Wist je dat........[6]
- J.C. Philpot
Re: Wist je dat........[5]
...ik enkele signalen opvang die er mogelijkerwijs op zouden kunnen duiden dat de komkommertijd in aantocht of reeds gearriveerd is?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ja he, want bij s lands grootste kruidenier was het 2 komkommers halen, 1 betalenJ.C. Philpot schreef:...ik signalen constateer die er mogelijk op zouden kunnen wijzen dat de komkommertijd in aantocht of reeds gearriveerd is?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dit is m.i. een lastig punt. Want daarmee kies je er eigenlijk voor dat je wordt "omhelsd". Terwijl dat, gelet op een andere quote, nu juist een - herkenbaar - kritiekpunt is op RF. Of geld de kritiek alleen het "inblikken"?Luther schreef:[.....En dan kun je je gesprekspartners gewoon zelf uitkiezen...)
Overigens is dit ook een herkenbaar punt in de boeken die gelezen worden. Met name het "zogenaamde" snellezen zorgt ervoor dat alleen die aspecten uit een boek worden gehaalt die de eigen mening bevestigen. Internet - en de daaruit voortkomende "scan" technieken - maken mensen dom terwijl het idee is dat men er slimmer van wordt

Uiteindelijk is het probleem m.i. - zoals ook @Afgewezen aangaf - dat het niveau, veroorzaakt door diepgaande inhoudelijke kennis - daalt. De oplossing ligt er m.i. dus in dat dit niveau weer omhoog gaat. Wat zou daarvoor nodig zijn?MarthaMartha schreef:Ik weet niet of ik bij klassiek rf publiek behoor?
RF is niet meer wat het geweest is, ik heb hier niet heel veel meer te zoeken, lees nog wel af en toe, maar heb weinig toe te voegen. De tijd van met elkaar nadenken en dingen van alle kanten bekijken is een beetje voorbij heb ik het idee. Je wordt omhelst of ingeblikt.
En nee, ik bezoek geen andere fora of sociale netwerken.... (op de pc)
- J.C. Philpot
...de derde posting vandaag op refoforum is?
...ik vorige week samen met een forumgenoot in een groepje een lied gezongen heb?
...hij dit niet weet, en ik lekker niet vertel hoe wie en wat?
...ik vorige week samen met een forumgenoot in een groepje een lied gezongen heb?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Geeft niks hoor. Ik zal jou ook niet verradenJ.C. Philpot schreef:...de derde posting vandaag op refoforum is?

Was jij dat, die zo vals zong?J.C. Philpot schreef:...de derde posting vandaag op refoforum is?

... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?

Ik wel. Op twitter heb je maar een max aantal tekensAfgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?

Ik heb er ook niets mee, noch met hyves, noch met FB.
Er staat geen enkele foto van mij op internet (voor zover ik weet dan)
Onze buum heeft een voliëre, ik word soms stapel van het getwitter

Er zijn wel wat redenen voor te bedenken:Afgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?
- Twitter werkt eenvoudig op elke smartphone.
- Op Twitter weet je (meestal) wel tegen wie je praat; niet anoniem.
- Twitter is oppervlakkiger dan een forum, maar je bereikt veel meer mensen.
- Twitter is goed voor je self-branding
En op twitter heb je geen moderators.Tiberius schreef:Er zijn wel wat redenen voor te bedenken:Afgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?

Dat vraag ik me toch wel af. Als ik zie dat mensen honderden volgers hebben en honderden mensen volgen dan is de conclusie dat men zelf bedriegt en ook bedrogen wordt. De house aan (smartphone) apps waarmee men volgers kan classificeren en tweets kan filteren is ook bedoeld om de indruk te geven dat men volgt.Tiberius schreef:..... maar je bereikt veel meer mensen.....
Mm, ik weet hier ook wel tegen wie ik praat. Of ik nou zijn of haar echte naam weet of niet, je hebt toch een beeld.Tiberius schreef:Er zijn wel wat redenen voor te bedenken:Afgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?
Een smartphone heb ik niet. En wie bereik je dan? Een handjevol volgers?
En wat is self-branding??
Ach, anders blokkeer je die persoon toch gewoon als er zoveel gezwets uitkomtfreek schreef:En op twitter heb je geen moderators.Tiberius schreef:Er zijn wel wat redenen voor te bedenken:Afgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?

Dat is inderdaad een minpuntje.freek schreef:En op twitter heb je geen moderators.Tiberius schreef:Er zijn wel wat redenen voor te bedenken:Afgewezen schreef:... ik niet begrijp waarom mensen Twitter verkiezen boven een normaal forum?
Maar goed, dan vind men al gauw iemand anders om zich tegen af te zetten.

Dat is jouw mening, maar er zijn toch veel mensen die het niet fijn vinden om met anonieme mensen te discussiëren. En inderdaad, je hebt dan wel een beeld, maar iemand kan ook zorgvuldig een ander beeld van zichzelf neerzetten, of juist wat meer naar links of rechts hangen dan in real life.Afgewezen schreef:Mm, ik weet hier ook wel tegen wie ik praat. Of ik nou zijn of haar echte naam weet of niet, je hebt toch een beeld.
Dat zie je op sociale media nog niet zo snel gebeuren, omdat iedereen dan mee kan lezen. Je hele kerkelijke gemeente kan bij wijze van spreken lezen wat voor doopopvatting je hebt. Of al je collega's kunnen lezen wat je van een nieuw project vindt. Ik noem maar wat.
Of meer dan een handjevol. En ook niet-volgende meelezers.Afgewezen schreef:Een smartphone heb ik niet. En wie bereik je dan? Een handjevol volgers?
Jezelf profileren, zeg maar.Afgewezen schreef:En wat is self-branding??