parsifal schreef:De abortussen worden niet door of namens de koningin uitgevoerd, maar namens het Nederlandse volk. Het voorstel kwam van een democratisch gekozen regering. Die handtekening was niet goed maar om daarom de schuld weg te schuiven is dat ook niet.
Beatrix had kunnen weigeren. ze heeft een eed afgelegt en God tot getuige geroepen. En dan kom jij met deze dooddoener. Zij heeft met haar handtekening abortus legaal gemaakt. Zij is daar nooit op terug gekomen en zolang ze dat niet doet is ze een vijand van de Heere en is ze verantwoordelijk voor iedere moord. Maar de dominees en de politiek vinden haar geweldig en danken God. Wat een Godslastering.
[/quote][/quote][/quote]
Waarom zou je de koning 'goddeloos' willen noemen? Begrijp me goed: het was verdrietig om te merken dat God en religie een zeer schaars goed was op de afgelopen kroningsdag.
Wel noem ik enkele dingen: In de Nieuwe Kerk zweerde de koning toch echt 'Zo waarlijke helpe mij God almachtig!' (Kijk het fragment nog even na: hij deed dat niet zonder emotie.) Voorts was het 6e couplet van ons volkslied nadrukkelijk in het programma gezet en zong hij dat vol overgave mee. Tot slot - ds. Zippro wees daar vandaag in de krant terecht op - klonk direct na de eed een deel van het magistrale Magnificat van J.S. Bach: 'Gelijk Hij gesproken heeft tot onze vaderen, namelijk tot Abraham, en zijn zaad tot in eeuwigheid.'.
Nogmaals: dit kwam allemaal wat schaars over, maar het is teveel om hier te spreken van een 'goddeloze koning', of je moet hiermee hebben willen zeggen: 'een onverzoende, onbekeerde koning'. Nog los van het feit dat we daar niet over gaan, lijkt me dat dan meer iets voor de binnenkamer en je kunt van RF veel zeggen, maar niet dat het een binnenkamer is.
Luther, je bent hier wel erg aan het vergoeilijken. Die eed zweren stelt voor hun niks voor. Ze leven zonder God uiterlijk dus heb geen verwachting van het innerlijk. Een beetje vroom geneuzel met een eed en een laatste zin in de troonrede maar dat heeft absoluut geen waarde. Aan de boom ken je de vrucht. Geef eens een voorbeeld waar hij het voor Gods eer opgenomen heeft.
Ga maar eens door de website die ik in de eerste post gegeven heb. Dan zul je vinden dat zelfs Wilhelmina lak aan de grondwet (Art 21) had. En ook zij had daar trouw aan gezworen met een eed!!