Niet om te polariseren, maar hier kan ik het niet mee eens zijn. De predikanten die niet meer preken zoals ds. Kersten het voorstond, en dat heeft Jacc goed gezien, bevinden zich aan de linkerflank. Overigens is elke predikant die langer preekt dan anderhalf uur niet meer in de lijn van ds. Kersten. Ds. Kersten hield van orde en tijd.Anti-quoq schreef:Heb je weleens echt kennis genomen van de werken van ds. Kersten? Dan zul je bemerken dat die voluit preekte zoals ik boven heb aangegeven. Er zijn een aantal predikanten die nu niet meer preken zoals ds. Kersten dat voorstond. (Die vind je aan de uiterst rechterflank.) Maar kritiek op de lijn-Kersten moet leiden tot de vraag of je wel past binnen de GG? Of je niet van haar vraagt wat zij nooit is geweest?
Overigens, zolang ds. Golverdingen zich niet beter uitdrukt, en ik hoop dat hij dat nog gaat doen, kan ik op grond van artikel 50 van de Dordtse Kerkorde tot geen andere conclusie komen, dan dat de afzetting van ds. Kok ook onwettig was. De synode had bijeen geroepen moeten worden door een verzoek van de roepende kerk aan de particuliere synode. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat dr. Steenblok de roepende kerk heeft verzocht om dit verzoek bij de particuliere synode in te dienen. Dan is het onzorgvuldig dat dr. Steenblok het zo gedaan heeft, maar niet onwettig.