Pagina 17 van 17
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 14:42
door KDD
Ik heb nog heel wat CO₂-credits over, mocht iemand daar interesse in hebben. Normaal gesproken draait onze airco al een maand lang, maar vanwege de lagere temperaturen dit jaar heeft hij tot nu toe dit jaar nog maar twee dagen gedraaid. Tegen een mooie prijs ben ik bereid ze van de hand te doen.
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 16:51
door refo
DDD schreef: ↑Gisteren, 22:22
refo schreef:DDD schreef: ↑Gisteren, 22:06
Een airco zou dan toch wel een aanwinst zijn denk ik. Ik las vandaag nog in de krans dat in Europa de meeste hittedoden zijn van alle westerse landen. Onder andere door het weinig gebruik van airconditioning.
Welke westerse landen zijn er nog meer?
Japan en Amerika worden ook als westers gezien en de Aziatische landen deels ook
Ik denk dat het vooral aan het registeren ligt. Als iemand is overleden, geef je dan de hitte de 'schuld' of de aandoening? Als er al geregistreerd wordt.
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 18:21
door Wim Anker
KDD schreef: ↑Vandaag, 14:42
Ik heb nog heel wat CO₂-credits over, mocht iemand daar interesse in hebben. Normaal gesproken draait onze airco al een maand lang, maar vanwege de lagere temperaturen dit jaar heeft hij tot nu toe dit jaar nog maar twee dagen gedraaid. Tegen een mooie prijs ben ik bereid ze van de hand te doen.
Gebruik ze niet, vervallen vanzelf. Ik heb extra nodig dus ik ga ze gebruiken. Kan gewoon zonder deal verder.

tnx!
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 18:57
door Bourdon16
Ik ben erg blij met onze airco. Het aanschafbedrag vond ik het ook wel meevallen.
Einde van de middag/avond een paar uurtjes aan en zo kunnen we in ieder geval goed slapen.
Ik zou de airco niet willen ruilen tegen een vliegvakantie..
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 21:01
door Wim Anker
Wie het nieuws een beetje volgt ziet dat de - variabele - stroomprijzen nu torenhoog zijn blijft ook nog wel paar dagen - en dat de olie- gas- en kolencentrales op vol vermogen draaien.
Stelletje ongelofelijke prutsers. Kijk, dat @DDD onzin uitkraamt is tot daar aan toe maar de hele regering is vergeven van dit soort wappies.
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 21:41
door mvdb
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 21:01
Wie het nieuws een beetje volgt ziet dat de - variabele - stroomprijzen nu torenhoog zijn blijft ook nog wel paar dagen - en dat de olie- gas- en kolencentrales op vol vermogen draaien.
Stelletje ongelofelijke prutsers. Kijk, dat @DDD onzin uitkraamt is tot daar aan toe maar de hele regering is vergeven van dit soort wappies.
Op welke manier zijn de naar jouw mening Haagse prutsers debet aan de hoge elektriciteitsprijzen 's avonds?
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 21:44
door Eloesje
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 21:01
Wie het nieuws een beetje volgt ziet dat de - variabele - stroomprijzen nu torenhoog zijn blijft ook nog wel paar dagen - en dat de olie- gas- en kolencentrales op vol vermogen draaien.
Stelletje ongelofelijke prutsers. Kijk, dat @DDD onzin uitkraamt is tot daar aan toe maar de hele regering is vergeven van dit soort wappies.
Ben heel erg benieuwd naar jouw oplossing
Re: Het weer
Geplaatst: 23 jun 2026, 22:25
door DDD
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 21:01
Wie het nieuws een beetje volgt ziet dat de - variabele - stroomprijzen nu torenhoog zijn blijft ook nog wel paar dagen - en dat de olie- gas- en kolencentrales op vol vermogen draaien.
Stelletje ongelofelijke prutsers. Kijk, dat @DDD onzin uitkraamt is tot daar aan toe maar de hele regering is vergeven van dit soort wappies.
Dat is ook prima toch. Het is belangrijk dat er genoeg stroom is. Wellicht dat dat in de toekomst ook door batterijen kan worden geleverd, maar uiteindelijk zal er misschien altijd een noodstroomvoorziening op gas of waterstof nodig zijn.
Het is perfect dat de stroomprijzen nu hoog zijn. Op die manier wordt de vraag door prijsprikkels gestuurd. Er zijn immers te veel mensen die niet uit zichzelf het goede doen. Die kun je stimuleren door vraag en aanbod. Ik zie niet in wat daar mis mee is.