Hoedje vrouw

henriët

Re: Re:

Bericht door henriët »

jakobmarin schreef: Een baret vind ik ook wel stoer staan, vooral alstie rood is :slurp
:haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
jakobmarin schreef: Een baret vind ik ook wel stoer staan, vooral alstie rood is :slurp
:super dank u voor dit compliment....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
* Jet bereidt zich maar voor op de storm die wellicht weer opsteekt.. rood in de kerk..
dat kan toch niet...of zoiets dergelijks..

enfin, waar staat in de Bijbel iets over hoofdbedekking tijdens de eredienst? Ik zat eens te zoeken, maar kon t zo gauw niet vinden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bloempje28

Re: Hoedje vrouw

Bericht door Bloempje28 »

vlinder schreef:
Bloempje28 schreef:
vlinder schreef:
Bloempje28 schreef:Dames en heren,

Ik zucht ervan!!! komen we hier verder mee door weer een discussie te hebben over de hoed??? We komen er toch niet uit!!!
Succes met de discussie.... ik doe niet (meer) mee.... !
Je hoeft dit topic niet te lezen en je bent ook niet verplicht te reageren. Als iedereen die ooit is aangemeld op dit forum per topic gaat aangeven dat hij/zij niet in topics post, schiet dat niet echt op.
DUHHH! Ik wilde alleen maar aangeven dat hierover zo vaak gediscussieerd wordt en ik me liever met iets anders bezig houdt, dan weer te verzanden in een welles/nietes verhaal.... je wordt er vanzelf wel moe van als je er een paar keer aan mee hebt gedaan! En trouwens iedereen is vrij om te posten, dus ik ook!
Relax. Je komt een beetje gestesst over.... :barbare
Echt niet hoor, maar van deze discussies wordt je het wel als je er aan meedoet! :)
Marnix

Bericht door Marnix »

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
* Jet bereidt zich maar voor op de storm die wellicht weer opsteekt.. rood in de kerk..

enfin, waar staat in de Bijbel iets over hoofdbedekking tijdens de eredienst? Ik zat eens te zoeken, maar kon t zo gauw niet vinden.
1 Korinthe 11 dacht ik. Maar daar gaat het over hoofdbedekking bij het bidden, de eredienst wordt niet specifiek genoemd... Maar ik denk dat men dat uit de context haalt. Enfin, daar zijn ook weer een hoop theorieën over, op basis waarvan men denkt dat dit een opdracht voor alle vrouwen is, of denkt dat het cultuurgebonden is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

In de SV staat boven hoofdstuk 11 Als titel (of hoe noem je zoiets?) De vrouwen in de gemeente. :super
Lassie

Bericht door Lassie »

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

ooops rood in de kerk... :OO
jvdg

Bericht door jvdg »

Lassie schreef:..ooops rood in de kerk... :OO
Je hebt er weinig van begrepen.
Alsof de kleur rood in de refo-hoek (misselijk woord) niet geaccepteerd is.
Lassie

Bericht door Lassie »

jvdg schreef:
Lassie schreef:..ooops rood in de kerk... :OO
Je hebt er weinig van begrepen.
Alsof de kleur rood in de refo-hoek (misselijk woord) niet geaccepteerd is.
dat was als een grapje bedoelt.... :langue
samanthi

Bericht door samanthi »

Mijn zwager zei pas: een vrouw moet stil zijn in de gemeente een vrouw die in het openbaar speekt moet haar hoofd bedekken, nou vrouwen kunnen toch hun mond niet houden dus daarom moeten ze een hoedje op :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
jvdg

Bericht door jvdg »

samanthi schreef:Mijn zwager zei pas: een vrouw moet stil zijn in de gemeente een vrouw die in het openbaar speekt moet haar hoofd bedekken, nou vrouwen kunnen toch hun mond niet houden dus daarom moeten ze een hoedje op :haha
Heeft jouw zwager een vrouw?
En zoja, was ze aanwezig toen hij zich deze uitspraak veroorloofde?
Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe... waarschijnlijk had zij hem wel gecorrigeerd. Er staat immers dat de vrouw tijdens het bidden een hoofddeksel moet dragen. Niet tijdens het spreken. Zijn uitspraak is een contaminatie van 1 kor 14:33-34 en 1 Kor 11 :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

jvdg schreef:
samanthi schreef:Mijn zwager zei pas: een vrouw moet stil zijn in de gemeente een vrouw die in het openbaar speekt moet haar hoofd bedekken, nou vrouwen kunnen toch hun mond niet houden dus daarom moeten ze een hoedje op :haha
Heeft jouw zwager een vrouw?
En zoja, was ze aanwezig toen hij zich deze uitspraak veroorloofde?
:bobo ik begrijp niet waarom je hier zo serieus op reageert.
CGvdB

Bericht door CGvdB »

jvdg schreef: Heeft jouw zwager een vrouw?
Logica hoog!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

CGvdB schreef:
jvdg schreef: Heeft jouw zwager een vrouw?
Logica hoog!
Welkom CGvdB!
Wat een binnenkomer, zeg, deze eerste posting!
Ik hoop dat je ook nog inhoudelijk gaat mee discussiëren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie