Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Mara

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Twee potten vogelpindakaas van Aldi. Die blijken de vogels hier het allerlekkerste te vinden.
Deze winter waren er al 2 potten geheel leeg gepeuzeld en nog steeds komen er musjes, merels en eksters op af, teleurgesteld omdat de pot leeg was.
Andere merken zoals van de dierenwinkel, bliefden ze niet.
Ik heb net een nieuwe pot in het vogelhuisje gelegd en binnen 10 minuten kwamen ze er al op af. :oO
Poes die op de vensterbank ligt te slapen, negeren ze gewoon.
Die beestjes weten ook wel wat lekker is! Beter dan de poes, blijkbaar... :slurp
Vogels lijken een beetje brutaler geworden. Voorheen zag ik nooit een vogel in de tuin, of er moest iets mee zijn.
Maar nu komen ze zelfs als poes op de tuinbank zit.
Ik was bij de slager, vuilcontainers stonden buiten, omdat de vuilniswagen zou komen. Hij vertelde dat hij de hele week nooit een vogel ziet en op donderdagochtend al heel vroeg zitten er altijd joekels van meeuwen op hem te wachten, in de hoop dat er vleesafval gemorst wordt.
Hoe weten ze nu dat het donderdag is :quoi
Hij kan geen zakken neerzetten, want die scheuren ze totaal aan flarden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:Twee potten vogelpindakaas van Aldi. Die blijken de vogels hier het allerlekkerste te vinden.
Deze winter waren er al 2 potten geheel leeg gepeuzeld en nog steeds komen er musjes, merels en eksters op af, teleurgesteld omdat de pot leeg was.
Ik heb net een nieuwe pot in het vogelhuisje gelegd en binnen 10 minuten kwamen ze er al op af. :oO
Die beestjes weten ook wel wat lekker is! Beter dan de poes, blijkbaar... :slurp
Vogels lijken een beetje brutaler geworden. Voorheen zag ik nooit een vogel in de tuin, of er moest iets mee zijn.
Ik was bij de slager, vuilcontainers stonden buiten, omdat de vuilniswagen zou komen. Hij vertelde dat hij de hele week nooit een vogel ziet en op donderdagochtend al heel vroeg zitten er altijd joekels van meeuwen op hem te wachten, in de hoop dat er vleesafval gemorst wordt.
Een biologische klok?
Bij mij op het balkon heb ik een nestkastje. Er nestelt momenteel een koolmees. Echt soms verterend om te zien hoe dat beestje voor zijn nakroost zorgt!
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:
Een biologische klok?
Bij mij op het balkon heb ik een nestkastje. Er nestelt momenteel een koolmees. Echt soms verterend om te zien hoe dat beestje voor zijn nakroost zorgt!
Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?

En ik neem aan dat je vertederend bedoelde toch? ;)
Elk leuk die koolmeesjes.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef: Vogels lijken een beetje brutaler geworden. Voorheen zag ik nooit een vogel in de tuin, of er moest iets mee zijn.
Een biologische klok?
Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?

En ik neem aan dat je vertederend bedoelde toch? ;)
Elk leuk die koolmeesjes.
Oei, ja je hebt het helemaal door! Sorry voor de typefout!
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Hoe weten ze nu dat het donderdag is :quoi
De dierenwereld zit mooi in elkaar.
Als ik wel eens thuiszit, op de bank bijvoorbeeld, en ik loop even weg naar de keuken, of iets anders, niets aan de hand.
Zit ik op dezelfde bank, en ik denk op een willekeurige dag en tijdstip, ik kan wel eens met de hond naar het bos gaan, ik sta op en de hond staat al te kwispelen bij de deur, terwijl ik niks gezegd heb. :haha
Nu is dit natuurlijk een extreem voorbeeld waarvan enige onderbouwing niet mogelijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat dieren dingen aanvoelen waarvan wij geen weet hebben.
Neem bijvoorbeeld met een natuurramp zoals een tsunami, vele dieren hebben het gebied al uren van tevoren verlaten, terwijl er menselijk gezien nog niets aan de hand was.
Of het gedrag van een hond kan compleet anders zijn bij iemand met zelfvertrouwen, dan iemand zonder zelfvertrouwen die precies hetzelfde doet en er optisch geen verschil is voor ons mensen.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef: Nu is dit natuurlijk een extreem voorbeeld waarvan enige onderbouwing niet mogelijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat dieren dingen aanvoelen waarvan wij geen weet hebben.
Zeker. We hadden een kat die graag en heel vaak buiten was. Het liefst lag hij in de seringenboom, de dakgoot, of zelfs bovenop de nok, hoe hoger hoe leuker.
Maar als mijn jongste dochter ziek werd, of een pijntje had, kwam hij altijd binnen bij haar liggen, de hele dag en nacht en week dan niet van haar zijde.
Toen hij werd doodgereden door een onverlaat, was ze dagenlang ontroostbaar. :ouin En ik ook.
ejvl schreef:Neem bijvoorbeeld met een natuurramp zoals een tsunami, vele dieren hebben het gebied al uren van tevoren verlaten, terwijl er menselijk gezien nog niets aan de hand was.
Ja wonderlijk he? Of een ()hulp)hond die een epilepsie-aanval bij zijn baasje aan voelt komen.
Of de honden die mensen met PTSS ondersteunen. Als iemand een nare angstige droom heeft, maakt hij hem wakker.
-DIA- schreef:Oei, ja je hebt het helemaal door! Sorry voor de typefout!
Kan gebeuren, maar 2 letters te weinig maken wel een verschil he ;)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een nieuwe wasmachine en al veel "bij gewassen"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Super! Hoop dat je er deze keer langer plezier van hebt!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Een nieuwe wasmachine en al veel "bij gewassen" Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Heb je toch een nieuwe? Zelfde type?
Hopelijk kun je nu jarenlang wassen zonder zorgen en ergernis. ;)
Ik ben me aan het oriënteren, want hij begint steeds meer lawaai te maken op het einde, man heeft hem nogmaals waterpas afgesteld, het scheelt iets, maar toch is er iets niet helemaal goed meer.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ja ik heb een hele nieuwe
Had er eerder over geschreven dacht ik
Kort gezegd: uit coulance is een goede regeling getroffen, zodat ik met een klein deel bijbetalen een nieuwe, betere, koolborstelloze wasmachine heb nu.
4 jaar garantie op alles ipv 2 als extra service.
En 10 jaar garantie op de motor.
Hoop idd dat ik er nu langer plezier van mag hebben
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Rommelmarkt in Waarder, rommelmarkt in Reeuwijk, fijn weer om te fietsen ook nog. Genoten van het landschap. En wat leuke dingen gekocht: aardbeien, een paar grote mokken, een botervloot, en wat leesboeken en tijdschriften.
Onder andere dit boek, ik ben benieuwd.
Afbeelding
DDD

Bericht door DDD »

Zijn dat leuke rommelmarkten? Dat is nog aardig in de buurt.
Dodo

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Zijn dat leuke rommelmarkten? Dat is nog aardig in de buurt.
Allebei van de (Hervormde) kerk. Veel spullen, veel boeken, geen lawaaimuziek, en je komt altijd wel een paar bekenden tegen. Elk jaar leuk.
helma

Bericht door helma »

Oh Dodo, 'Ongepland' heeft mij erg geraakt. Voordat ik dat boek las dacht ik altijd: als ik straks meer tijd heb wil ik vrijwilligerswerk gaan doen voor Schreeuw om Leven. Toen ik het gelezen had dacht ik: ik mag niet wachten tot ik meer tijd heb; ik moet nu op de bres gaan staan.
En zo raakte in betrokken in de strijd tegen abortus.
Dodo

Bericht door Dodo »

helma schreef:Oh Dodo, 'Ongepland' heeft mij erg geraakt. Voordat ik dat boek las dacht ik altijd: als ik straks meer tijd heb wil ik vrijwilligerswerk gaan doen voor Schreeuw om Leven. Toen ik het gelezen had dacht ik: ik mag niet wachten tot ik meer tijd heb; ik moet nu op de bres gaan staan.
En zo raakte in betrokken in de strijd tegen abortus.
Het is inderdaad een heel aangrijpend boek. Ik blijf er veel mee bezig in gedachten.
Sommige dingen begrijp ik niet zo goed. Hoe kan haar man, als gelovige, getrouwd zijn met de directeur van zo'n kliniek (deels abortuskliniek)? Dat is toch niet te rijmen? En hoe kon ze haar ogen zo lang sluiten voor de werkelijkheid: abortus is het doden van een kind?
Indrukwekkend vind ik de kracht van de pro-lifers, de volharding, hun gebed en liefde. Zijn pro-lifers altijd gelovigen? In Nederland niet, denk ik.
Opmerkelijk ook dat het bijna een oorlog is, tussen pro-life en pro-choice. Het gaat heel hoog. Compleet met "verraders" en "overlopers". Heel bijzonder, en ook angstaanjagend.
Het meest indruk maakte op mij de moeder aan de ene kant van het hek, en de dochter aan de andere... Hartverscheurend.
Plaats reactie