Vraag (algemeen)

Mannetje

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Ik zou best naar mijn werk willen fietsen, maar 50 km enkele reis is zelfs voor een e-bike ver. Een ligfiets met kuip lijkt me ook leuk, maar ik in een stad kun je dan nog niet doorrijden.
- Niet meer zo actief -
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Anker schreef:Er zijn ook middelbare scholieren die een e-bike hebben omdat ze dagelijks rond de 40 kilometer moeten fietsen. Het is gezonder dan de bus, en je moet ook met een e-bike echt nog wel fietsen.
En voor ouderen is het een uitkomst, al moeten die er inderdaad niet mee gaan racen. Op mijn fiets zit overigens een begrenzer, boven de 27 kilometer/uur stopt 'ie met ondersteunen.
40 kilometer? :oO Wonen die mensen dan in the middle of nowhere?
Ik breng één van onze kinderen wel eens naar de universiteit, op 42 kilometer afstand, dat vind ik een pittige afstand.
En om dat stuk elke dag te laten fietsen en weer terug.
Blijkbaar ben ik een watje. :?
Op de school van m'n jongste dochter komen er ook een behoorlijk aantal op een gewone fiets en enkele reis is bijna 25 km.
Mijn zoon fietst ook 36 km per dag. Valt best mee hoor.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mannetje

Bericht door Mannetje »

36 heen en 36 terug, of 18 heen en 18 terug?
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:36 heen en 36 terug, of 18 heen en 18 terug?
Hij slaapt ongetwijfeld meestal thuis, dus dat zal dan heen en weer zijn.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mannetje schreef:36 heen en 36 terug, of 18 heen en 18 terug?
18 heen en 18 terug. Valt best mee, ik moest vroeger 24 heen en 24 terug.
Hij doet het vooralsnog fluitend.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Afgelopen maandag heeft een financiele onderneming toegezegd een bedrag te zullen storten op onze ING rekening.
Vanmiddag was het nog steeds niet binnen, dus belde ik hen maar eens.
Zij blijven volhouden dat zij het maandag overgemaakt hebben, maar dat het een dag langer dan normaal duurt bij de ING.
Is dat zo?
Duurt het standaard een dag langer? Ik heb dat nog nooit eerder gehoord.
En waar blijft dat bedrag dan in die tussentijd vraag ik me af.
En is het normaal dat het 3-4 dagen duurt, als het morgen zou komen, zelfs 5 werkdagen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

Nee, banken hebben uit m'n hoofd gezegd 2x per dag een moment dat ze valuta afkomstig van andere banken verwerken.
Als hij het maandag heeft overgemaakt, zou je het op z'n laatst dinsdagmiddag moeten hebben, laat het woensdag zijn.
Het zou kunnen dat het ergens in zijn eigen financiele stroom vastzit en het daarom later komt of iets dergelijks?
Mara

Bericht door Mara »

In welke financiële stroom?
Het is een bedrag van bedrijf A naar de heer en mevrouw B. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn anno 2014?
Het is bevestigd en gedateerd op 2 september 2014, dus het was sowieso al te laat.
Vanaf hoeveel dagen kun je rente gaan vragen?
Andersom doen bedrijven dat nl soms wel, bij de aanmaning verhogen ze dan het bedrag.
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:In welke financiële stroom?
Het is een bedrag van bedrijf A naar de heer en mevrouw B. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn anno 2014?
Het is bevestigd en gedateerd op 2 september 2014, dus het was sowieso al te laat.
Andersom doen bedrijven dat nl soms wel, bij de aanmaning verhogen ze dan het bedrag.
In sommige bedrijven wordt er opdracht gegeven tot een overschrijving, die wordt nog eens gekeurd, gaat naar de administratie, die het dan doorvoert.
Wat uiteraard vertraging oploopt... Maar ik heb natuurlijk geen idee welk bedrijf het is, als het een groot bedrijf is heeft het wel vaker vertraging.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:In welke financiële stroom?
In sommige bedrijven wordt er opdracht gegeven tot een overschrijving, die wordt nog eens gekeurd, gaat naar de administratie, die het dan doorvoert.
Wat uiteraard vertraging oploopt... Maar ik heb natuurlijk geen idee welk bedrijf het is, als het een groot bedrijf is heeft het wel vaker vertraging.
Het begint met een A. ;)
Mijn echtgenoot kwam zonet thuis en die werd enigszins bozig, dus die klom maar eens in de telefoon.
Na enig zoeken kwam men tot de ontdekking dat het nog niet door iedereen gefiatteerd was.
Maar ze zouden het dan nu toch gaan overmaken hoor.
Waarom beweerden ze dan maandag stellig dat het overgemaakt was?
En tegen onze tussenpersoon (want die is verplicht) gisteren, dat de ING de schuldige was, omdat het daar een dag langer duurt?

Ik bel volgende keer op als mevrouw Hertzenberg, en zwaai met mijn radartasje. Misschien dat het dan wel in één keer goed gaat.
Enfin, we wachten maar weer af. Tis niet anders. :hum
Lassie

Bericht door Lassie »

Volgende keer gewoon doen. :haha Sein me dan van te voren even in dan kom ik graag even langs voor een kopje thee.
:nananere
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een hobby die steeds meer in opmars is, kleuren en kleurboeken/platenvoor volwassenen.
Ook mandala's kleuren word veel gedaan.
Is het verkeerd om mandala's te kleuren en in te lijsten?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Floppy

Bericht door Floppy »

Orchidee schreef:Een hobby die steeds meer in opmars is, kleuren en kleurboeken/platenvoor volwassenen.
Ik zou zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandala oordeel zelf!
Het zelf inkleuren van zo'n ding lijkt me een vreemde bezigheid.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Een hobby die steeds meer in opmars is, kleuren en kleurboeken/platenvoor volwassenen.
Ik moest eerst een googlen wat dat was.
Ik las op wiki dit: Een mandala, en in het bijzonder het midden, kan tijdens de meditatie worden gebruikt als object om de aandacht op te richten.

Dan zou ik zeggen, niet doen.
Dan zou ik het maar bij bloemen of andere mooie afbeeldingen houden.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Oke, het word nl best veel gebruikt en gedaan bij creative therapie in tehuizen, zorggroepen, opvangcentra enz., ook bejaarden/verpleeghuizen van christelijke huize.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie