Kleine ergernissen

Anselmus

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

Hendrien schreef: Vandaag, 12:38
Anselmus schreef: Vandaag, 09:09 Het besluit van de Gereformeerde Gemeente om een werkgroep op te richten om militairen toe te rusten. Ergens roept dat altijd wat ergernis bij mij op.

Wanneer komt er een werkgroep om accountants, supermarkt medewerkers en kappers toe te rusten? Of beter nog: een werkgroep om predikanten structureel toe te rusten?

En waarom bestaat het idee dat de kerk het meest passende orgaan is om tot te rusten? Laat dit bij professionals en legerpredikanten.
Ik vind de betutteling een belediging voor militairen. , zeker als die uitgevoerd wordt door bijvoorbeeld een predikant die zelf nooit gediend heeft. Dat geldt ook voor een predikant met tien kinderen die denkt dat hij geschikt is om te spreken bij een vereniging voor kinderloze echtparen. Dan ben je gewoon af.

Tot zover mijn ergernisje
Ik denk vanwege de sneuvelbereidheid…
Een GG-werkgroep rust je dan toe hoe je dat het beste doet?
Fides Quaerens Intellectum
Terri

Bericht door Terri »

Misschien om realiteitszin bij avontuurlijke jongeren wat bij te spijkeren, die soms de ernst van de consequenties als militair niet echt peilen? Want het is geen survivaltocht of bootcamp.
newton

Bericht door newton »

Anselmus schreef: Vandaag, 09:09 Het besluit van de Gereformeerde Gemeente om een werkgroep op te richten om militairen toe te rusten. Ergens roept dat altijd wat ergernis bij mij op.

Wanneer komt er een werkgroep om accountants, supermarkt medewerkers en kappers toe te rusten? Of beter nog: een werkgroep om predikanten structureel toe te rusten?

En waarom bestaat het idee dat de kerk het meest passende orgaan is om tot te rusten? Laat dit bij professionals en legerpredikanten.
Ik vind de betutteling een belediging voor militairen. , zeker als die uitgevoerd wordt door bijvoorbeeld een predikant die zelf nooit gediend heeft. Dat geldt ook voor een predikant met tien kinderen die denkt dat hij geschikt is om te spreken bij een vereniging voor kinderloze echtparen. Dan ben je gewoon af.

In dit geval is in elk geval Ds. den Haan betrokken, voormalig beroepsmilitair bij de luchtmobiele brigade. Hij kent de defensiewereld van binnenuit en daarmee gaat je vergelijk met de vereniging voor kinderloze echtparen wat mank.
Waarom zie je het als betutteling? Op dit moment stromen er handen vol 17- en 18-jarigen defensie binnen. Voor deze jongeren mag best wat aandacht zijn. Om me heen hoor ik dat de meer-wekelijkse oefeningen volop doorgaan, ook op zondag (en oorlog stopt niet op zondag), maar in de loop van 2 jaar tijd 1x een bijeenkomst op zondag met iemand van het humanistisch verbond vind ik best karig. Misschien gaat dat bij een echte uitzending of een langdurige oefening zoals in Litouwen anders.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

newton schreef: Vandaag, 13:08

In dit geval is in elk geval Ds. den Haan betrokken, voormalig beroepsmilitair bij de luchtmobiele brigade. Hij kent de defensiewereld van binnenuit en daarmee gaat je vergelijk met de vereniging voor kinderloze echtparen wat mank.
Waarom zie je het als betutteling? Op dit moment stromen er handen vol 17- en 18-jarigen defensie binnen. Voor deze jongeren mag best wat aandacht zijn. Om me heen hoor ik dat de meer-wekelijkse oefeningen volop doorgaan, ook op zondag (en oorlog stopt niet op zondag), maar in de loop van 2 jaar tijd 1x een bijeenkomst op zondag met iemand van het humanistisch verbond vind ik best karig. Misschien gaat dat bij een echte uitzending of een langdurige oefening zoals in Litouwen anders.
Ik zou zeggen: that comes with the job. 17-jarigen mogen nog niet op uitzending, dus dat scheelt weer. Er werken niet alleen mensen van het humanistisch verbond, er is een hele protestantse divisie. Of zijn die niet van het juiste smaakje?

De fataliteitsratio geeft aan dat houtkapper, visser en werken in de bouw dodelijker is. Apothekersassistente is de meest stressvolle baan, burnout onder docenten en verpleegkundigen hoger. Daar ook allemaal werkgroepen voor maken? Hou toch op.
Fides Quaerens Intellectum
huisman

Bericht door huisman »

Mail van Odido. Al haar klantgegevens zijn gestolen dus ook die van ons. Toch maar ons wachtwoord Welkom01 wijzigen :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef: Vandaag, 14:10 Mail van Odido. Al haar klantgegevens zijn gestolen dus ook die van ons. Toch maar ons wachtwoord Welkom01 wijzigen :)
Ik las het, ja.
'Daarnaast zijn ook de mobiele nummers, klantnummers, e-mailadressen, IBAN-rekeningnummers, geboortedata en de identificatiegegevens van klanten mogelijk betrokken bij het lek. Onder dat laatste vallen de paspoort- of rijbewijsnummers en informatie over de geldigheid daarvan.' aldus Tweakers (https://tweakers.net/nieuws/244656/odid ... anval.html).

Even goed opletten dus.
Plaats reactie