Aanbod van Genade

Michaels

Re: Aanbod van Genade

Bericht door Michaels »

Wim Anker schreef: Vandaag, 15:13
huisman schreef: Vandaag, 14:59
Ad Anker schreef: Vandaag, 14:12
Valcke schreef: Vandaag, 12:17
Wat jij zegt is waar, maar wat de auteur schrijft is ook waar.

Zolang we Gods Woord blijven lezen vanuit ons eigen gelijk en zonder enige bereidheid om kritisch naar onszelf te kijken, zal dit Woord ons niet helpen. Dat is wat de auteur zegt. En dat moet je niet uitspelen tegen iets anders.

Daarbij doe je de auteur geen recht, maar je zoekt spijkers op laag water.

::please
Ik vind je toon erg onprettig. Ik snap niet goed hoe dit komt. Ik vind het een serieuze vraag: Zolang we Gods Woord blijven lezen vanuit... Je zegt eigenlijk: onbekeerde, lees Gods Woord niet, je moet eerst door Gods Geest afgebracht worden van je eigen gelijk. Dat kán toch niet. Dát is de vraag die hier speelt en raakt zeker aan het onderwerp. Begrijp je echt niet wat Wim hiermee vraagt?
Dit zegt @Valcke toch helemaal niet? In o.a. Mattheüs 2 vooral vers 4 - 6 zie je wat verkeerd lezen in de Schrift veroorzaakt. Voorbijgaan aan de Zaligmaker.
Dat zegt het boek - zie geciteerde - toch wel? Er is advies: joh, als zo jouw houding IS! (er staat niet BLIjFT!l) dan helpt lezen van Gods Woord niet. Je moet eerst! de bereidheid hebben je te laten gezeggen.

Maar afijn, mischien lees ik het verkeerd.
Met betrekking tot het aanbod van genade zeiden ze wel: “Onder het aanbod alleen wordt een mens niet zalig; hij moet door God ingewonnen worden.” Daarmee wilde men benadrukken dat verstandelijke instemming of alleen een uiterlijke Evangelienodiging niet genoeg is zonder wederbarend genadewerk.
Dit past jij ook toe op het boek van "Hoor ik het goed in de kerk" van R.P. van Dijk.?
.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Die R.P. van Dijk, wat is dat voor een figuur?
Michaels

Bericht door Michaels »

Tiberius schreef: 44 minuten geleden Die R.P. van Dijk, wat is dat voor een figuur?
Lees hier het verslag in het RD van hem: https://www.rd.nl/artikel/1145849-begin ... -prediking
.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Michaels schreef: 38 minuten geleden
Tiberius schreef: 44 minuten geleden Die R.P. van Dijk, wat is dat voor een figuur?
Lees hier het verslag in het RD van hem: https://www.rd.nl/artikel/1145849-begin ... -prediking
Dank je; helder.
Plaats reactie