Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
chinees gepicknickt op het strand
(af en toe wat zand tussen je tanden; maar dat mocht de pret niet drukken)
(af en toe wat zand tussen je tanden; maar dat mocht de pret niet drukken)
Doe ik.
Vooral erg fan van creme fraiche, yoghurt etc. bij / door gerechten 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- oesterschelpje
Marnix@ Ja, ik gebruik het eigenlijk pas de laatste jaren, wij aten dat thuis echt nooit!
Ik heb vorige week weer een nieuwe saus ontdekt, voor bijv. over gevulde pannenkoekjes in de oven.
Cremefraiche, 3 teentjes knoflook, heeeeeel veel hotpaprika poeder er doormengen, totdat het roze ziet.
Tien minuten voordat je overgerecht gaar is erover gieten, geraspte oude kaas erover.....
Ik hou van simpele gerechten, net anders dan anders, maar met een verrukkelijke smaak!
Ik heb vorige week weer een nieuwe saus ontdekt, voor bijv. over gevulde pannenkoekjes in de oven.
Cremefraiche, 3 teentjes knoflook, heeeeeel veel hotpaprika poeder er doormengen, totdat het roze ziet.
Tien minuten voordat je overgerecht gaar is erover gieten, geraspte oude kaas erover.....
Ik hou van simpele gerechten, net anders dan anders, maar met een verrukkelijke smaak!
Ik moet wel, ben voor e.e.a. allergisch.coupe soleil schreef:Klinkt leuk, zelf een pizza maken. Als ik laat en alleen thuis ben, loop ik soms even naar de Plus om een pizaa te halen. Maar dat haalt het natuurlijk niet bij zo'n zelfgemaakte.
Vanavond aten we een Chinees noedelgerecht met kip. Lekker en makkelijk (wereldgerechtachtig pak van AH).
Gisteren was het salade met een vegaburger, zondag een varkenshaasje met Toscaanse kruiden, spercieboontjes en gebakken Toscaanse aardappelpartjes.
Van een gekochte pizza, krijg ik hartkloppingen, geen idee waar dat van is, smaakversterkers ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Je wilt volgens mij niet weten wat er allemaal in zo'n ding gestopt wordtMara schreef:Ik moet wel, ben voor e.e.a. allergisch.coupe soleil schreef:Klinkt leuk, zelf een pizza maken. Als ik laat en alleen thuis ben, loop ik soms even naar de Plus om een pizaa te halen. Maar dat haalt het natuurlijk niet bij zo'n zelfgemaakte.
Vanavond aten we een Chinees noedelgerecht met kip. Lekker en makkelijk (wereldgerechtachtig pak van AH).
Gisteren was het salade met een vegaburger, zondag een varkenshaasje met Toscaanse kruiden, spercieboontjes en gebakken Toscaanse aardappelpartjes.
Van een gekochte pizza, krijg ik hartkloppingen, geen idee waar dat van is, smaakversterkers ?

Laatst gewijzigd door coupe soleil op 28 jul 2010, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hm... lijkt me link dan... want je wil niet weten waar allemaal smaakversterkers, rare E-nummers etc. Er zijn overigens wel pizza's te koop die wat natuurlijker zijn.... dan moet je misschien niet in de diepvries kijken maar bij de versprodukten, de verse pizza's.Mara schreef:Ik moet wel, ben voor e.e.a. allergisch.coupe soleil schreef:Klinkt leuk, zelf een pizza maken. Als ik laat en alleen thuis ben, loop ik soms even naar de Plus om een pizaa te halen. Maar dat haalt het natuurlijk niet bij zo'n zelfgemaakte.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik kan ook geen kant en klare mixen e.d. gebruiken.
Alleen sommige zakjes van Honig.
Maar nasikruiden haal ik bij het reformhuis.
Ik weet nu dat dergelijke hartkloppingen niet gevaarlijk zijn, maar er zijn wat avonden verziekt hoor !
Na een feestelijk dineetje, stond ik daarna buiten of in de toiletruimte.
Ik weet nu ong wat ik veilig kan nemen, maar zekerheid heb je nooit !
En dan hoef ik nog niet eens met een epipen op zak te lopen. (gelukkig)
Zalmsalade bij de visboer gehaald, bleek garnalen te bevatten.
Ham bleek bereid te zijn met notenolie.
Ik doe dus 2 x zolang over het boodschappen doen, moet alle etiketten lezen en bij de middenstander vragen: zit er nu echt geen amandelspijs in die appeltaart ?
Alleen sommige zakjes van Honig.
Maar nasikruiden haal ik bij het reformhuis.
Ik weet nu dat dergelijke hartkloppingen niet gevaarlijk zijn, maar er zijn wat avonden verziekt hoor !
Na een feestelijk dineetje, stond ik daarna buiten of in de toiletruimte.
Ik weet nu ong wat ik veilig kan nemen, maar zekerheid heb je nooit !
En dan hoef ik nog niet eens met een epipen op zak te lopen. (gelukkig)
Zalmsalade bij de visboer gehaald, bleek garnalen te bevatten.
Ham bleek bereid te zijn met notenolie.
Ik doe dus 2 x zolang over het boodschappen doen, moet alle etiketten lezen en bij de middenstander vragen: zit er nu echt geen amandelspijs in die appeltaart ?
Hm, weet je dan ook waar je lichaam zo op reageert, welke stoffen dat zijn? Dan weet je wat gericht wat je wel en niet kan eten.
Nee, dat is juist het rare.
Het wisselt ook vaak.
Ik heb 3 jaar moeiteloos aardbeien kunnen eten, nu brandt mn tong als ik er eentje eet.
Ik kan wel tomatensoep eten, maar als ik de tomaat snijd, branden mn vingers.
Het ligt er ook aan of ik wel of geen alcohol drink tijdens zo'n etentje.
Ik houd het uitsluitend bij witte of rose wijn, zeker geen breezers of likeurs.
Ik ben ook allergisch geworden voor een bloeddrukverlager.
Ik slikte die al 5 jaar, kreeg toen pas oedeem in mn gezicht
Ach ja, ik ben me er eentje (H.F.)
Het wisselt ook vaak.
Ik heb 3 jaar moeiteloos aardbeien kunnen eten, nu brandt mn tong als ik er eentje eet.
Ik kan wel tomatensoep eten, maar als ik de tomaat snijd, branden mn vingers.
Het ligt er ook aan of ik wel of geen alcohol drink tijdens zo'n etentje.
Ik houd het uitsluitend bij witte of rose wijn, zeker geen breezers of likeurs.
Ik ben ook allergisch geworden voor een bloeddrukverlager.
Ik slikte die al 5 jaar, kreeg toen pas oedeem in mn gezicht

Ach ja, ik ben me er eentje (H.F.)

Hm, lijkt me lastig... maar blijkbaar heeft het dus niet alleen met smaakversterkers, e-nummers etc. te maken als je ook zo reageert op natuurlijke producten. Mar tomatenpuree bijvoorbeeld kan weer wel?
Dat is verhit geweest.
Ik heb begrepen dat verhitten veel allergenen doodmaakt.
Ik heb begrepen dat verhitten veel allergenen doodmaakt.
- JolandaOudshoorn
Ik ga zo spaghetti maken 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Lastig, Mara! Als lekkerbek lijkt me het een verschrikking.
We hebben heerlijk gegeten: Tatsiki en kiwi met kip
@oesterschelpje: Het was heerlijk! Ik vind het bij dit weer passen. En eenvoudig klaar te maken.

@oesterschelpje: Het was heerlijk! Ik vind het bij dit weer passen. En eenvoudig klaar te maken.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
ik denk dat ik weet wat wij vrijdag gaan etenalbion schreef:We hebben heerlijk gegeten: Tatsiki en kiwi met kip![]()

Ik weet, mijn Verlosser leeft