helma schreef:Ik ben ook opgestaan en heb het ook gezien (zij het niet vrijwillig; maar om mijn kroost tot stilte te manen)
Verder zou ik zelf ook geen uitspraken doen over Bijbelse tekenen; al kunnen we wel rekening houden met het gegeven dat ook in Bijbelse tijden natuurverschijnselen van grote betekenis waren.
Er zijn tal van tekenen om ons heen van de eindtijd; daar zou een bloedmaan ook best een betekenis in kunnen hebben. Maar ik ben er wel huiverig voor om dat zelf in te vullen.
Gisteravond om 11 uur luisterde ik naar het nieuws, daarna kwam met het oog op morgen en de presentratrice begon met een "kwinkslag".
Een zin uit de Bijbel, uit Joël, dat wist ze te vertellen:
De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des Heeren komt.
Dan zou dit wel eens het laatste oog kunnen zijn, eindigde ze.
Ik heb de radio toen maar uitgezet. Wat is het toch erg als dergelijke dingen helemaal geen indruk maken en er grapjes gemaakt over een laatste dag, of over het Oordeel.
Ik zat eens onder een heel zware prediking waarin de dominee zei: "al hangen ze zo iemand boven de krochten van de hel, dan zal het nog geen bekering teweeg brengen."
De rest van de preek ben ik vergeten, het was te moedbenemend, maar deze zin ben ik niet vergeten en is in feite helaas waar.