Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ho even Petrus, hij had het over een onaangenaam mens.Petrus schreef:Hou jij je ff in.... ff dimmen tegen een Haarlemmer hé............. :mrgreen:refo schreef: Een onaangenaam mens uit de Haarlemmerhout.
Dan kun je beter niet reageren. Stel je voor dat wij nog gaan denken dat je je aangesproken voelt :mrgreen:
Ik heb het geqoute van een site: het moet zijn
Een onaangenaam mens in de Haarlemmerhout.
Robertus Nurks kwam uit Amsterdam, getuige dit frgament:
Een onaangenaam mens in de Haarlemmerhout.
Robertus Nurks kwam uit Amsterdam, getuige dit frgament:
het hele verhaal (deel van de Camera Obscura) staat hier: http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/beets/camera5.htmlOnbegrijpelijk veel mensen hebben familiebetrekkingen, vrienden of kennissen te Amsterdam. Het is een verschijnsel dat ik eenvoudig toeschrijf aan de veelheid der inwoners van die hoofdstad. Ik had er voor een paar jaren nog een verre neef. Waar hij nu is, weet ik niet. Ik geloof dat hij naar de West gegaan is. Misschien heeft de een of ander van mijn lezers hem wel brieven meegegeven. In dat geval hebben zij een nauwgezette, maar onvriendelijke bezorger gehad, als uit de inhoud van deze weinige bladzijden waarschijnlijk duidelijk worden zal.
Inderdaad, ik ken vele mensen, die nogal ophebben met hun Amsterdamse neven, vooral als ze tot 'Lezers in Felix behoren, of als ze een rijtuig houden; maar ik heb dikwijls verbaasd gestaan over mijn verregaande koelheid omtrent de persoon van mijn neef Nurks; en niets verschrikkelijker, dan wanneer hij mij zaterdagmiddag per diligence een steen stond met een brief er aan, inhoudende dat hij (mits het weer goedbleef en er niet, maar dat kwam er nooit, het een of ander in de weg kwam) met mij de dag in de Haarlemmerhout zou komen doorbrengen; niet dat ik iets tegen het gemelde bos heb, maar wel tegen ZEd. En evenwel was hij een beste, eerlijke, trouwe jongen, prompt in zijn zaken, stipt in zijn zeden, godsdienstig, zelfs in de grond goedhartig. Maar er was iets in hem - ik weet het niet - dat maakte dat ik met hem niet op mijn gemak was; iets lastigs, iets impertinents, in één woord iets volmaakts onaangenaams.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Klavier schreef:Ho even Petrus, hij had het over een onaangenaam mens.Petrus schreef:Hou jij je ff in.... ff dimmen tegen een Haarlemmer hé............. :mrgreen:refo schreef: Een onaangenaam mens uit de Haarlemmerhout.
Dan kun je beter niet reageren. Stel je voor dat wij nog gaan denken dat je je aangesproken voelt :mrgreen:
Afgeschaft? Wij zijn de eerste lichting scholieren die weer 24 boeken moeten lezen ipv 12. Maar ik vind het niet erg eigenlijk.Vincent schreef:Dacht dat dat in de tweede fase was afgeschaft? Succes ermee!Hummel schreef:Camera Obscura
De eeuw van mijn vader
Volgende week mondeling Nederlands...
De Camera Obscura lijkt mij vrij saai; De eeuw van mijn vader daarentegen lijkt mij wel aansprekend.
Enne... de Camera Obscura is absoluut niet saai. Eén van de leukste boeken van m'n lijst! :mrgreen:
-
Grappig boek, heb ik ook weleens doorgebladerd. Een vriend van mij was in onze middelbare schooltijd geïnteresseerd geraakt in het fenomeen Verwoerd -ik dacht zelfs dat Verwoerd of een van zijn aanhangers werkte als buschauffeur op de lijnbus en dat hij op die manier met hem in aanraking kwam- en heeft een exemplaar van de profeet zelf gekregen.edele strijdster schreef:Vliedt uit het Noorderland!
H.J. Verwoerd :mrgreen:
Maar de boodschap zou ik niet al te letterlijk nemen
Nou succes ermee! k Heb zelf een hekel aan het moeten lezen van dingen die ik eigenlijk wel misschien wil lezen maar dan door mijzelf bepaald wanneer en hoe secuur.Hummel schreef:Afgeschaft? Wij zijn de eerste lichting scholieren die weer 24 boeken moeten lezen ipv 12. Maar ik vind het niet erg eigenlijk.Vincent schreef:Dacht dat dat in de tweede fase was afgeschaft? Succes ermee!Hummel schreef:Camera Obscura
De eeuw van mijn vader
De Camera Obscura lijkt mij vrij saai; De eeuw van mijn vader daarentegen lijkt mij wel aansprekend.
Enne... de Camera Obscura is absoluut niet saai. Eén van de leukste boeken van m'n lijst! :mrgreen:
-
Ik ben Emma's geschenk aan het lezen.Hummel schreef:Precies! Hoe raadt u het zo?Afgewezen schreef:De halve eeuw van je vader? :roll:Hummel schreef:Camera Obscura
De eeuw van mijn vader
geschreven door: Leisha Kelly.
Heel mooi!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
- JolandaOudshoorn
Nou, heel veel suc6 met je mondeling. Ik had ook de camra obscura erop staan, idd een heel leuk boek. (maar het is alweer fftjes gelden dat ik mijn mondelingen heb gehad!!!)Hummel schreef:Afgeschaft? Wij zijn de eerste lichting scholieren die weer 24 boeken moeten lezen ipv 12. Maar ik vind het niet erg eigenlijk.Vincent schreef:Dacht dat dat in de tweede fase was afgeschaft? Succes ermee!Hummel schreef:Camera Obscura
De eeuw van mijn vader
Ik weet, mijn Verlosser leeft