Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze. Het afzetten van de ene keuze tegen de andere keuze vind ik wel een beetje vervelend worden eerlijk gezegd. Maar als je daar behagen in schept, moet je vooral doorgaan. En je zou natuurlijk eerst even kunnen vragen of ik nog steeds van plan ben om niet te gaan stemmen. Misschien ben ik wel van overtuiging veranderd. Je weet het nooit....GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Het wordt al zo weinig gehoord en dan hebben wij onze verantwoordelijkheid om in ieder geval onze stem uit te brengen, met de bede of de Heere er in wil meekomen.
Europese verkiezingen 2024
Re: Europese verkiezingen 2024
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 04 jun 2024, 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat komt vanzelf door jouw manier van stellingen poneren zonder daar enige duiding aan te geven.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 10:56Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Het wordt al zo weinig gehoord en dan hebben wij onze verantwoordelijkheid om in ieder geval onze stem uit te brengen, met de bede of de Heere er in wil meekomen.
Waarom bizar? Er hangt nogal wat vanaf! Bid en werk. Wat ik zie is dat ze beiden in praktijk brengen. Wat maakt dat jij deze stelling hier neerzet?
Aha, je wilt verduidelijking. Nou, ik vind het bizar, omdat de SGP blijkbaar voor 1 zetel meer uitgeeft dan andere partijen voor meer zetels. Die verhouding vind ik zoek. Daarnaast hoort in mijn beleving de SGP een getuigenispartij te zijn. Dus zou campagne voeren juist op de achtergrond behoren te staan. Dat lijkt uit de hoge kosten niet het geval.Ad Anker schreef: ↑04 jun 2024, 11:00Dat komt vanzelf door jouw manier van stellingen poneren zonder daar enige duiding aan te geven.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 10:56Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Waarom bizar? Er hangt nogal wat vanaf! Bid en werk. Wat ik zie is dat ze beiden in praktijk brengen. Wat maakt dat jij deze stelling hier neerzet?
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 04 jun 2024, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier in de biblebelt is de SGP bijna als enige partij prominent aanwezig. Dat ze behoorlijk campagne voeren zie ik om mij heen.Ad Anker schreef: ↑04 jun 2024, 11:00Dat komt vanzelf door jouw manier van stellingen poneren zonder daar enige duiding aan te geven.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 10:56Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Ik ga donderdag mijn christenplicht doen en stemmen maar deze verkiezingen beroeren mij nauwelijks. De peilers verwachten een behoorlijk lage opkomst (zelfs beneden de 40%). Dat zou voor de SGP dan weer gunstig zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
als je al je zetels kan verliezen kan ik me dat voorstellen
En natuurlijk één van de meest uitgesproken anti EU standpunten, dus niet meer dan logisch en verantwoord
En natuurlijk één van de meest uitgesproken anti EU standpunten, dus niet meer dan logisch en verantwoord
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dus door thuis te blijven help je de SGP toch ook nog een beetje. Je helpt namelijk de opkomst omlaaghuisman schreef: ↑04 jun 2024, 11:17Hier in de biblebelt is de SGP bijna als enige partij prominent aanwezig. Dat ze behoorlijk campagne voeren zie ik om mij heen.Ad Anker schreef: ↑04 jun 2024, 11:00Dat komt vanzelf door jouw manier van stellingen poneren zonder daar enige duiding aan te geven.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 10:56Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46 Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Ik ga donderdag mijn christenplicht doen en stemmen maar deze verkiezingen beroeren mij nauwelijks. De peilers verwachten een behoorlijk lage opkomst (zelfs beneden de 40%). Dat zou voor de SGP dan weer gunstig zijn.
Juist niet als je anders SGP zou stemmen.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 11:40Dus door thuis te blijven help je de SGP toch ook nog een beetje. Je helpt namelijk de opkomst omlaaghuisman schreef: ↑04 jun 2024, 11:17Hier in de biblebelt is de SGP bijna als enige partij prominent aanwezig. Dat ze behoorlijk campagne voeren zie ik om mij heen.
- Maanenschijn
Wat vind je wel een goede verhouding? Wat mag het getuigenis (Wat dat is vooral wat BJR doet in Brussel) kosten financieel? Het risico dat het getuigenis verdwijnt is nogal groot. Of alleen bidden?Piet Puk schreef:Aha, je wilt verduidelijking. Nou, ik vind het bizar, omdat de SGP blijkbaar voor 1 zetel meer uitgeeft dan andere partijen voor meer zetels. Die verhouding vind ik zoek. Daarnaast hoort in mijn beleving de SGP een getuigenispartij te zijn. Dus zou campagne voeren juist op de achtergrond behoren te staan. Dat lijkt uit de hoge kosten niet het geval.Ad Anker schreef: ↑04 jun 2024, 11:00Dat komt vanzelf door jouw manier van stellingen poneren zonder daar enige duiding aan te geven.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 10:56Jammer dat je het ene tegen het andere uitspeelt. Maar goed dat is jouw keuze.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 10:46 Ik vind het bizar dat er blijkbaar mensen zijn die geen blijk geven van hun verantwoordelijkheid om het christelijke en Bijbelse geluid te laten klinken in Europa en gewoon lekker thuisblijven.
Oprechte vragen hoor, ik ben ook niet zo van het campagne voeren. Vind het allemaal wat mensmiddelpuntig en grotesk. Maar vraag me wel af: hoe en wat dan wel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
De campagne van de SGP en het lezen van het boek van Anne van der Bijl (zie boekentopic) schuren voor mij met elkaar.
Ik begrijp dat men zich zorgen maakt over de zetel.
Ik begrijp dat er campagne gevoerd moet worden.
Maar ik krijg de indruk dat men immens hard aan het werk is, om die zetel maar voor elkaar te krijgen.
En lees en hoor nergens iets over een "stil vertrouwen" op God, over het in Zijn handen leggen.
Ja, er zijn bijeenkomsten waar zeker gebeden wordt. Sterker nog, zijn er ooit zoveel avonden georganiseerd? Georganiseerd. Dat.
Afijn, misschien begrijpen jullie wel wat ik bedoel.
Maar ik krijg de indruk dat men immens hard aan het werk is, om die zetel maar voor elkaar te krijgen.
En lees en hoor nergens iets over een "stil vertrouwen" op God, over het in Zijn handen leggen.
Ja, er zijn bijeenkomsten waar zeker gebeden wordt. Sterker nog, zijn er ooit zoveel avonden georganiseerd? Georganiseerd. Dat.
- Niet meer zo actief -
-
Nee, ik begrijp er niets van. Als er gebed is, dan is er ook de opdracht om gewoon campagne te voeren, en een zo breed mogelijk kiezerspotentieel aan te spreken. Ik ben blij dat de in Europees opzicht vaak zo lauwe achterban flink aangesproken wordt.Mannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:17 De campagne van de SGP en het lezen van het boek van Anne van der Bijl (zie boekentopic) schuren voor mij met elkaar.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
-
- Verbannen
Eens. En het tegendeel van @Mannetjes visie bleek in de toespraken afgelopen vrijdag tijdens het slotconcert in de Dom te Utrecht.Evangelist schreef: ↑04 jun 2024, 12:18Nee, ik begrijp er niets van. Als er gebed is, dan is er ook de opdracht om gewoon campagne te voeren, en een zo breed mogelijk kiezerspotentieel aan te spreken. Ik ben blij dat de in Europees opzicht vaak zo lauwe achterban flink aangesproken wordt.Mannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:17 De campagne van de SGP en het lezen van het boek van Anne van der Bijl (zie boekentopic) schuren voor mij met elkaar.
Ik vond de meditatie van ds. W. Harinck en ook de toespraak van Stoffer en Ruissen zeer treffend.
Zo bizar is het niet. Voor de SGP is het erop of eronder, wel of geen zetel.Piet Puk schreef: ↑04 jun 2024, 11:06
Aha, je wilt verduidelijking. Nou, ik vind het bizar, omdat de SGP blijkbaar voor 1 zetel meer uitgeeft dan andere partijen voor meer zetels. Die verhouding vind ik zoek. Daarnaast hoort in mijn beleving de SGP een getuigenispartij te zijn. Dus zou campagne voeren juist op de achtergrond behoren te staan. Dat lijkt uit de hoge kosten niet het geval.
Kun je in een paar zinnen zeggen waarom die meditatie en toespraken mijn gevoel tegenspreken?GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 12:28Eens. En het tegendeel van @Mannetjes visie bleek in de toespraken afgelopen vrijdag tijdens het slotconcert in de Dom te Utrecht.Evangelist schreef: ↑04 jun 2024, 12:18Nee, ik begrijp er niets van. Als er gebed is, dan is er ook de opdracht om gewoon campagne te voeren, en een zo breed mogelijk kiezerspotentieel aan te spreken. Ik ben blij dat de in Europees opzicht vaak zo lauwe achterban flink aangesproken wordt.Mannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:17 De campagne van de SGP en het lezen van het boek van Anne van der Bijl (zie boekentopic) schuren voor mij met elkaar.
Ik vond de meditatie van ds. W. Harinck en ook de toespraak van Stoffer en Ruissen zeer treffend.
Ik zie in je bijdrage alweer een woord wat past bij mijn "georganiseerd". Concert. Slotconcert. Slotgebed? O nee, dat staat er niet.
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Ds. Harinck had het over de puinhopen van Ziklag. Wij zitten op de puinhopen van ons zondige bestaan, van een wegzinkend vaderland en van een steeds goddelozer Europa. En dan is het onze taak, zoals Ruissen dat zei, om getuigenis te geven van onze christelijke achtergrond en visie op deze wereld. Dan ben je pas écht een getuigenispartij, zeg ik tegen @Piet Puk. Niet als we niets doen en alleen van de zijlijn wat roepen. Het ene sluit het andere niet uit!Mannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:36Kun je in een paar zinnen zeggen waarom die meditatie en toespraken mijn gevoel tegenspreken?GerefGemeente-lid schreef: ↑04 jun 2024, 12:28Eens. En het tegendeel van @Mannetjes visie bleek in de toespraken afgelopen vrijdag tijdens het slotconcert in de Dom te Utrecht.Evangelist schreef: ↑04 jun 2024, 12:18Nee, ik begrijp er niets van. Als er gebed is, dan is er ook de opdracht om gewoon campagne te voeren, en een zo breed mogelijk kiezerspotentieel aan te spreken. Ik ben blij dat de in Europees opzicht vaak zo lauwe achterban flink aangesproken wordt.Mannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:17 De campagne van de SGP en het lezen van het boek van Anne van der Bijl (zie boekentopic) schuren voor mij met elkaar.
Stoffer begon met een uitspraak van Roelof Bisschop, over dat we altijd moeten beginnen met gebed, vervolgens moeten werken zo hard we kunnen en in ons vermogen ligt, om aan het eind van de dag het weer aan de Heere terug te geven.
En daar sluit ik me van harte bij aan.
Ezra zat ook op de puinhopen. Ik lees daar wel van schuld belijden, maar niet van keihard werken.
https://www.statenvertaling.net/bijbel/ezra/9.html
En nog een vraag:
Als je nu gebeden hebt, hoe weet je dan dat je daarna goed bezig bent met het harde werken?
Begrijp me goed, er is niets mis met ijver, met hard werken, met inspannen. Niets doen en dan denken dat die zetel er wel komt, zonder dat daar een belofte voor ligt zou ik het ook niet durven.
Maar als ik lees dat het grootste campagnebudget bij de SGP aanwezig is...
En wees gerust: als ik het niet vergeet ga ik donderdag echt wel stemmen, ondanks mijn treurige gevoel bij alle slavenarbeid.
Ik ga mijn gevoel nog een keer op een andere manier beschrijven. En ik zeg maar vooraf dat ik niemand wil veroordelen, brandmerken, of wat dan ook. Puur mijn gevoel verwoorden:
De Heere heeft toch liever afhankelijke kinderen in Zijn dienst, dan hardwerkende slaven?
https://www.statenvertaling.net/bijbel/ezra/9.html
En nog een vraag:
Als je nu gebeden hebt, hoe weet je dan dat je daarna goed bezig bent met het harde werken?
Begrijp me goed, er is niets mis met ijver, met hard werken, met inspannen. Niets doen en dan denken dat die zetel er wel komt, zonder dat daar een belofte voor ligt zou ik het ook niet durven.
Maar als ik lees dat het grootste campagnebudget bij de SGP aanwezig is...
En wees gerust: als ik het niet vergeet ga ik donderdag echt wel stemmen, ondanks mijn treurige gevoel bij alle slavenarbeid.
Ik ga mijn gevoel nog een keer op een andere manier beschrijven. En ik zeg maar vooraf dat ik niemand wil veroordelen, brandmerken, of wat dan ook. Puur mijn gevoel verwoorden:
De Heere heeft toch liever afhankelijke kinderen in Zijn dienst, dan hardwerkende slaven?
- Niet meer zo actief -