Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)
Zojuist even geturfd vanuit overzicht Gergeminfo. Na 1965 kwam het 4x voor dat GG geen studenten hadden. De laatste keer was in 1993.
-
- Verbannen
Ik snap niet waar het vandaan komt dat er vandaag proefpreken gehouden zouden worden. De examens van de kandidaten zijn pas half juni. En vorig jaar werd op maandag student J. Beens uit 't Harde toegelaten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er zijn altijd studenten geweest. De school heeft nooit leeg gestaan.Piet Puk schreef:Zojuist even geturfd vanuit overzicht Gergeminfo. Na 1965 kwam het 4x voor dat GG geen studenten hadden. De laatste keer was in 1993.
-
- Verbannen
Hij bedoelt dat er geen studenten werden aangenomen.refo schreef:Er zijn altijd studenten geweest. De school heeft nooit leeg gestaan.Piet Puk schreef:Zojuist even geturfd vanuit overzicht Gergeminfo. Na 1965 kwam het 4x voor dat GG geen studenten hadden. De laatste keer was in 1993.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dankjewel Jantje. Jij begrijpt me. En Refo inmiddels ook hoop ik.
Ja, Jantje, jij begrijpt het heel goed en je bent goed op dreef. Dankjewel.
Dit bericht zal morgen D.V. in het R.D. komen:
Het curatorium van de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten (GG) heeft maandag geen nieuwe studenten toegelaten tot het volgen van de opleiding aan de instelling.
Dat meldde het curatorium maandag, aan het einde van haar eerste vergaderdag.
Het curatorium vergadert maandag, dinsdag en woensdag om mannen te horen die een attest van hun kerkenraad hebben ontvangen. De vergaderingen hebben plaats in het gebouw van de Theologische School aan de Boezemsingel in Rotterdam.
Het curatorium van de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten (GG) heeft maandag geen nieuwe studenten toegelaten tot het volgen van de opleiding aan de instelling.
Het curatorium vergadert maandag, dinsdag en woensdag om mannen te horen die een attest van hun kerkenraad hebben ontvangen. De vergaderingen hebben plaats in het gebouw van de Theologische School aan de Boezemsingel in Rotterdam.
-
- Verbannen
Tuurlijk, een kwestie van goed lezen en nadenken.claus schreef:Ja, Jantje, jij begrijpt het heel goed en je bent goed op dreef. Dankjewel.

Vermoedelijk komt het morgen nog niet in het RD hoor. Dat doen ze pas donderdag, in één keer. Dat was voorgaande jaren ook zo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Fout, vorig jaar was van dag tot dag een berichtje te lezen.
- Niet meer zo actief -
Vraag het ds. Labee. Hij zal als docent vast weten waar hij het over heeft.Jantje schreef:Ik snap niet waar het vandaan komt dat er vandaag proefpreken gehouden zouden worden. De examens van de kandidaten zijn pas half juni. En vorig jaar werd op maandag student J. Beens uit 't Harde toegelaten.
- Niet meer zo actief -
Inderdaad!Mannetje schreef:Fout, vorig jaar was van dag tot dag een berichtje te lezen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Alles wijst er echter op dat het niet klopt.Mannetje schreef:Vraag het ds. Labee. Hij zal als docent vast weten waar hij het over heeft.Jantje schreef:Ik snap niet waar het vandaan komt dat er vandaag proefpreken gehouden zouden worden. De examens van de kandidaten zijn pas half juni. En vorig jaar werd op maandag student J. Beens uit 't Harde toegelaten.
Niemand van ons is erbij geweest. Het kan dus best zijn dat er én proefpreken zijn gehoord én mensen die toegelaten wensen te worden zijn verschenen. Een dag telt meerdere uren.
Dat eerste weet ik niet. Het tweede kan ik niet uitsluiten, maar zo staat het nergens vermeld en is volgens alle overleveringen ook nooit zo gegaan.refo schreef:Niemand van ons is erbij geweest. Het kan dus best zijn dat er én proefpreken zijn gehoord én mensen die toegelaten wensen te worden zijn verschenen. Een dag telt meerdere uren.
-
- Verbannen
Inderdaad. Ik weet wel dat men in het verleden op maandag ook mannen hoorde die opkwamen om als zendingspredikant opgeleid wensten te worden. En ook kan ik me herinneren dat men op maandag 's ochtends een opening had en dan 's middags pas begon met de toelating zelf. Maar van proefpreken weet ik niks. Dit doet men normaliter altijd tijdens de week van de examens.GGotK schreef:Dat eerste weet ik niet. Het tweede kan ik niet uitsluiten, maar zo staat het nergens vermeld en is volgens alle overleveringen ook nooit zo gegaan.refo schreef:Niemand van ons is erbij geweest. Het kan dus best zijn dat er én proefpreken zijn gehoord én mensen die toegelaten wensen te worden zijn verschenen. Een dag telt meerdere uren.
Misschien weet @Tiberius hier meer over?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik wil het curatorium vandaag veel wijsheid toe wensen bij het onmogelijke werk waar zij ook vandaag weer voor staan. Dat zij het in afhankelijkheid van de Heere mogen verrichten.