedekking voorkom je grotendeels ook dat je anderen besmet. En het hoeft geen mondkapje te zijn, als er maar wat voor je mond zit.
Komende winter zal de coltrui wel in de mode raken.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

huisman schreef:
Mara schreef:
Mondkapjes worden in Nederland ook afgeraden vanwege de schaarste. Daar zit dus ook gewoon een tactiek achter, ook de virologen houden in de adviezen rekening met deze schaarste.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:
Waarom? Zou het niet beter zijn om het virus rond te laten gaan in het gezonde deel van de bevolking? De ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid in lockdown tot er een vaccin is of groepsimmuniteit.

Dit is een vraag en (nog) niet mijn mening .
windorgel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Bertiel schreef:
Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:
Voor zover mogelijk wel. En daar zal in de toekomst op gebouwd en gepland gaan worden.
maar dit kan niet rusickloss worden ingevoerd, zie issues in onderwijs zoals hiervoor geschetst
Je kan in het onderwijs een wisselend deel van de leerlingen thuis de lessen laten volgen. Dan heb je geen probleem met de grootte van het gebouw.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dan heb je meer kinderopvang nodig of ouders die niet kunnen werken.
Is geen oplossing, zeker niet gezien het feit van het lerarentekort dat er al is
huisman

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:Hopelijk gaan we morgen versoepeling van maatregelen horen. Macro econoom Kees de Kort zegt na bestudering van de sterftecijfers wereldwijd, dat gezonde mensen onder de zestig geen enkel risico lopen en dat de schade aan de economie zo gigantisch gaat worden dat die economische schade gevaarlijker is voor de gezondheid als het laten gaan van het virus onder het gezonde jongere deel van de bevolking .

Hij is dus voor het volledig opengooien en alleen de ouderen en de kwetsbaren in quarantaine houden.

Hier het hele interview.

https://youtu.be/U3UUsKMgE5o

Ben benieuwd naar jullie mening.
Zelf ben ik ook niet voor een lockdown in de huidige vorm, echter het virus zou ook niet alle ruimte moeten krijgen, want dan krijgen we alsnog dramatische toestanden zoals in Italië, Spanje en New York.
Als je het virus laat rondgaan in het gezonde deel van de bevolking en de ouderen en kwetsbaren in quarantaine plaatst krijg je geen toestanden zoals in Italië/Spanje enz. Ook in die landen is er amper sterfte of IC opname van gezonde mensen onder de 55.

We moeten toch naar een goede balans tussen gezondheid en economie. . Nu is dat m.i. uit balans en zorgt de gigantische economische schade op termijn voor een grote schade in de volksgezondheid.

Dit is in het kort de mening van macro econoom Kees de Kort (Zie interview wat ik plaatste)
Plaats reactie