foute argumenten

gallio

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Het boek Ruth is geen sjabloon wat je op iedere bekering kunt leggen. Er wordt helaas veel in Ruth gelegd wat er niet staat.
[Aangepast op 6/5/04 door Rhodé]
Rhode, ik zie dat je er ondertussen nog wat tussengepoot hebt.

Poste ik hieronder niet dat als ik andere voorbeelden uit de Bijbel neer zou zetten, er wel iemand zou zijn die zegt dat de weg van zo iemand niet als standaard verheven mag worden?
gallio

Bericht door gallio »

Ik lees dat hij naar Jeruzalem ging om te bidden zoals zoveel mensen zondags naar de kerk gaan om te bidden. Het was in zijn geval opmerkelijker dan dat van ons, maar ik lees nergens dat hij levengemaakt was.
Ja, opmerkelijk dat een heiden God gaat zoeken.

Natuurlijk er staat niet letterlijk dat hij levendgemaakt was voor die tijd, maar waarom zou een dode gaan zoeken?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Adtrianus wil jij misschien ook Zijn discipel worden?
Hierbij maak ik bij de Admin bezwaar tegen deze blasfemische opmerking.
Waarom is dat nou weer Godslasterlijk?

Ik ben nu eigenlijk ook wel heel benieuwd of je dit nu allemaal uit boeken weet (ik vraag me af of je die goed interpreteert of dat je gewoon iemand na spreekt) of dat je dit persoonlijk hebt mee gemaakt.

Verder moet me wel van het hart dat je wel eerst inziet dat je verloren ligt. En dat er geen enkel zicht is op behoudt. (pure ellende die je gaat inzien) En dat daarna Christus wordt aangeboden. Maar ik bestrijdt dat het een lange tijd zou kunnen duren voordat Christus wordt aangeboden (zich aanbiedt)

. Het is onmogelijk dat God een mens zo lang in zijn ellende laat liggen. Dat kan echt niet. Dat kan een mens niet aan. Dat is onmogelijk. Gods toorn is ondragelijk. De schuld is te groot. kan niet. En ja dat weet ik bevindelijk. Maar als de nood het grootst is, dan is God heel dichtbij. Mijn genade is u genoeg!!

Gelukkig was dat bij Heman ook niet zo. Het was ondanks alles toch zijn God des heils.

met vr gr

Jacob
gallio

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door jacob

Ik ben nu eigenlijk ook wel heel benieuwd of je dit nu allemaal uit boeken weet (ik vraag me af of je die goed interpreteert of dat je gewoon iemand na spreekt) of dat je dit persoonlijk hebt mee gemaakt.
Zullen we niet te persoonlijk worden hier? Het lijkt me beter, als beide partijen behoefte aan hebben om dit te bespreken, ze dat in een persoonlijk gesprek doen, en niet op een publiek forum.
jacob

Bericht door jacob »

dat ben ik niet met je eens Gallio.

Adrianus doet anders wel de schijn op zich werpen dat hij een kind van God is. Hij veroordeelt nogal sterk. Ik zou daarvan de grond wel willen weten.

en eigenlijk zou dat voor niemand een geheim moet zijn toch?
gallio

Bericht door gallio »

Ja, maar vraag het niet midden in een verhitte discussie aub. Dat werkt toch niet.
jacob

Bericht door jacob »

deze hele discussie werkt niet.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Aangezien wij geen hartenkenners zijn mogen wij daar niet over oordelen, maar jij doet dat wel.
Sorry hoor, we zouden niet op de man gaan spelen maar dat doe je wel
Waarom?

In welke posting heb ik over iemand hier persoonlijk geoordeeld?

nou bijvoorbeeld wat ik me zo herinner van die ds blk;jasd;lgkjwf;lkasdjf;alsdkfj;asdlkfj;asdlkjrsa ds

en verder veroordeel je een ieder die niet zo denkt als jij. Dat doet Niek ook hoor. Ik wil daar op zich geen waarde oordeel over geven.

[Aangepast op 6/5/04 door jacob]

[Aangepast op 6/5/04 door jacob]
Plaats reactie