Je leert ermee te leven.coupe soleil schreef:Lastig, Mara! Als lekkerbek lijkt me het een verschrikking.
Het kan altijd nog erger....
Je leert ermee te leven.coupe soleil schreef:Lastig, Mara! Als lekkerbek lijkt me het een verschrikking.
Hm... maar ik neem aan dat je een diepvriespizza ook verhit voor je hem eet?Mara schreef:Dat is verhit geweest.
Ik heb begrepen dat verhitten veel allergenen doodmaakt.
Gelukkig, zeg ik voorzichtig en meelevend !hmprff schreef:@ Mara: herkenbaar!
Ik krijg geen hartkloppingen, maar ben wel allergisch. Anafylaxie. Ik weet niet waar precies allemaal voor...
...pinda's en noten sowieso, die vermijdt ik. Maar idd ook appels, wortels, bleekselderij, radijsjes etc. Terwijl ik gekookte wortels en warme appels wel kan eten. Ik krijg ook een allergische reactie van het aardappels schillen, terwijl ik nergens last van heb als ik ze eet. Ik heb eigenlijk altijd mn epipen bij me, al heb ik sinds ik die epipen heb nooit meer een allergische reactie gehad. Je leert wel redelijk wat je wel en niet kan hebben. Toch kom je soms voor verrassingen te staan: chocoladebroodjes bijv. of sinaasappelthee (daar ben ik bijna in gestikt, gelukkig hadden we toen nog ergens medicijnen in huis tegen allergie).
Op zich merk ik er weinig van...al is het opletten met wat je klaar maakt of als je bij andere mensen gaat eten dat je het even aan moet geven. Ik heb drie keer gehad dat huisgenoten of mensen bij wie ik zou eten het vergeten waren...dat is vrij balen. Kip Siam bijvoorbeeld (cashewnoten), heb toen gewoon alleen vla gegeten.
Haha, dat laatste doe ik inderdaad ook, standaard! Ik weet immers niet wat mensen voor me op hun brood gesmeerd hebben???Mara schreef:Gelukkig, zeg ik voorzichtig en meelevend !hmprff schreef:@ Mara: herkenbaar!
Ik krijg geen hartkloppingen, maar ben wel allergisch. Anafylaxie. Ik weet niet waar precies allemaal voor...
...pinda's en noten sowieso, die vermijdt ik. Maar idd ook appels, wortels, bleekselderij, radijsjes etc. Terwijl ik gekookte wortels en warme appels wel kan eten. Ik krijg ook een allergische reactie van het aardappels schillen, terwijl ik nergens last van heb als ik ze eet. Ik heb eigenlijk altijd mn epipen bij me, al heb ik sinds ik die epipen heb nooit meer een allergische reactie gehad. Je leert wel redelijk wat je wel en niet kan hebben. Toch kom je soms voor verrassingen te staan: chocoladebroodjes bijv. of sinaasappelthee (daar ben ik bijna in gestikt, gelukkig hadden we toen nog ergens medicijnen in huis tegen allergie).
Op zich merk ik er weinig van...al is het opletten met wat je klaar maakt of als je bij andere mensen gaat eten dat je het even aan moet geven. Ik heb drie keer gehad dat huisgenoten of mensen bij wie ik zou eten het vergeten waren...dat is vrij balen. Kip Siam bijvoorbeeld (cashewnoten), heb toen gewoon alleen vla gegeten.
Een lotgenoot.
Ik voel me altijd zo'n zeur, ik ga in principe niet bij iemand eten, in een restaurant kun je nog "orders geven'.
Ik merk wel eens dat mensen dan denken, pffft, niet over nagedacht hoor.
Dan nodigen ze je uit voor slechts een broodje.
Gewoon ham, niks bijzonders.
Heb je ham bij de slager ?
Nee bij de BasvdH.
Mag ik even lezen ?
Bevat: NOTENOLIE.
No thanks, ik ga wel naar huis.
He flauw zeg.
Of op het boterkuipje: bevat visolie. durf ik dus niet.
Ik kan alleen tegen zalm en kabeljauw.
Mijn reacties zijn gelukkig niet zo heftig als de jouwe, als ik het zo lees, maar ik word of beroerd, misselijk, darmkrampen, of ik krijg oedeem (gelukkig mild tot nu toe) of ik kom onder de netelroos.
En altijd als je het niet verwacht![]()
Het kan je avondje uit lelijk verzieken he ?
Nog een aanvulling:
Ik pak altijd een schoon mes en schone broodplank, als we zo even een paar bammetjes smeren.
Mijn kinderen eten potten pindakaas en ik ben vuurbang dat er een restje pindakaas aan het mes/plank zit.
Nee hoor Jolanda! Zeker niet. Ik neem gewoon altijd mn medicijnen mee en zeg tegen degene waar ik kom eten dat ik niet tegen pinda's en noten kan. Als er dan is wortels of bleekselderij door de rauwkost zitten, eet ik gewoon geen rauwkost. Of ik eet het wel en heb de hele avond een jeukend gehemelte. Voor een keer ook niet onoverkomelijk...JolandaOudshoorn schreef:Maar dat houdt jou er toch niet van om niet meer bij iemand te eten, hmprff??
En dat zou jou ook niet moeten weerhouden, mara! je reactie op je broodje ham vind ik eerlijk gezegd ronduit onbeschoft. Je geeft zo dan ook niemand de kans iets goeds te doen voor jou.
Ik hoop dat je in de werkelijkheid anders reageert.
Kwas er even een paar dagen tussenuit..., kon er dus niet eerder op reageren.albion schreef:We hebben heerlijk gegeten: Tatsiki en kiwi met kip![]()
@oesterschelpje: Het was heerlijk! Ik vind het bij dit weer passen. En eenvoudig klaar te maken.
nee, wij zijn weggeweest en hebben tussen de dieren een patatje op.oesterschelpje schreef:Kwas er even een paar dagen tussenuit..., kon er dus niet eerder op reageren.albion schreef:We hebben heerlijk gegeten: Tatsiki en kiwi met kip![]()
@oesterschelpje: Het was heerlijk! Ik vind het bij dit weer passen. En eenvoudig klaar te maken.![]()
Wat leuk dat je mijn recept hebt gebruikt!
Wat fijn dat jullie er ook zo heerlijk van hebben genoten!![]()
Ik ben altijd een beetje afwachtend, twijfel wel eens zal ik dat of dat echt wel lusten.
Maar toen ik dit proefde, was ik meteen om, dat recept wilde ik hebben en met jullie delen.
Inderdaad niet moeilijk om te bereiden.
Jolanda, hebben jullie het vandaag inderdaad ook gegeten?
Neem jij alles zo letterlijk ?JolandaOudshoorn schreef:Maar dat houdt jou er toch niet van om niet meer bij iemand te eten, hmprff??
En dat zou jou ook niet moeten weerhouden, mara! je reactie op je broodje ham vind ik eerlijk gezegd ronduit onbeschoft. Je geeft zo dan ook niemand de kans iets goeds te doen voor jou.
Ik hoop dat je in de werkelijkheid anders reageert.