Ik zoek een net pak

Zita
Moderator

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
DDD schreef:Sorry hoor, maar met een nette spijkerbroek en hip jasje kun je prima bij de koning op bezoek.
Nee, want dat is in de meeste gevallen niet volgens het protocol.

En er wordt van links tot rechts voor gewaarschuwd, @DDD, dat we ons door de week naar ons werk netter kleden als zondags. En dat is een kwalijke zaak (vind ik tenminste). Vrijetijdskleding heeft niet voor niks die naam gekregen. Ik mag toch hopen dat de kerkdienst op zondag geen vrije tijd is.
Dat protocol is in Nederland niet zo strikt, hoor. Máxima heeft genoeg jurkjes die in heel wat gemeenten niet door de beugel zouden kunnen.
Ik heb overigens nog nooit in mijn thuisgemeente een kledingwaarschuwing vanaf de kansel gehoord.
Wat de regel 'netter dan op je werk' betreft: ik zie daar werkelijk geen bijbelse grond voor. Je gewone kleding is mijns inziens goed. En anders is je gewone kleding niet fatsoenlijk genoeg om 'gewoon' te dragen.
liz boer

Bericht door liz boer »

Nathanaël schreef:
liz boer schreef:
Natuurlijk begrijp ik dat, toch vind ik het een zwak argument.
1 Voor God hoef je je niet op te doffen en zijn er geen protocollen ( oke sober en eerbaar, dus geen blote knietjes)
2 Als je bidt zoek je ook het aangezicht van God, dat kan ook in je pyama zijn.
3 Moeten we God steeds vergelijken met een aardse koning? (Je hoort dat ook vaak dat God met Ester bij Ahasveros begeleken wordt, kom ik om dan kom ik om, net of God ook zo ongerekenbaar is.) Hij is de gans Andere!!!

Laten we de schrift volgen mensen...
Ik was ook niet van plan er een wet van Mensen en Perzen van te maken ;-)
1. Klopt. Als je een pak draagt om je op te doffen en je beter voor te doen dan je bent, dan is het een verkeerde intentie. Het gaat mij om respect en eerbied. Als iemand anders vind dat hij daar in 'gewone' kleding aan voldoet is dat mij prima. Ik denk ook niet dat de vraag die ik eerder noemde per sé door iedereen hetzelfde beantwoord dient te worden.
2. Ook mee eens, alleen de eredienst is wat anders dan bijvoorbeeld het bidden voor je naar bed gaat. Je komt niet alleen Gods aangezicht zoeken, maar je komt in Zijn woning. Je komt dan zogezegd bij de Heere op audiëntie.
3. Nee, dat moet niet. Mag echter wel, want dat doet de Bijbel ook wel eens. Ik verwees eerder al naar Maleachi 1:8 waar God Zelf een vergelijkbare vraag stelt over een ander onderwerp. Daarnaast worden er in het Nieuwe Testament vele parallellen getrokken tussen Christus en bijvoorbeeld David en Salomo.
Punt 2 Zijn woning was de tabernakel en later de tempel, dat is nu niet meer.
Punt 3 de vergelijkingen in het NT gaan alleen over de overtreffende trap van de Heere Jezus en je mag De Heere Jezus als Ahasveros neerzetten.
Oh ja en ik draag geen pak :)
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
liz boer

Bericht door liz boer »

liz boer schreef:
Nathanaël schreef:
liz boer schreef:
Natuurlijk begrijp ik dat, toch vind ik het een zwak argument.
1 Voor God hoef je je niet op te doffen en zijn er geen protocollen ( oke sober en eerbaar, dus geen blote knietjes)
2 Als je bidt zoek je ook het aangezicht van God, dat kan ook in je pyama zijn.
3 Moeten we God steeds vergelijken met een aardse koning? (Je hoort dat ook vaak dat God met Ester bij Ahasveros begeleken wordt, kom ik om dan kom ik om, net of God ook zo ongerekenbaar is.) Hij is de gans Andere!!!

Laten we de schrift volgen mensen...
Ik was ook niet van plan er een wet van Mensen en Perzen van te maken ;-)
1. Klopt. Als je een pak draagt om je op te doffen en je beter voor te doen dan je bent, dan is het een verkeerde intentie. Het gaat mij om respect en eerbied. Als iemand anders vind dat hij daar in 'gewone' kleding aan voldoet is dat mij prima. Ik denk ook niet dat de vraag die ik eerder noemde per sé door iedereen hetzelfde beantwoord dient te worden.
2. Ook mee eens, alleen de eredienst is wat anders dan bijvoorbeeld het bidden voor je naar bed gaat. Je komt niet alleen Gods aangezicht zoeken, maar je komt in Zijn woning. Je komt dan zogezegd bij de Heere op audiëntie.
3. Nee, dat moet niet. Mag echter wel, want dat doet de Bijbel ook wel eens. Ik verwees eerder al naar Maleachi 1:8 waar God Zelf een vergelijkbare vraag stelt over een ander onderwerp. Daarnaast worden er in het Nieuwe Testament vele parallellen getrokken tussen Christus en bijvoorbeeld David en Salomo.
Punt 2 Zijn woning was de tabernakel en later de tempel, dat is nu niet meer.
Punt 3 de vergelijkingen in het NT gaan alleen over de overtreffende trap van de Heere Jezus en je mag De Heere Jezus nooit als Ahasveros neerzetten.
Oh ja en ik draag geen pak :)
Ik kon hem niet wijzigen, maar er stond een foutje in. dus heb ik het maar zo gedaan.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Off-topic maar zie hier in dit topic iets staan wat mij triggert.
Ik persoonlijk heb moeite hoe sommigen tegen een kerkgebouw aankijken!
Gods huis: daar moet je zus en zo en dit en dat mag daar niet of wel. Enz.
Het zijn geen heilige gebouwen ofzo,, er kan ook heel goed in een zaaltje, schoolgebouw, garage ed een kerkdienst gehouden worden.
Waar buiten de kerkdiensten om ook heel andere activiteiten plaats vinden.
Multifunctioneel dus
Waarom word er door sommige mensen zo "heilig" over gedaan???
Het is maar een ruimte van hout en stenen!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
liz boer

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:Off-topic maar zie hier in dit topic iets staan wat mij triggert.
Ik persoonlijk heb moeite hoe sommigen tegen een kerkgebouw aankijken!
Gods huis: daar moet je zus en zo en dit en dat mag daar niet of wel. Enz.
Het zijn geen heilige gebouwen ofzo,, er kan ook heel goed in een zaaltje, schoolgebouw, garage ed een kerkdienst gehouden worden.
Waar buiten de kerkdiensten om ook heel andere activiteiten plaats vinden.
Multifunctioneel dus Afbeelding
Waarom word er door sommige mensen zo "heilig" over gedaan???
Het is maar een ruimte van hout en stenen!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ja precies!!!
Desiree

Bericht door Desiree »

Die Van Ewijk... hij zocht een refo-inrichting en nu weer een naet pak.. :haha Hij kreeg 17 kantjes adviezen.

We waren weer zoet :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Desiree schreef:Die Van Ewijk... hij zocht een refo-inrichting en nu weer een naet pak.. :haha Hij kreeg 17 kantjes adviezen.

Zocht hij een Refo-inrichting? Eleos ofzoiets?
liz boer

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
Desiree schreef:Die Van Ewijk... hij zocht een refo-inrichting en nu weer een naet pak.. :haha Hij kreeg 17 kantjes adviezen.

haha
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Wat kunnen we als refo's toch druk zijn met dit soort zaken. Zelfs de hoed hoort bij de bevindelijke uitrusting, zo suggereert iemand, terwijl de Schrift het helemaal nergens over een hoed heeft maar over een hoofdbedekking. Ik was zondag de enige in een pak. De rest heeft dezelfde kleding aan als door de week, al dan niet met tattoos. En ik was blij dat ze er waren. Gewoon zoals ze zijn. Niks opgedoft omdat het zo hoort of zo, maar gewoon welkom zoals je bent. Dan hoeft niemand zich buiten gesloten te voelen of het eng te vinden om een kerk binnen te gaan omdat je in alles afwijkt en daarmee gevoelsmatig buiten de boot valt. Soms zelfs zodanig dat iemand die voor het eerst aanwezig was voor aanvang alweer vertrekt en aangeeft er bang van te worden. Dat heeft ons iets te zeggen denk ik.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Ditbenik schreef:Wat kunnen we als refo's toch druk zijn met dit soort zaken. Zelfs de hoed hoort bij de bevindelijke uitrusting, zo suggereert iemand, terwijl de Schrift het helemaal nergens over een hoed heeft maar over een hoofdbedekking. Ik was zondag de enige in een pak. De rest heeft dezelfde kleding aan als door de week, al dan niet met tattoos. En ik was blij dat ze er waren. Gewoon zoals ze zijn. Niks opgedoft omdat het zo hoort of zo, maar gewoon welkom zoals je bent. Dan hoeft niemand zich buiten gesloten te voelen of het eng te vinden om een kerk binnen te gaan omdat je in alles afwijkt en daarmee gevoelsmatig buiten de boot valt. Soms zelfs zodanig dat iemand die voor het eerst aanwezig was voor aanvang alweer vertrekt en aangeeft er bang van te worden. Dat heeft ons iets te zeggen denk ik.
Ah wat lief.
Desiree

Bericht door Desiree »

liz boer schreef:
Piet Puk schreef:

haha
Meubels... refo-meubels...

Eleos vraagt hij hopelijk niet aan ons.. :) Ik zou dan eerder een arts raadplegen.. wel of geen refo.

Een sjawl over je haar is ook leuk.. zag ik in het buitenland. Het is in Nederland wel een beetje ingewikkeld geworden.. Maar een hoed kan leuk staan als ik naar onze Koningin kijk.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Zita schreef:Máxima heeft genoeg jurkjes die in heel wat gemeenten niet door de beugel zouden kunnen.
Zou deze wel of niet kunnen? Is wel zwart,
Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

Wat mij betreft wel. Mooie degelijke zwarte kousen eronder. ;)
Ik zou zelf nooit voor zo'n jurkje kiezen, het lijkt mij nogal warm.
Maar een leren jasje wordt geaccepteerd, een leren rokje ook (zag ik in de refokledingwinkel) dus waarom dan geen leren jurkje.
Je moet alleen geen vetrollen hebben, anders zie je eruit als een rollade.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala

Bericht door Isala »

Orchidee schreef:Gods huis: daar moet je zus en zo en dit en dat mag daar niet of wel. Enz.
We blijven blijkbaar graag een beetje in het OT denken ....
Gods huis, dat zijn de gelovigen (levende stenen) met Jezus Chistus als fundament en Hoeksteen.
Efeze 2:
19 Zo bent u dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers van de heiligen en huisgenoten van God,
20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus Zelf de hoeksteen is,
21 en op Wie het hele gebouw, goed samengevoegd, verrijst tot een heilige tempel in de Heere;
22 op Wie ook u mede gebouwd wordt tot een woning van God, in de Geest.
Hora est!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ouddorp schreef:
Zita schreef:Máxima heeft genoeg jurkjes die in heel wat gemeenten niet door de beugel zouden kunnen.
Zou deze wel of niet kunnen? Is wel zwart,
Afbeelding
Ik zou niet blij zijn als mijn kinderen zoiets zouden gaan dragen.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie