Welnee, tweede prik eind juni al gehad.merel schreef: Daarnaast is de groep tussen de 60-65 jaar ( die AZ krijgen) ook nog niet volledig gevaccineerd. Deze groep krijgt pas over een maand de tweede vaccinatie.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
~~Soli Deo Gloria~~
Wij ook. Volgens mij is die groep gevaccineerd. Alleen als ze geen Astra Zeneca willen, dan misschien nietHendrikus schreef:Welnee, tweede prik eind juni al gehad.merel schreef: Daarnaast is de groep tussen de 60-65 jaar ( die AZ krijgen) ook nog niet volledig gevaccineerd. Deze groep krijgt pas over een maand de tweede vaccinatie.
https://www.wsj.com/articles/pfizers-co ... 1625572796HersteldHervormd schreef:Precies.Ambtenaar schreef:In Israël lijkt het vaccin met minder effectief tegen de deltavariant.TSD schreef: Een evt. conclusie dat dit laatste niet gaat gebeuren, want die ouders zijn gevaccineerd, vind ik zelf in elk geval heel erg kort-door-de-bocht.
Een bron, hoewel nog steeds wat bediscussieerd op Twitter. De bescherming tegen ernstige ziekte is nog steeds enorm.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dan verschilt dat misschien per regio en huisarts. Ik heb familie die pas medio augustus de tweede AZ krijgen.refo schreef:Wij ook. Volgens mij is die groep gevaccineerd. Alleen als ze geen Astra Zeneca willen, dan misschien nietHendrikus schreef:Welnee, tweede prik eind juni al gehad.merel schreef: Daarnaast is de groep tussen de 60-65 jaar ( die AZ krijgen) ook nog niet volledig gevaccineerd. Deze groep krijgt pas over een maand de tweede vaccinatie.
Wij zijn ook allang volledig gevaccineerd.
Als je de 1e AZ hebt gekregen en je wilt: kun je Pfizer als 2e krijgen inmiddels.
Dat schijnt goed onderzocht te zijn of dat kan en dat mag en kan dus.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... der-vaccin
Als je de 1e AZ hebt gekregen en je wilt: kun je Pfizer als 2e krijgen inmiddels.
Dat schijnt goed onderzocht te zijn of dat kan en dat mag en kan dus.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... der-vaccin
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat wordt aankomende winter met volle kerken nog wel een dingAmbtenaar schreef:Op de Biblebelt zijn veel volwassenen niet gevaccineerd. Ook onder mensen met een migratie achtergrond is de vaccinatiegraad laag.

-
Hoe kan het dan toch zijn dat het virus nog rond waaiert? We hebben nu zoveel gevaccineerde mensen, en we zaten alweer op de 10.000. Dat is gewoon mega veel weer. Zou het soms kunnen dat gevaccineerde ook nog steeds het virus kunnen verspreiden? Anders zou het niet zo explosief kunnen toenemen? De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd. Ook veel jeugd van rond de 20 hebben al de mogelijkheid gehad om hun eerste prik te krijgen.parsifal schreef:https://www.wsj.com/articles/pfizers-co ... 1625572796HersteldHervormd schreef:Precies.Ambtenaar schreef:In Israël lijkt het vaccin met minder effectief tegen de deltavariant.TSD schreef: Een evt. conclusie dat dit laatste niet gaat gebeuren, want die ouders zijn gevaccineerd, vind ik zelf in elk geval heel erg kort-door-de-bocht.
Een bron, hoewel nog steeds wat bediscussieerd op Twitter. De bescherming tegen ernstige ziekte is nog steeds enorm.
En, waarom komt er in Israël nú al een 3e prik? Omdat het allemaal zo goed werkt denk je?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zo hoog is de vaccinatiegraad nog niet.HersteldHervormd schreef:
Hoe kan het dan toch zijn dat het virus nog rond waaiert? We hebben nu zoveel gevaccineerde mensen, en we zaten alweer op de 10.000. Dat is gewoon mega veel weer. Zou het soms kunnen dat gevaccineerde ook nog steeds het virus kunnen verspreiden? Anders zou het niet zo explosief kunnen toenemen? De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd. Ook veel jeugd van rond de 20 hebben al de mogelijkheid gehad om hun eerste prik te krijgen.
En, waarom komt er in Israël nú al een 3e prik? Omdat het allemaal zo goed werkt denk je?
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
met grote regionale verschillen
De R waarde wordt in eenvoudige modellen berekend als het aantal contacten met vatbare mensen dat een geïnfecteerd persoon gemiddeld heeft gedurende de infectieuze periode vermenigvuldigd met de kans op besmetting gedurende zo'n contact. Voor de delta variant is die laatste kans ongeveer twee keer zo groot als de oorspronkelijke variant was (denkt men nu). Als je dan 50% van de populatie gevaccineerd heb, ben je qua R-waarde terug bij af.HersteldHervormd schreef: Hoe kan het dan toch zijn dat het virus nog rond waaiert? We hebben nu zoveel gevaccineerde mensen, en we zaten alweer op de 10.000. Dat is gewoon mega veel weer. Zou het soms kunnen dat gevaccineerde ook nog steeds het virus kunnen verspreiden? Anders zou het niet zo explosief kunnen toenemen? De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd. Ook veel jeugd van rond de 20 hebben al de mogelijkheid gehad om hun eerste prik te krijgen.
De ziekte verspreidt bovendien voornamelijk onder jongeren die nog niet gevaccineerd zijn. Voor veel van hen is meer dan 50% van hun contacten nog vatbaar (niet gevaccineerd). Verder wat velen (en ik ook) hebben onderschat hoe gigantisch makkelijk het virus in clubs en drukke cafés verspreidt. Ik dacht dat het veel meer was dan op een school bijvoorbeeld, maar het lijkt zelfs nog veel meer dan ik verwacht had.
Al met al denk ik dat het goed was geweest als men nog een paar weken had gewacht met opengooien zodat alle volwassenen hun vaccins hebben kunnen krijgen. Op het moment is Nederland met de vele besmettingen wel een nuttige waarschuwing voor andere landen. In Europa zal men iets voorzichtiger zijn met alle beperkingen laten vallen. Of in ieder geval geen "dansen met Jansen " roepen, maar voorzichtigheid blijven vragen (in plaats van verplichten).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ik vroeg me af of het raadzaam is om dit te schrijven, maar ik ken nu al 2 mensen die én 2x gevaccineerd zijn én voor de 2e keer Corona hebben.
Het dekt echt geen 100% en daarom zijn de basisregels nog steeds raadzaam. Je kunt het gewoon echt nog krijgen, al lijkt het er idd erg op dat je na de 2e positieve test, niet meer in het ziekenhuis etc belandt, sterker nog, bijna niet ziek wordt.
Het dekt echt geen 100% en daarom zijn de basisregels nog steeds raadzaam. Je kunt het gewoon echt nog krijgen, al lijkt het er idd erg op dat je na de 2e positieve test, niet meer in het ziekenhuis etc belandt, sterker nog, bijna niet ziek wordt.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-
Tot en met 24 jarige zijn er al bijna 600.000 mensen die hun eerste prik hebben, aardig wat als je het mij vraagt. En als je tot en met 29 jarige meetelt dan zit je ruim over de 1,1 miljoen die hun eerste prik hebben, best veel toch?merel schreef:Zo hoog is de vaccinatiegraad nog niet.HersteldHervormd schreef:
Hoe kan het dan toch zijn dat het virus nog rond waaiert? We hebben nu zoveel gevaccineerde mensen, en we zaten alweer op de 10.000. Dat is gewoon mega veel weer. Zou het soms kunnen dat gevaccineerde ook nog steeds het virus kunnen verspreiden? Anders zou het niet zo explosief kunnen toenemen? De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd. Ook veel jeugd van rond de 20 hebben al de mogelijkheid gehad om hun eerste prik te krijgen.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
met grote regionale verschillen
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Maar wat is dan Corona hebben? Corona hebben = positieve PCR test. En hoe kom je dan aan een positieve test? Dat is materie die zeer goed onderzocht moet worden, omdat de gang die volgt na een positieve test zeer ingrijpend is. Of er klachten zijn of niet is helaas niet de manier om te kijken of iemand Corona heeft. Vanwege dit gegeven vind ik dus de maatregelen etc. buiten proportie. Nu word alles over een kam gescheerd en naar buiten gebracht als mega gevaarlijk, en dat is het niet. De sterftecijfers zijn ook niet megagevaarlijk. Je moet wel opletten, zeker als je wat ouder bent, maar meer ook niet.Christen schreef:Ik vroeg me af of het raadzaam is om dit te schrijven, maar ik ken nu al 2 mensen die én 2x gevaccineerd zijn én voor de 2e keer Corona hebben.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 12 jul 2021, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Denk jij dat je het virus nog kan verspreiden nadat je gevaccineerd bent?parsifal schreef:De R waarde wordt in eenvoudige modellen berekend als het aantal contacten met vatbare mensen dat een geïnfecteerd persoon gemiddeld heeft gedurende de infectieuze periode vermenigvuldigd met de kans op besmetting gedurende zo'n contact. Voor de delta variant is die laatste kans ongeveer twee keer zo groot als de oorspronkelijke variant was (denkt men nu). Als je dan 50% van de populatie gevaccineerd heb, ben je qua R-waarde terug bij af.HersteldHervormd schreef: Hoe kan het dan toch zijn dat het virus nog rond waaiert? We hebben nu zoveel gevaccineerde mensen, en we zaten alweer op de 10.000. Dat is gewoon mega veel weer. Zou het soms kunnen dat gevaccineerde ook nog steeds het virus kunnen verspreiden? Anders zou het niet zo explosief kunnen toenemen? De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd. Ook veel jeugd van rond de 20 hebben al de mogelijkheid gehad om hun eerste prik te krijgen.
De ziekte verspreidt bovendien voornamelijk onder jongeren die nog niet gevaccineerd zijn. Voor veel van hen is meer dan 50% van hun contacten nog vatbaar (niet gevaccineerd). Verder wat velen (en ik ook) hebben onderschat hoe gigantisch makkelijk het virus in clubs en drukke cafés verspreidt. Ik dacht dat het veel meer was dan op een school bijvoorbeeld, maar het lijkt zelfs nog veel meer dan ik verwacht had.
Al met al denk ik dat het goed was geweest als men nog een paar weken had gewacht met opengooien zodat alle volwassenen hun vaccins hebben kunnen krijgen. Op het moment is Nederland met de vele besmettingen wel een nuttige waarschuwing voor andere landen. In Europa zal men iets voorzichtiger zijn met alle beperkingen laten vallen. Of in ieder geval geen "dansen met Jansen " roepen, maar voorzichtigheid blijven vragen (in plaats van verplichten).
En weet jij waarom de 3e prik er aan komt?
Het vaccin was toch de uitweg? We waren er toch bijna?
- Dodo
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat in Israel een derde prik wordt overwogen als booster, voor mensen met bepaalde gezondheidsproblemen, zoals mensen die een transplantatie hebben gehad. Niet standaard voor iedereen.
-
Maar waarom dan?Dodo schreef:Ik hoorde vanmorgen op de radio dat in Israel een derde prik wordt overwogen als booster, voor mensen met bepaalde gezondheidsproblemen, zoals mensen die een transplantatie hebben gehad. Niet standaard voor iedereen.