De SGP - een open partij

Zita
Moderator

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 12:51
merel schreef: Gisteren, 11:01 Waar jij voor staat is duidelijk. Nu graag de praktijk; hoe zie jij die voor je? In hoeverre is de gemiddelde praktisch opgeleide in staat om het kamer werk te verrichten?
Die is daar prima toe in staat. In de eerste plaats vind ik je laatdunkend, en ten tweede overschat jij het kamerwerk. Bepaalde specifieke dossiers vergen wellicht bepaalde kennis, maar in veel dossiers is dat helemaal niet nodig. Ik volg een aantal dossiers voor mijn werk en ben niet bepaald onder de indruk van parlementariërs. En dat zijn dan hoog opgeleiden.
En dan een persoonlijke vraag; stem jij ook zelf op een praktisch opgeleid persoon op de kieslijst? Daarnaast heb jij ook wel eens aangegeven dat de praktisch opgeleiden in jouw omgeving zich laten leiden door complottheorieën. Zie jij dat niet als een gevaar voor de democratie?
Ik stem vaak op de eerste vrouw, maar wellicht stem ik u anders.
Ik denk dat het kamerwerk niet om veel heel specifieke kennis vraagt (al vind ik het wel aan te bevelen dat een grotere partij vanuit diverse vakgebieden kennis in huis heeft, en ook zeker een fiscaal geschoold iemand in huis heeft). Maar kamerwerk vraagt wel om een zeker werk- en denkniveau. Het gaat om tekstbegrip, het onderscheiden van hoofd- en bijzaken, het leggen van verbanden, het analyseren en interpreteren van bronnen, analytisch denken enzovoorts. De gemiddelde MBO'er is daar veel minder sterk in dan de gemiddelde academicus.
Plaats reactie