Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

Josephus

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

Bericht door Josephus »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Josephus schreef:
Afgewezen schreef:Persoonlijk en stijlvol. :super
Zeker. Maar 'stijlvol' is niet gebonden aan bepaalde kledingstukken.
Klopt.

Klopt..niet. Een vale kapotte spijkerbroek of rok of afgetrapte gympen zijn nooit stijlvol. ::please
Wie zegt dat dan? Je trek een verkeerde conclusie uit mijn woorden. Als ik zeg dat 'stijlvol' niet is gebonden aan kledingstukken, wil dat nog niet zeggen dat ik vind dat elk kledingstuk stijlvol is. Een man die een driedelig pak draagt dat hem veel te groot is of om een andere reden niet staat, ziet er ook niet stijlvol uit.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
huisman

Bericht door huisman »

Josephus schreef
. Een man die een driedelig pak draagt dat hem veel te groot is of om een andere reden niet staat,
Ach ach je kent me.... ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Josephus

Bericht door Josephus »

huisman schreef:Josephus schreef
. Een man die een driedelig pak draagt dat hem veel te groot is of om een andere reden niet staat,
Nou, ik had jou niet direct op het oog met die uitspraak. Jij gaat toch altijd in je uniform ter kerke? ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
huisman

Bericht door huisman »

Josephus schreef:
Nou, ik had jou niet direct op het oog met die uitspraak. Jij gaat toch altijd in je uniform ter kerke? ;)
Idd volkomen bewapend (Efeze 6)
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
Dit is pas een christelijk kledingsvoorschrift.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
vogeltje

Bericht door vogeltje »

huisman schreef:
Josephus schreef:
Idd volkomen bewapend (Efeze 6)
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
Wauw, jij bent gevat!
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Josephus

Bericht door Josephus »

huisman schreef:Idd volkomen bewapend (Efeze 6)
Zeker! Maar wel één dat niet alleen voor de zondag geldt!
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:Een paar bruine 'zondagse' schoenen(gisteren overigens al).
Meen je dat nu , dat je echt nog "zondagse" schoenen koopt :quoi
Nou ik zal ze niet alleen zondags aantrekken, maar in 1e instantie hoofdzakelijk wel. Ander woord voor "zondagse" is overigens "nette"!
Oh... voor mij is het andere woord "feestelijk" ;)
huisman schreef:
Marnix schreef:Hier net zo. Ik heb geen speciale zondagse kleding, probeer er altijd een beetje netjes bij te lopen maar ik koop er geen speciale kleding voor.

En als ik bij de koningin op bezoek zou gaan zou ik informeren of ik me gewoon normaal mag kleden en als dat zou mogen, zou ik inderdaad in mijn gewone kloffie komen. Zou ze dat erg vinden? Of misschien juist wel fijn :)
Nu ken ik vanuit mijn werk de protocollen van de Koningin vrij goed. Zij vindt het idd niet fijn als jij in je gewone kloffie op de koffie komt. Ik vind persoonlijk dat zondagse kleding laat zien aan de wereld dat je de zondag anders doormaakt dan een gewone dag. Waarom moeten wij steeds meer kameleongdrag vertonen (Gij geheel anders) ook in onze kleding op de opstandingsdag van Christus?
Is dat zo? Doorgaans ontvangt ze veel hoog bezoek, die dan ook netjes worden verwacht... maar waarom zou ik me, als het geen officiele aangelegenheid was. opeens zo anders voor moeten doen? Ik vraag me werkelijk af of dat haar meer plezier zou doen dan wanneer ik in mijn eentje zij komen.

Daarnaast gaan we niet op zondag op audientie. We hebben een eredienst waarin we God ontmoeten en lofprijzen. Goed om dat in je kleding ook te uiten, maar ik snap niet zo goed waarom het dan altijd over nette kleding gaat. Ik verwacht bijvoorbeeld op mijn bruiloft niet dat mensen allemaal heel netjes gekleed zijn. Ik zou het wel fijn vinden als ze feestelijk gekleed zijn. Dat zie je in een hoop andere culturen ook en op dit punt heb ik met die culturen een hoop meer dan met de gereformeerde cultuur van "netheid is soberheid". En dat heeft niets met kameleongedrag te maken. Of misschien ook wel. Een kameleon heeft heel veel kleuren en ziet er alles behalve sober uit :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:Ik verwacht bijvoorbeeld op mijn bruiloft niet dat mensen allemaal heel netjes gekleed zijn. Ik zou het wel fijn vinden als ze feestelijk gekleed zijn.
Hier sla je de spijker op de kop: jij wilt dat de mensen op je bruiloft feestelijk gekleed zijn. Waarom? Omdat het jouw feest is. Daar horen mensen feestelijk gekleed te komen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Nee, niet omdat het alleen mijn feest is. Het is feest. Niet alleen mijn feest, ons feest... ook van de familie, vrienden.... en we willen het ook met Hem vieren omdat Hij trouw is en ons elkaar geeft.

Maar goed, verder heb je wel een punt. Degene die het feest geeft bepaalt voor een groot deel hoe men zich kleedt. Ik vraag me er alleen af waarom we collectief schijnen te denken dat het dan nette, wat sobere kleding moet zijn. Dat was mijn punt. Wie bepaalt dat zou eigenlijk? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

de Taartenbakker kwam net een taart brengen.
Ontzettend lief gebaar!!!

http://www.taartenbakker.nl/
vogeltje

Bericht door vogeltje »

helma schreef:de Taartenbakker kwam net een taart brengen.
Ontzettend lief gebaar!!!

http://www.taartenbakker.nl/
Wat leuk dat ie dat zomaar doet.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

mijn vest en oorbellen voor de bruiloft. Nu alleen nog wachten op mijn jurk
Ik weet, mijn Verlosser leeft
samanthi

Bericht door samanthi »

blouse
legging
sokken
de rok erbij heb ik al geknipt, zo'n mega lange paars met blauw streepje
schoenen
ketting
orgel johannus opus10 via marktplaats komende week komen ze hem brengen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
vogeltje

Bericht door vogeltje »

samanthi schreef:blouse
legging
sokken
de rok erbij heb ik al geknipt, zo'n mega lange paars met blauw streepje
schoenen
ketting
orgel johannus opus10 via marktplaats komende week komen ze hem brengen
Dus als de rok klaar is kan je heerlijk orgel spelen met je nieuwe stelletje aan. :)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Een andere auto.
Gesloten