ow, bedankt, super goed advies. pb komt eraan.Mara schreef:Nee, niet doen !!! Niet gaan hongeren, nergens voor nodig.Sola Scriptura schreef:ooww wat lekker allemaal, ik moet hier niet kijken..
Begin net zelf een beetje te leren koken, was eerder altijd kant en klaar maaltijden.
Maar moet rentmeestershap over mijn lichaam uitvoeren, afvallen dus!
Maar de aankomende weken wil ik alleen, water drinken, fruit eten,crackers van wasa, met niks erop. en om de zoveel dagen een salade met kippesoep.
En 1x per week een uitzondering, dan haal ik bij de turkse groenteboer, die ook zelf eten maakt, lasagna, of boontjes met gebakken aardappeltjes.
En verder veel sporten![]()
![]()
![]()
iemand nog tips over hoe je gezond en dieet bewust, maar wel LEKKER kan eten?
Motortje moest juist blijven draaien, ook niet al die lightflauwekul aan gaan schaffen.
3 normale maaltijden + 3 simpele tussendoortjes, dus smorgens bijv plakje ontbijtkoek of eierkoek, smiddags een kopje drinkbouillon en savonds fruit of zo.
Als je zo LANGZAAM aan een nw eetpatroon went, is het niet moeilijk, je lichaam gaat daar aan wennen en schiet niet in de spaarstand.
Niet te vaak wegen, 1 x per week op een vast tijdstip.
Ik zelf ben niet kampioen afvallen, maar mijn man.
Als hij zich aan die regels houdt, met sporten (hij heeft een kantoorbaan, dus zitten) valt hij moeiteloos af.
maar ja, het vlees is zwak, dus de knabbeltjes en pinda's, het glaasje wijn (uh 2) komen erbij en dat gaat het weer mis.
Ik weeg gelukkig al jaren bijna hetzelfde. Maar ik ben van nature een matige eter en een bezig bijtje.
Succes, hou me op de hoogte en als je ondersteuning of advies wil, laat het me ff weten per pb.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
- Sola Scriptura
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Mag ik hier een eerlijk antwoord op geven? Ik noem dit gewoon dom doen. Sorry, maar dat is wel het uiterste wat je hier neer zet.Sola Scriptura schreef:ooww wat lekker allemaal, ik moet hier niet kijken..
Begin net zelf een beetje te leren koken, was eerder altijd kant en klaar maaltijden.
Maar moet rentmeestershap over mijn lichaam uitvoeren, afvallen dus!
Maar de aankomende weken wil ik alleen, water drinken, fruit eten,crackers van wasa, met niks erop. en om de zoveel dagen een salade met kippesoep.
En 1x per week een uitzondering, dan haal ik bij de turkse groenteboer, die ook zelf eten maakt, lasagna, of boontjes met gebakken aardappeltjes.
En verder veel sporten![]()
![]()
![]()
iemand nog tips over hoe je gezond en dieet bewust, maar wel LEKKER kan eten?
Ik ben zelf ook bezig met afvallen. Ik val nu per week 0,5 a 1 kg af zonder honger te lijden.
Die kant en klaar maaltijden, tsja die zijn absoluut ongezond en zeer slecht voor je lichaam (kan zelf schadelijk zijn met als het gevolg dat je kanker kan krijgen).
Wil je vlees eten? neem gerust wat minder.
Wil je tips? pb anders even.
Ik ben nu al 5 kilo kwijt.
Elke avond even een half uurtje wandelen of fietsen.

- Sola Scriptura
ok thanks! maar zijn er ook lekkre gerechten die echt ook goed zijn voor de lijn? 

Kantenklare maaltijden bevatten veel natrium ! En die moet voor alle Nederlanders juist naar beneden, we eten veel te veel zout.
Goed zou zijn max 5/6 gr per dag, de meesten komen tot 10 of zelfs hoger !
En dat gaat ongemerkt, natrium zit niet alleen in zoute dingen, maar ook in groenten, ontbijtgranen, melk(produkten) overal waar je het niet in zou verwachten.
Je beseft dat pas als je streng natr beperkt moet eten, vanwege bijv hartfalen, dan mag je weinig meer eten.
Goed zou zijn max 5/6 gr per dag, de meesten komen tot 10 of zelfs hoger !
En dat gaat ongemerkt, natrium zit niet alleen in zoute dingen, maar ook in groenten, ontbijtgranen, melk(produkten) overal waar je het niet in zou verwachten.
Je beseft dat pas als je streng natr beperkt moet eten, vanwege bijv hartfalen, dan mag je weinig meer eten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Als ik rijst/aardappelen ofzoiets kook dan strooi ik een klein beetje bouilion poeder in het water. Verder ben ik niet zo van zou op het eten. Ik maak het liever smakelijker door knoflook (ja ja Mara
) of andere kruiden (bieslook, peterselie).
Je kunt beter iets meer groenten eten dan bijv. rijst/aardappelen/pasta. Daarom is wokgroente erg lekker.

Je kunt beter iets meer groenten eten dan bijv. rijst/aardappelen/pasta. Daarom is wokgroente erg lekker.
Knofffloook
Vanavond weer paturain op een toastje (ja dat wel)
Wij gebruiken al jaren LoSalt, daar is kalium aan toegevoegd wat ook weer heel goed is voor je.

Vanavond weer paturain op een toastje (ja dat wel)
Wij gebruiken al jaren LoSalt, daar is kalium aan toegevoegd wat ook weer heel goed is voor je.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De jeugd heeft BBQ met de JV
dus wij doen het thuis met de 'kleintjes'
dus wij doen het thuis met de 'kleintjes'
Gewoon lekker simpel patat met een frikandel vanavond! 

You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
- MarthaMartha
Hier ook patat, met voor mij een kroket en voor demo een pikantoRia schreef:Gewoon lekker simpel patat met een frikandel vanavond!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Een keertje goed na al die snelle maaltijden: snijbonen, bloemkool, aardappels en biefreepjes.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Broodjes braadworst.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
hier werd het witlofovenschotel met een pakkie van maggi erdoor. Lekker.
En bij de koffie hebben we dit:http://www.ah.nl/recepten/recept?id=346 ... andelspijs Erg lekker. Erg erg lekker. Verschrikkelijk lekker.
En bij de koffie hebben we dit:http://www.ah.nl/recepten/recept?id=346 ... andelspijs Erg lekker. Erg erg lekker. Verschrikkelijk lekker.
-
Gekruide krieltjes, sperziebonen en nog even kijken welk vlees het gaat worden.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
pittabroodjes met runderreepjes.
als bijgerecht: wittekoolsalade, ijsberg sla, tomaatjes, rode paprika en selderij.
als bijgerecht: wittekoolsalade, ijsberg sla, tomaatjes, rode paprika en selderij.
- JolandaOudshoorn
braadworst, spercieboontjes en aardappelpuree
Ik weet, mijn Verlosser leeft