Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Nasi met sate.
De nasi die over is gaat morgen mee de late dienst in.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wij ookLourens schreef:Nasi met sate.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zo maar eens een heerlijk LIDL appeltje soldaat maken.
- jakobmarin
Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Uhh... ja, maar ook niet zoveel trek en ik mis af en toe één of meerdere monden aan de eettafeljakobmarin schreef:Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.

Vanavond peulvruchten

De rest van de kiekens is uitgevlogen, tijdelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- jakobmarin
Wij zijn ook bezig minder vlees te eten, en als we het eten dan rundvlees (hoewel gister dat speklapje bij de rode bieten heerlijk was) en meer vis of kip.Mara schreef:Uhh... ja, maar ook niet zoveel trek en ik mis af en toe één of meerdere monden aan de eettafeljakobmarin schreef:Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.![]()
Vanavond peulvruchtenmet frisse sla en komkommer. Manlief krijgt er een gegrild speklapje bij.
Als je de OT-wetten ziet wat ze toen niet mochten eten, zouden we flink moeten opschonen....
Er schijnt ook een OT-Kookboek te zijn.

Word nu geen uitzinnige Galaat!jakobmarin schreef:Wij zijn ook bezig minder vlees te eten, en als we het eten dan rundvlees (hoewel gister dat speklapje bij de rode bieten heerlijk was) en meer vis of kip.Mara schreef:Uhh... ja, maar ook niet zoveel trek en ik mis af en toe één of meerdere monden aan de eettafeljakobmarin schreef:Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.![]()
Vanavond peulvruchtenmet frisse sla en komkommer. Manlief krijgt er een gegrild speklapje bij.
Als je de OT-wetten ziet wat ze toen niet mochten eten, zouden we flink moeten opschonen....
Dat gaat mij een beetje te ver, want ik zie mezelf nu niet echt aan de linzensoep en ongezuurd brood zitten.jakobmarin schreef:Wij zijn ook bezig minder vlees te eten, en als we het eten dan rundvlees (hoewel gister dat speklapje bij de rode bieten heerlijk was) en meer vis of kip.Mara schreef:Uhh... ja, maar ook niet zoveel trek en ik mis af en toe één of meerdere monden aan de eettafeljakobmarin schreef:Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.![]()
In het westen sterft niemand van te weinig (dierlijke)eiwitten, maar wel van teveel. Bovendien is er veel uit andere bron te halen.
Maar ik merk zelf een afname van een behoefte aan vlees en eet sowieso minder dan 20/30 jaar geleden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- jakobmarin
Nee hoor, ik blijf gewoon een nuchtere Zeeuwrefo schreef:Word nu geen uitzinnige Galaat!

- Bert Mulder
- Contacteer:
eh.....jakobmarin schreef:Bijbelser dus...Mara schreef:Tegenwoordig steeds minder vlees, vaker vis en vegetarisch.
1 Tim 4:
1 Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen,
2 Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid;
3 Verbiedende te huwelijken, gebiedende van spijzen te onthouden, die God geschapen heeft, tot nuttiging met dankzegging, voor de gelovigen, en die de waarheid hebben bekend.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- jakobmarin
Ik verbied of gebied niemand iets, maar zeg alleen dat minder vlees eten bijbelser (zie OT) is, en dat ook nog met een knipoog.Bert Mulder schreef:eh.....
1 Tim 4:
Dus ik hoop niet dat je bedoelt, dat ik daarmee mij "begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen, door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid;"

- Bert Mulder
- Contacteer:
neejakobmarin schreef:Ik verbied of gebied niemand iets, maar zeg alleen dat minder vlees eten bijbelser (zie OT) is, en dat ook nog met een knipoog.Bert Mulder schreef:eh.....
1 Tim 4:
Dus ik hoop niet dat je bedoelt, dat ik daarmee mij "begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen, door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid;"
maar, je moet niet 'bijbelser' te pas en te onpas gebruiken....
trouwens, vlees eten konden ze in bijbelse tijden ook, denk maar aan de vele 'vetgemeste kalveren' die er aan moesten geloven. Om maar niet over de kwakkels in de woestijn te hebben.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
linzensoep en ongezuurd brood is best lekker!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- jakobmarin
ja meester, ik zal het niet meer doenBert Mulder schreef:nee
maar, je moet niet 'bijbelser' te pas en te onpas gebruiken....
trouwens, vlees eten konden ze in bijbelse tijden ook, denk maar aan de vele 'vetgemeste kalveren' die er aan moesten geloven. Om maar niet over de kwakkels in de woestijn te hebben.

Vóór Noach werd er geen vlees gegeten en Daniel en zijn vrienden moesten het ook niet.
Dus het staat wel degelijk in de bijbel, alleen is later in de bujbel weer gewijzigd. Waarom zou ik niet mogen wijzen op oude wetten? En ieder mag het zelf weten en is allebei goed.
- Bert Mulder
- Contacteer:
jakobmarin schreef:ja meester, ik zal het niet meer doen![]()
Vóór Noach werd er geen vlees gegeten en Daniel en zijn vrienden moesten het ook niet.
Dus het staat wel degelijk in de bijbel, alleen is later in de bujbel weer gewijzigd. Waarom zou ik niet mogen wijzen op oude wetten? En ieder mag het zelf weten en is allebei goed.