Nu begin ik me toch af te vragen hoeveel je van genetica en van de theorie achter interpretatie van DNA weet. Je bent wel erg stellig hier. Er zijn waarneembare principes die evolutie kunnen versnellen, die werden in eerste instantie niet verwacht op het Y-chromosoom, maar toch wel waargenomen. Dit is mooi voor wetenschappers want je ontdekt iets onverwachts, maar het valt niet buiten het plaatje van de grote theorie, (Ik ken het gevoel, tijden bezig zijn met het bewijzen van een stelling, en dan het probleem oplossen door een tegenvoorbeeldValcke schreef:Natuurlijk wel. De wetenschappelijk aangetoonde feiten ten aanzien van de grote verschillen in het Y-chromosoom zijn zeer bruikbaar tegen de theorie van gemeenschappelijke afstamming, hoewel de auteurs ervan ondanks de feiten daaraan vasthouden. Mi was het wetenschappelijker geweest gewoon de objectieve vergelijking te maken en deze te ontkoppelen van de afstammingsvraag. Daarmee scheidt je wetenschappelijk bewijs van speculatie.parsifal schreef:Maar ik heb niet even naar het Nature artikel gekeken waar je naar verwees via je link. Allereerst kunnen je twee theorieen niet samengaan. Als men werkelijk zo dogmatisch over gemeenschappelijke afstamming is als je beweert dan is of dit artikel niet bruikbaar als argument tegen gemeenschappelijke afstamming of het had niet in het (glossy) wetenschapstijdschrift met het grootste lezerspubliek verschenen.