Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
We zijn druk bezig met het schilderen van de benedenverdieping, dus weinig tijd om echt te koken.
Gauw wat klaargemaakt: rauwe witlof, komkommersalade, sla, gebakken uitjes met tomaat en paprika.
En een gebakken eitje. Heerlijk en makkelijk.
Gauw wat klaargemaakt: rauwe witlof, komkommersalade, sla, gebakken uitjes met tomaat en paprika.
En een gebakken eitje. Heerlijk en makkelijk.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Zalmbrioches
Gebakken aardappelschijfjes
Ijsbergsalade met wortelrauwkost
Gebakken aardappelschijfjes
Ijsbergsalade met wortelrauwkost
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
een hele grote pan met macaroni (12 man).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Vanavond broccolischotel.
idem; voor 13 man hieralbion schreef:een hele grote pan met macaroni (12 man).
Bobotie (is in de aanbieding bij de Hoogvliethelma schreef:idem; voor 13 man hieralbion schreef:een hele grote pan met macaroni (12 man).

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- MarthaMartha
Turkse pizza met warm vlees...
Demo is ze halen bij de Turk, op de fiets..... en er komt toch een donkere lucht aan.....
Demo is ze halen bij de Turk, op de fiets..... en er komt toch een donkere lucht aan.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wat is het verschil nu eigenlijk met een italiaanse pizza, afgezien van het vlees ?
Als ik het goed heb, wordt in het deeg van de Turkse pizza melk en ei gebruikt, tegen water in de Italiaanse. Maar het belangrijkste verschil zit in de topping. Bij de Italiaan kan dat van alles zijn, bij de Turk is het in principe altijd gehakt, paprika, ui en kruiden. De Turkse pizza is ook kleiner, de bodem is dunnner dan bij de Italiaanse (om over de Amerikaanse variant met dikke bodem maar niet te spreken).Mara schreef:Wat is het verschil nu eigenlijk met een italiaanse pizza, afgezien van het vlees ?
~~Soli Deo Gloria~~
De Italiaanse pizza is van oorsprong zeer eenvoudig en armeluisvoedsel.
Een bodem van slechts meel, water, olijfolie en gist.
Er werd alleen tomatensaus en kaas op gedaan, later werd dat uitgebreid.
Op zich is het geen ongezond voedsel, ik maak hem altijd zelf, ivm allergie en dan half volkorenmeel, dan zit je echt de hele avond bomvol.
Doordat je olijfolie als vet gebruikt, is hij dus niet cholesterolverhogend, behalve als je er spek oid op gaat leggen.
Een bodem van slechts meel, water, olijfolie en gist.
Er werd alleen tomatensaus en kaas op gedaan, later werd dat uitgebreid.
Op zich is het geen ongezond voedsel, ik maak hem altijd zelf, ivm allergie en dan half volkorenmeel, dan zit je echt de hele avond bomvol.
Doordat je olijfolie als vet gebruikt, is hij dus niet cholesterolverhogend, behalve als je er spek oid op gaat leggen.
- MarthaMartha
ja, ze bakken hem waar je bij staat, bodem dan met gehakt en saus, daarna gaat er rauwe groenten tussen en meer saus, en als je wilt warm vlees. (en als je ze kant en klaar haalt is de prijs van een turkse leuker dan van een italiaanse) Ik vind ze heerlijk, en zo groot dat we hem geen van twee opkregen.... (maar idd. als je geen warm vlees erop doet, is het kleiner dan een gewone pizza)Hendrikus schreef:Als ik het goed heb, wordt in het deeg van de Turkse pizza melk en ei gebruikt, tegen water in de Italiaanse. Maar het belangrijkste verschil zit in de topping. Bij de Italiaan kan dat van alles zijn, bij de Turk is het in principe altijd gehakt, paprika, ui en kruiden. De Turkse pizza is ook kleiner, de bodem is dunnner dan bij de Italiaanse (om over de Amerikaanse variant met dikke bodem maar niet te spreken).Mara schreef:Wat is het verschil nu eigenlijk met een italiaanse pizza, afgezien van het vlees ?
ander verschil: de italiaans is plat, de turkse krijg je opgerold...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mm, klinkt wel lekker, maar knoflook zeker ?
Vanavond maar eens ouderswets prakkie.
Gekookte andijvie met een sucadelapje van een frans limousinkoetje.
Zodoende heb ik morgen jus (en wat een lekkere toch altijd van een runderlapje) voor bij de gegrilde kippenpoten met sperziebonen en gekookte aardappels.
Vanavond maar eens ouderswets prakkie.
Gekookte andijvie met een sucadelapje van een frans limousinkoetje.
Zodoende heb ik morgen jus (en wat een lekkere toch altijd van een runderlapje) voor bij de gegrilde kippenpoten met sperziebonen en gekookte aardappels.
- Sola Scriptura
ooww wat lekker allemaal, ik moet hier niet kijken..
Begin net zelf een beetje te leren koken, was eerder altijd kant en klaar maaltijden.
Maar moet rentmeestershap over mijn lichaam uitvoeren, afvallen dus!
Maar de aankomende weken wil ik alleen, water drinken, fruit eten,crackers van wasa, met niks erop. en om de zoveel dagen een salade met kippesoep.
En 1x per week een uitzondering, dan haal ik bij de turkse groenteboer, die ook zelf eten maakt, lasagna, of boontjes met gebakken aardappeltjes.
En verder veel sporten
iemand nog tips over hoe je gezond en dieet bewust, maar wel LEKKER kan eten?
Begin net zelf een beetje te leren koken, was eerder altijd kant en klaar maaltijden.
Maar de aankomende weken wil ik alleen, water drinken, fruit eten,crackers van wasa, met niks erop. en om de zoveel dagen een salade met kippesoep.
En 1x per week een uitzondering, dan haal ik bij de turkse groenteboer, die ook zelf eten maakt, lasagna, of boontjes met gebakken aardappeltjes.
En verder veel sporten

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Weten ... m?rss=trueSola Scriptura schreef:ooww wat lekker allemaal, ik moet hier niet kijken..
En verder veel sporten![]()
![]()
![]()
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Weten ... m?rss=true
Nee, niet doen !!! Niet gaan hongeren, nergens voor nodig.Sola Scriptura schreef:ooww wat lekker allemaal, ik moet hier niet kijken..
En verder veel sporten![]()
![]()
![]()
Motortje moest juist blijven draaien, ook niet al die lightflauwekul aan gaan schaffen.
3 normale maaltijden + 3 simpele tussendoortjes, dus smorgens bijv plakje ontbijtkoek of eierkoek, smiddags een kopje drinkbouillon en savonds fruit of zo.
Als je zo LANGZAAM aan een nw eetpatroon went, is het niet moeilijk, je lichaam gaat daar aan wennen en schiet niet in de spaarstand.
Niet te vaak wegen, 1 x per week op een vast tijdstip.
Ik zelf ben niet kampioen afvallen, maar mijn man.
Als hij zich aan die regels houdt, met sporten (hij heeft een kantoorbaan, dus zitten) valt hij moeiteloos af.
maar ja, het vlees is zwak, dus de knabbeltjes en pinda's, het glaasje wijn (uh 2) komen erbij en dat gaat het weer mis.
Ik weeg gelukkig al jaren bijna hetzelfde. Maar ik ben van nature een matige eter en een bezig bijtje.
Succes, hou me op de hoogte en als je ondersteuning of advies wil, laat het me ff weten per pb.