Kleding
Lees eens ff mee:Afgewezen schreef:Je bent wel een beetje katterig naar me, ook in andere topics!Pim schreef:Mijn stelling is niet dat ik niets met je hypothese kan doen, maar dat niemand iets met jouw hypothese kan, dus vandaar die overstap naar de 'wij-vorm'.Afgewezen schreef:Nou Pim!
En sinds wanneer spreek je in de wij-vorm??
![]()
Afgewezen schreef:In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.

Oké Pim.Pim schreef:Lees eens ff mee:Afgewezen schreef:Je bent wel een beetje katterig naar me, ook in andere topics!Pim schreef:Mijn stelling is niet dat ik niets met je hypothese kan doen, maar dat niemand iets met jouw hypothese kan, dus vandaar die overstap naar de 'wij-vorm'.Afgewezen schreef:Nou Pim!
En sinds wanneer spreek je in de wij-vorm??
![]()
Afgewezen schreef:In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.![]()
Daphne schreef:Ten eerste is dit een zeer vertekend beeld wat je hier schetst. Als je de jeugd spreekt kom je vaak jongens en meiden tegen die worstelen met het wel of niet bestaan van God, de vraag wat leiding is en hoe je God kan betrekken in het leven.
Wat heeft dat nou met kleding te maken?Afgewezen schreef:Ja, want de vraag ‘hoe kom ik tot God bekeerd’ is passé.

Of op de een of andere manier maken we ons dat wijs... en zijn we geneigd mensen aan de buitenkant de beoordelen, op basis van eigen gevoel en traditie, in plaats van op Gods Woord. Als dat eens wat meer zou gebeuren zou het je nog verbazen hoeveel oprechte christenen er zijn in kerken waar men niet het dragen van rokken bij vrouwen verplicht, en hoeveel broek-dragende christenen van hier, je later in de hemel tegen zal komen.
Oh, en heb je een link naar dat topic?
Oh, en heb je een link naar dat topic?

Preek over kleding:
http://audioserver.nl/?option=content&t ... ser_id=226
kies daar 07/05/2006 de dienst van 16:45 uur
Wie is de voorgangert? Ik luister niet graag onbevooroordeeld.Hendrikus schreef:Preek over kleding:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
ds. H. MarkusUnionist schreef:Wie is de voorgangert? Ik luister niet graag onbevooroordeeld.Hendrikus schreef:Preek over kleding:
Het gaat toch om het Woord en niet om de voorganger in de eerste plaats?Unionist schreef:Wie is de voorgangert? Ik luister niet graag onbevooroordeeld.Hendrikus schreef:Preek over kleding:
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Heej even een andere insteek wat betreft kleding. Stel, ik hou een vrolijk feest.... en allerlei mensen komen niet in feestkleding, maar in ontzettend sobere kleding....
Is dat dan "eerbiedig"?
Is dat dan "eerbiedig"?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Goede vraag. Maar de zondag is wel een feestdag. Ik vind bij een eredienst, bij het prijzen van God enzo een feestelijke sfeer wel passend. En een begrafenisstemming niet zo eerbiedig. Ik vind donkere sombere kleding niet passen bij een zondag.rekcor schreef:Wat is volgens jou
?Marnix schreef:een vrolijk feest
Maar ja

12 Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld. 13 Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, moet u elkaar vergeven. 14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam. Wees ook dankbaar. 16 Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel uw hart psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft. 17 Doe alles wat u zegt of doet in de naam van de Heer Jezus, terwijl u God, de Vader, dankt door hem.
Nog wel een leuke invalshoek: Waarom in donkere kleren lopen, we zijn toch kinderen van het licht?
7 Gedraag u dus niet zoals zij, 8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er:
‘Ontwaak uit uw slaap,
sta op uit de dood,
en Christus zal over u stralen.’
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus.
Ik mis dat trouwens wel bij meer dingen, die blijdschap en vreugde die mensen in de kerk zo weinig uitstralen. In het avondmaalsformulier dacht ik dat er staat dat het avondmaal een afspiegeling is van de ware feestvreugde die we later mogen gaan beleven maar dan denk ik toch altijd wel: Volgens mij gaat het er daar een stuk vrolijker aan toe

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."