Auto schreef:Ik denk dat jij beter moet lezen, want Wilhelm spreekt alleen over SGP en aangezien in het verleden er verwerpelijk over strategische stemmen binnen de SGP werd gesproken is het opmerkelijk.Willem schreef:Goed lezen alvorens met kritiek te komen! De fracties van de SGP, D66 en CDA hebben allemaal één tactische stem uitgebracht op een andere partij. De SGP bracht een extra stem uit op het CDA, D66 bracht een extra stem uit op de PvdA en het CDA bracht een extra stem uit op de VVD.Wilhelm schreef:Het lijkt er op dat een SGP statenlid uit Zuid-Holland een stem heeft uitgebracht op de seculiere VVD. Deze stemkeuze is opmerkelijk. Zeker in het licht van de boodschap die de SGP altijd uitdraagt om bij verkiezingen niet strategisch te stemmen.
Eens, het is dus een stem op de CDA geweest.
Maar dan nog. Strategisch stemmen, wat zeker onder Balkenende door de jeugd wel werd gedaan is altijd veroordeeld door de partij. Ik snap deze opstelling dan ook echt niet. Een van onze posters schrijft regelmatig "een principe is pas een principe als je er voor op de brandstapel gaat" Die tijd lijkt dus bij de SGP verleden tijd te zijn.
Een stem op de SGP is dus een stem op de CDA. Dan kan ik in het vervolg net zo goed CU stemmen.