Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

merel schreef:Vandaag zijn de schoolfoto's. Straks om 11 uur mogen ze gezamenlijk op de foto. Ik hoop dat iedereen dan nog schoon is. Het is dan namelijk al na het drinken en fruit eten. Dus vanmorgen toch de kleding qua kleur wat bij elkaar gezocht, haren in de vlecht, wax in de haren, nette schoenen aan.
Haha, altijd weer een spannend moment als moeder :humhihi
Ik herinner me mijn eigen foto van klas 4. Op de klassefoto sta ik keurig gekapt op; haar in een nette scheiding met een speldje. Tussen het maken van de groepsfoto en de persoonlijke foto was ik betrokken bij een vechtpartijtje :jongle
Dat was duidelijk zichtbaar :)
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Ik ben ook opgestaan en heb het ook gezien (zij het niet vrijwillig; maar om mijn kroost tot stilte te manen)

Verder zou ik zelf ook geen uitspraken doen over Bijbelse tekenen; al kunnen we wel rekening houden met het gegeven dat ook in Bijbelse tijden natuurverschijnselen van grote betekenis waren.
Er zijn tal van tekenen om ons heen van de eindtijd; daar zou een bloedmaan ook best een betekenis in kunnen hebben. Maar ik ben er wel huiverig voor om dat zelf in te vullen.
Gisteravond om 11 uur luisterde ik naar het nieuws, daarna kwam met het oog op morgen en de presentratrice begon met een "kwinkslag".
Een zin uit de Bijbel, uit Joël, dat wist ze te vertellen:
De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des Heeren komt.
Dan zou dit wel eens het laatste oog kunnen zijn, eindigde ze.

Ik heb de radio toen maar uitgezet. Wat is het toch erg als dergelijke dingen helemaal geen indruk maken en er grapjes gemaakt over een laatste dag, of over het Oordeel.
Ik zat eens onder een heel zware prediking waarin de dominee zei: "al hangen ze zo iemand boven de krochten van de hel, dan zal het nog geen bekering teweeg brengen."
De rest van de preek ben ik vergeten, het was te moedbenemend, maar deze zin ben ik niet vergeten en is in feite helaas waar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:Vandaag zijn de schoolfoto's. Straks om 11 uur mogen ze gezamenlijk op de foto. Ik hoop dat iedereen dan nog schoon is. Het is dan namelijk al na het drinken en fruit eten. Dus vanmorgen toch de kleding qua kleur wat bij elkaar gezocht, haren in de vlecht, wax in de haren, nette schoenen aan.
O fijn dat ze dit zo kort na de zomer doen.
Ik heb een serie foto's van de kinderen, genomen in maart.
Verschrikkelijk. Witte smoeltjes, rode neus van de verkoudheid, dikke trui aan.
Ik was blij dat ik deze kon verwisselen voor een nieuwe.
helma

Bericht door helma »

Bij nijn vriendin op de stoep staan met een kadootje en een schaal hapjes omdat ze jarig is...Als er niemand open doet realiseer ik me dat ik me een week vergist heb . Toen maar een andere vriendin en haar gezin blij gemaakt. En gelijk een baby gebadderd; ik had nu toch een vrije morgen ingepland. #verstrooid.
Lassie

Bericht door Lassie »

:humhihi :humhihi

Wij hadden vroeger een oppaskindje thuis. Die kwam 1 dag in de week, toen ze naar school ging na schooltijd. Maar ze ging ook 1 dag in de week naar oma, die bij ons om de hoek woonde. Haar vader kwam ooit eens op een dag dat ze bij oma was zo bij ons naar binnen om haar op te halen. Hij schrok een beetje toen ik vertelde dat ze er niet was. ;)
Mara

Bericht door Mara »

Lekker een uurtje buiten zitten lezen. Had de tuinkussens al in de winterberging gegooid, maar met 2 fleecedekens op elkaar en een kussentje in mn rug, was het lekker loungen. Mn wangen zijn gewoon rood geworden.
Wat hebben we toch een heerlijke en vooral lange zomer mogen hebben in 2015.
En nog hoor je mensen mopperen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Straks krijg ik een huisbezoek van iemand van de WMO. We hebben een rolstoel aangevraagd. Gek genoeg hoeft mijn zoon en zijn rolstoel niet bij het gesprek aanwezig te zijn. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. De stoel die hij nu heeft is kapot en hij heeft er eigenlijk wel een nodig (totdat hij is uitgegroeid) Hopelijk krijgen we er een in bruikleen via de WMO, rolstoelen zijn best duur.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Straks krijg ik een huisbezoek van iemand van de WMO. We hebben een rolstoel aangevraagd. Gek genoeg hoeft mijn zoon en zijn rolstoel niet bij het gesprek aanwezig te zijn. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. De stoel die hij nu heeft is kapot en hij heeft er eigenlijk wel een nodig (totdat hij is uitgegroeid) Hopelijk krijgen we er een in bruikleen via de WMO, rolstoelen zijn best duur.
Dat is inderdaad een beetje vreemd. Je hoort juist vaak dat de medewerker van WMO daadwerkelijk moet bepalen of het nodig is.
De hantering van de regels verschilt per gemeente.
En eventueel één lenen bij de thuiszorg, als je daar lid van bent?
Hier deden ze daar niet moeilijk over, we konden hem sowieso voor 8 maanden meekrijgen, met optie voor verlenging.
JolandaOudshoorn

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Straks krijg ik een huisbezoek van iemand van de WMO. We hebben een rolstoel aangevraagd. Gek genoeg hoeft mijn zoon en zijn rolstoel niet bij het gesprek aanwezig te zijn. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. De stoel die hij nu heeft is kapot en hij heeft er eigenlijk wel een nodig (totdat hij is uitgegroeid) Hopelijk krijgen we er een in bruikleen via de WMO, rolstoelen zijn best duur.
Dat is inderdaad een beetje vreemd. Je hoort juist vaak dat de medewerker van WMO daadwerkelijk moet bepalen of het nodig is.
De hantering van de regels verschilt per gemeente.
En eventueel één lenen bij de thuiszorg, als je daar lid van bent?
Hier deden ze daar niet moeilijk over, we konden hem sowieso voor 8 maanden meekrijgen, met optie voor verlenging.
De optie van de thuiszorg hebben we al gehad. Het gaat over een gebruik van minimaal een jaar. We hebben een goed gesprek gehad, waarbij hij veel vragen gesteld heeft. Binnenkort neemt de leverancier contact op om een afspraak voor levering te maken. Het was meneer duidelijk dat een rolstoel noodzakelijk was. En nu krijgen we een aangepast ding met verstelbare handvatten enzo. En de reparaties hoeven we ook niet meer zelf te betalen. Toch fijn, al die voorzieningen hier in Nederland.
helma

Bericht door helma »

En wij hebben vanmiddag krukken gehuurd. Middagje ziekenhuis; dochter viel van de trap op school. Gescheurde enkelbanden en klein breukje.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Oefff... sterkte!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JolandaOudshoorn

helma schreef:En wij hebben vanmiddag krukken gehuurd. Middagje ziekenhuis; dochter viel van de trap op school. Gescheurde enkelbanden en klein breukje.
Balen zeg! Sterkte ermee.
helma

Bericht door helma »

Ach..er gebeuren (helaas...) ergere dingen.
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Ach..er gebeuren (helaas...) ergere dingen.
Jawel maar je zit er wel mee, je dochter met een zeer pootje en jij met ws meer werk. :fleur :fleur :fleur een bloemetje voor je dochter
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:En wij hebben vanmiddag krukken gehuurd. Middagje ziekenhuis; dochter viel van de trap op school. Gescheurde enkelbanden en klein breukje.
Ai, pijnlijk. :bobo
Heeft ze de rust en het geduld in zich?
Spoedig herstel toegewenst. :fleur
Plaats reactie