Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Om het topic nog verder te vervuilen:Petrus schreef:Dat hoor ik regelmatig gebruiken door mijn geliefde echtgenote.......soms aangevuld tot:Hendrikus schreef: maar desalnietteplus
desalnietteplusniettegenstaandeovermits dát.....en vervolgens hetgeen er gezegd wil worden. :mrgreen:
zelf gebruik ik soms 'desalwelteplus'.
Heb dat boek over Yehudi Menuhin ook staan (jaaa, ook gelezen hoor). Destijds boek van mn vioolleraar gekregen.
Voorin het boek staat een handtekening van Menuhin, zelf gebietst in '97 :roll:
Overigens ben ik niet zo'n fan van Menuhin, kvind zijn toon vaak wat iel. De brede warme toon van Itzhak Perlman waardeer ik meer (laat staan de toon van Mischa Elman). Perlman speelt trouwens op de Stradivarius van Menuhin!
kHeb de autobiografie van Nathan Milstein ook gelezen. Die was naast leerzaam ook vaak erg komisch.
Voorin het boek staat een handtekening van Menuhin, zelf gebietst in '97 :roll:
Overigens ben ik niet zo'n fan van Menuhin, kvind zijn toon vaak wat iel. De brede warme toon van Itzhak Perlman waardeer ik meer (laat staan de toon van Mischa Elman). Perlman speelt trouwens op de Stradivarius van Menuhin!
kHeb de autobiografie van Nathan Milstein ook gelezen. Die was naast leerzaam ook vaak erg komisch.
Ik had hem nog goedkoperGian schreef:Nog een boekentip;
http://www.refomarkt.nl/menu.php?showArtikel=8566
Dat is geen geld voor zo'n mooi boek.
-
Hé, dus volksaard heeft geen invloed op manier van spelen?wim schreef:Perlman gelooft daar ook niet in. En hij heeft er ook wel wat verstand van.Hendrikus schreef:Om zo te spelen moet je grote gaven hebben gekregen. Talent! Ik geloof niet dat dat zozeer met volksaard te maken heeft. OK, ik weet het Heifetz was ook jood, maar desalnietteplus: dat je joods moet zijn om zo te kunnen spelen, dat wil er bij mij niet in.uitgeworpen schreef:Hij is werkelijk een virtuoos. Die Yehudi. Daar moet je Joods voor zijn, om zo te spelen.
Zijn muziek combineer ik wel met zijn Joods-zijn. Vooral op schindlerslist ( dit hoort onder topic muziek - hoe krijg ik het daar')
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
Vinden jullie dit boek niet taai?freek schreef:Ik had hem nog goedkoperGian schreef:Nog een boekentip;
- Miscanthus
Nee, juist niet. Het leest heel gemakkelijk. En als je begerig bent om te weten of je welkom bent bij God, moet je zeker Hoofdstuk 2 lezen.uitgeworpen schreef:Vinden jullie dit boek niet taai?freek schreef:Ik had hem nog goedkoperGian schreef:Nog een boekentip;
-
Miscanthus schreef:Nee, juist niet. Het leest heel gemakkelijk. En als je begerig bent om te weten of je welkom bent bij God, moet je zeker Hoofdstuk 2 lezen.uitgeworpen schreef:Vinden jullie dit boek niet taai?freek schreef:Ik had hem nog goedkoperGian schreef:Nog een boekentip;
Klopt.

Alle grote violisten van de 20ste eeuw zijn Joods. Bijv. Menuhin, Milstein, Perlman, Zuckerman, Vengerov, Elman, Stern, Accardo, Heifetz etc.uitgeworpen schreef:Hé, dus volksaard heeft geen invloed op manier van spelen?wim schreef:Perlman gelooft daar ook niet in. En hij heeft er ook wel wat verstand van.Hendrikus schreef:Om zo te spelen moet je grote gaven hebben gekregen. Talent! Ik geloof niet dat dat zozeer met volksaard te maken heeft. OK, ik weet het Heifetz was ook jood, maar desalnietteplus: dat je joods moet zijn om zo te kunnen spelen, dat wil er bij mij niet in.uitgeworpen schreef:Hij is werkelijk een virtuoos. Die Yehudi. Daar moet je Joods voor zijn, om zo te spelen.
Zijn muziek combineer ik wel met zijn Joods-zijn. Vooral op schindlerslist ( dit hoort onder topic muziek - hoe krijg ik het daar')
Van de wereldtop kan ik er 2 bedenken die niet joods zijn: Arthur Grumiaux en Anne Sophie Mutter.
Menuhin heeft ooit gezegd 'alleen joden kunnen viool spelen'.
Op een dvd die ik heb vraagt men aan Nathan Milstein of hij dat ook vindt. Zegt ie met een guitig lachje 'nou ik ken ook een heleboel joden die erg slecht vioolspelen'. :mrgreen:
Er wordt ook wel eens gezegd dat het komt vanwege antisemitisme waardoor veel joden als kind al een viool onder de kin geduwd kregen omdat dat je enige kans was om een 'normaal' leven als jood te leiden als je beroemd werd.
-
Misschien geldt dat dan van chineesjes ook welKislev schreef:Alle grote violisten van de 20ste eeuw zijn Joods. Bijv. Menuhin, Milstein, Perlman, Zuckerman, Vengerov, Elman, Stern, Accardo, Heifetz etc.uitgeworpen schreef:Hé, dus volksaard heeft geen invloed op manier van spelen?wim schreef:Perlman gelooft daar ook niet in. En hij heeft er ook wel wat verstand van.Hendrikus schreef: Om zo te spelen moet je grote gaven hebben gekregen. Talent! Ik geloof niet dat dat zozeer met volksaard te maken heeft. OK, ik weet het Heifetz was ook jood, maar desalnietteplus: dat je joods moet zijn om zo te kunnen spelen, dat wil er bij mij niet in.
Van de wereldtop kan ik er 2 bedenken die niet joods zijn: Arthur Grumiaux en Anne Sophie Mutter.
Menuhin heeft ooit gezegd 'alleen joden kunnen viool spelen'.
Op een dvd die ik heb vraagt men aan Nathan Milstein of hij dat ook vindt. Zegt ie met een guitig lachje 'nou ik ken ook een heleboel joden die erg slecht vioolspelen'. :mrgreen:
Er wordt ook wel eens gezegd dat het komt vanwege antisemitisme waardoor veel joden als kind al een viool onder de kin geduwd kregen omdat dat je enige kans was om een 'normaal' leven als jood te leiden als je beroemd werd.

Camera obscura saai? HUmor man!
Humor roman
2. De humor
Een voorbeeld van humoristische verhalen vormt het boek Camera Obscura door Hildebrand. Het boek bestaat uit een groot aantal verhalen en is geschreven door Nicolaas Beets (die het pseudoniem Hildebrand koos) Camera Obscura betekent: donkere kamer.
Je kunt hierbij denken aan de voorloper van het fototoestel - dat was een apparaat waarmee men een projectie maakte van een object op een matglazen scherm. Al in de zeventiende eeuw werd de Camera Obscura gebruikt om landschappen na te tekenen.
In dit boek geeft Hildebrand als het ware weer hoe de samenleving er rond 1840 uitzag , hij projecteerde allerlei typen die hij ontmoette in zijn verhalen (zelf noemde hij ze ‘schetsen’).
Enkele verhalen eruit zijn: De familie Stastok, De familie Kegge, Een oude kennis, Teun de jager en Een onaangenaam mens uit de Haarlemmerhout.
Humor roman
2. De humor
Een voorbeeld van humoristische verhalen vormt het boek Camera Obscura door Hildebrand. Het boek bestaat uit een groot aantal verhalen en is geschreven door Nicolaas Beets (die het pseudoniem Hildebrand koos) Camera Obscura betekent: donkere kamer.
Je kunt hierbij denken aan de voorloper van het fototoestel - dat was een apparaat waarmee men een projectie maakte van een object op een matglazen scherm. Al in de zeventiende eeuw werd de Camera Obscura gebruikt om landschappen na te tekenen.
In dit boek geeft Hildebrand als het ware weer hoe de samenleving er rond 1840 uitzag , hij projecteerde allerlei typen die hij ontmoette in zijn verhalen (zelf noemde hij ze ‘schetsen’).
Enkele verhalen eruit zijn: De familie Stastok, De familie Kegge, Een oude kennis, Teun de jager en Een onaangenaam mens uit de Haarlemmerhout.