Hoe kan dat nou, er is toch een etiket in geplakt met de namen van het bruidspaar? Scheuren ze die er dan eerst uit of zo?eilander schreef:Het zal wel niet goed zijn, maar ik moet echt bijzonder veel moeite doen om dit verhaal te geloven. De meerderheid is zo onfatsoenlijk, zeg je? De volgende dag? De boekhandel kan nergens anders een SV-bijbel kwijt? En zelfs de uitgever wil ze niet meer?Luther schreef:Enkele weken geleden hoorde ik van een behoudende gemeente met SV die, zoals men altijd gewend was, aan bruidsparen de SV als huwelijksbijbel meegaf. De plaatselijke boekhandel heeft echter contact opgenomen met de kerkenraad; want de meerderheid van de stelletjes kwam de dag erna die Bijbel omwisselen voor een HSV-versie. Dat was heel vervelend voor hem, want de SV-bijbels raakte hij niet kwijt en terugsturen naar de uitgever is dan ook lastig. De kerkenraad is gelukkig zo verstandig geweest om voortaan aan de stelletjes te vragen of ze een SV- of HSV-trouwbijbel willen hebben.
Sorry Luther, maar dit moet een fabel zijn.
Of wordt dit niet meer gedaan?
En als het wel waar is, vind ik dit echt niet kunnen!
M.i. dient de k.r. een HSV uit te reiken als die in de kerk gebruikt wordt, wordt er nog SV gehanteerd moeten ze die uitdelen.