De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
En nu nog hoofdletters, punten en komma's... 

Dit is een opstakel waar ik het over heb: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekkebarjan schreef:je zegt dat de mens er eerst buiten moet vallen en dat dat een obstakel is. dat is niet waar. want Gods Woord roept mensen erin want Hij zegt wie dorst heeft kome en drinke van het water des levens om niet. Niemand wil er buiten vallen want mensen zijn geschapen om te leven en de mens met schuld die de dood verdient wil daarom nog een weg van ontkoming. weet je wat in de catechismus staat? dat die weg er is en dat Christus dat is. Dan hoef je toch niet te zeggen dat je erbuiten moet vallen en dat mensen dat niet willen? want mensen hoeven er helemaal niet buiten te vallen dat zijn ze al en er is een weg van behoud en waarom zou je dat niet zeggen in plaats van een obstakel te noemen? dat obstakel kun je echt niet wegnemen hoor! en dat hoeft ook niet want als je naar Christus gaat is dat obstakel gewoon weg want hij is ook zaligmaker voor mensen die er niet buiten willen vallen. het enige wat je moet zijn is zondig en schuldig. Alleen zo mag je naar Christus en als je vind dat je dat niet ben dan wil je ook niets van Hem weten en dan zoek je obstakels voor je zelf en voor anderen.
En dat heel de Schrift vol staat met het komen tot Hem staat er omdat Hij daar recht op heeft en omdat we dat in de staat der rechtheid (het Paradijs) ook konden. Maar we zijn van moet- en vrijwillig van Hem afgekeerd en zijn uit onszelf niet meer in staat nog tot Hem terug te keren. We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Jezus zegt: Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en ik zal u rust geven.Afgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Hij nodigt ons.
Als wij tot Hem komen, komt dat niet door onze eigen wil, maar door de Here Jezus, omdat Hij je dan trekt.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is trouwens "obstakel".
Uw spraak maakt u openbaar. Jij maakt precies duidelijk wat het probleem is met een bepaalde richting binnen de gereformeerde gezindte. Gods genadekracht is een obstakel geworden. Hoe durf je er zo over te sprekenartistiek schreef:Dit is een opstakel waar ik het over heb: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekkebarjan schreef:je zegt dat de mens er eerst buiten moet vallen en dat dat een obstakel is. dat is niet waar. want Gods Woord roept mensen erin want Hij zegt wie dorst heeft kome en drinke van het water des levens om niet. Niemand wil er buiten vallen want mensen zijn geschapen om te leven en de mens met schuld die de dood verdient wil daarom nog een weg van ontkoming. weet je wat in de catechismus staat? dat die weg er is en dat Christus dat is. Dan hoef je toch niet te zeggen dat je erbuiten moet vallen en dat mensen dat niet willen? want mensen hoeven er helemaal niet buiten te vallen dat zijn ze al en er is een weg van behoud en waarom zou je dat niet zeggen in plaats van een obstakel te noemen? dat obstakel kun je echt niet wegnemen hoor! en dat hoeft ook niet want als je naar Christus gaat is dat obstakel gewoon weg want hij is ook zaligmaker voor mensen die er niet buiten willen vallen. het enige wat je moet zijn is zondig en schuldig. Alleen zo mag je naar Christus en als je vind dat je dat niet ben dan wil je ook niets van Hem weten en dan zoek je obstakels voor je zelf en voor anderen.
En dat heel de Schrift vol staat met het komen tot Hem staat er omdat Hij daar recht op heeft en omdat we dat in de staat der rechtheid (het Paradijs) ook konden. Maar we zijn van moet- en vrijwillig van Hem afgekeerd en zijn uit onszelf niet meer in staat nog tot Hem terug te keren. We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.

/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Mag ik vragen waar dat staat?artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.

Dat is geen antwoord. Hiermee herhaal je alleen maar wat je al zei.artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Jez. 42:16judith schreef:Mag ik vragen waar dat staat?artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.Welk bijbelboek....en tekst?
- JolandaOudshoorn
Volgens mij Jesaja 42 : 16judith schreef:Mag ik vragen waar dat staat?artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.Welk bijbelboek....en tekst?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Is dit een antwoord op Afgewezens vraag? Voor mij maak het het nog niet helderder zo.artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Tja, het is wel een duidelijke tekst....Afgewezen schreef:Dat is geen antwoord. Hiermee herhaal je alleen maar wat je al zei.artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Jezus zegt, dat Hij ze zal leiden op den weg die ze niet geweten hebben, en de paden die zij niet geweten hebben...
Hoe weet je wanneer Hij je trekt?
Ik denk, als hij je trekt- als je tot Hem wilt komen met je schuld, al je zonden. En je dat ook doet.
Ik denk dat Hij je dan trekt.
Want hij zegt:
Die tot Mij komt zal ik geenzinds uitwerpen.