Re: Verontrustende berichten
Geplaatst: 28 nov 2018, 20:21
Ik bedenk trouwens dat Jezus voortdurend in gelijkenissen sprak. Was dat dan ook leugenachtig? Ik blijf mij over dit standpunt verbazen.
Ik over een dergelijke vraag ook. Het kan weinig anders betekenen dan dat je onvoldoende begrijpt wat de bezwaren eigenlijk zijn.DDD schreef:Ik bedenk trouwens dat Jezus voortdurend in gelijkenissen sprak. Was dat dan ook leugenachtig? Ik blijf mij over dit standpunt verbazen.
Dat is geheel juist.eilander schreef:Ik over een dergelijke vraag ook. Het kan weinig anders betekenen dan dat je onvoldoende begrijpt wat de bezwaren eigenlijk zijn.DDD schreef:Ik bedenk trouwens dat Jezus voortdurend in gelijkenissen sprak. Was dat dan ook leugenachtig? Ik blijf mij over dit standpunt verbazen.
Of dat de bezwaren niet voldoende worden toegelicht, of dat de bezwaren onbegrijpelijk zijn. Als iemand het niet met ons eens is, zijn er meerdere opties waardoor dat het geval kan zijn.eilander schreef:Ik over een dergelijke vraag ook. Het kan weinig anders betekenen dan dat je onvoldoende begrijpt wat de bezwaren eigenlijk zijn.DDD schreef:Ik bedenk trouwens dat Jezus voortdurend in gelijkenissen sprak. Was dat dan ook leugenachtig? Ik blijf mij over dit standpunt verbazen.
Uiteraard niet. Hoe kom je op dit soort gedachten? Het is een Bijbels verhaal, en ik neem dan maar aan dat je geen kinderen de Bijbelse figuren gaat laten naspelen.Goudleus schreef:Dus als je levendig een Bijbelverhaal vertelt, zoals je leert op een chr. pabo, valt dat ook onder de noemer?
Als verteller switch je wel van persoon waaruit je het verhaal vertelt. Een goed verhaal wordt niet beschouwend vertelt, zo leer je.eilander schreef:Uiteraard niet. Hoe kom je op dit soort gedachten? Het is een Bijbels verhaal, en ik neem dan maar aan dat je geen kinderen de Bijbelse figuren gaat laten naspelen.Goudleus schreef:Dus als je levendig een Bijbelverhaal vertelt, zoals je leert op een chr. pabo, valt dat ook onder de noemer?
Over toneelspel valt natuurlijk veel meer te zeggen, zoals ds. Meeuse dan ook doet.Mara schreef:Valt toneelspelen onder leugenachtigheid dan?
Why?
Maar daarover gaan toch de bezwaren niet?Goudleus schreef:Als verteller switch je wel van persoon waaruit je het verhaal vertelt. Een goed verhaal wordt niet beschouwend vertelt, zo leer je.eilander schreef:Uiteraard niet. Hoe kom je op dit soort gedachten? Het is een Bijbels verhaal, en ik neem dan maar aan dat je geen kinderen de Bijbelse figuren gaat laten naspelen.Goudleus schreef:Dus als je levendig een Bijbelverhaal vertelt, zoals je leert op een chr. pabo, valt dat ook onder de noemer?
Niet? Ik dacht dat het ging om het 'spelen' van iemand anders.eilander schreef:Maar daarover gaan toch de bezwaren niet?Goudleus schreef:Als verteller switch je wel van persoon waaruit je het verhaal vertelt. Een goed verhaal wordt niet beschouwend vertelt, zo leer je.eilander schreef:Uiteraard niet. Hoe kom je op dit soort gedachten? Het is een Bijbels verhaal, en ik neem dan maar aan dat je geen kinderen de Bijbelse figuren gaat laten naspelen.Goudleus schreef:Dus als je levendig een Bijbelverhaal vertelt, zoals je leert op een chr. pabo, valt dat ook onder de noemer?
Nee. Dat is het punt. De bezwaren zijn niet consequent. Daar gaat mijn hele commentaar over.eilander schreef:Maar daarover gaan toch de bezwaren niet?Goudleus schreef:Als verteller switch je wel van persoon waaruit je het verhaal vertelt. Een goed verhaal wordt niet beschouwend vertelt, zo leer je.eilander schreef:Uiteraard niet. Hoe kom je op dit soort gedachten? Het is een Bijbels verhaal, en ik neem dan maar aan dat je geen kinderen de Bijbelse figuren gaat laten naspelen.Goudleus schreef:Dus als je levendig een Bijbelverhaal vertelt, zoals je leert op een chr. pabo, valt dat ook onder de noemer?