Ik denk dat het voor Gijs wat lastig is om in zijn zondagse pak de post rond te brengen...Orchidee schreef:Inderdaad...we moeten altijd te herkennen zijn als "gij geheel anders"...maar dan wel van zondag t/m zaterdag, en niet alleen 's zondags...huisman schreef:
Nu ken ik vanuit mijn werk de protocollen van de Koningin vrij goed. Zij vindt het idd niet fijn als jij in je gewone kloffie op de koffie komt. Ik vind persoonlijk dat zondagse kleding laat zien aan de wereld dat je de zondag anders doormaakt dan een gewone dag. Waarom moeten wij steeds meer kameleongdrag vertonen (Gij geheel anders) ook in onze kleding op de opstandingsdag van Christus?
Eenvoud en matigheid, word wel van ons gevraagd, en die is ver te zoeken in de meeste "zondagse kleding"...(zie mijn eerdere post)
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
Haha, waar je al geen discussie over kunt krijgen. Ik denk dat het goed is om als je naar de kerk gaat een zekere stijl te tonen. Eerbied ten opzichte van God, maar ook respect voor de mensen met wie je samenkomt.
Ik pleit ook niet voor Refo deluxe stijl maar wel voor een niet-wereldse stijl als wij naar Gods huis gaan. Als vader van diverse pubers weet ik hoe moeilijk het is om het juiste evenwicht te vinden.Orchidee schreef:Inderdaad...we moeten altijd te herkennen zijn als "gij geheel anders"...maar dan wel van zondag t/m zaterdag, en niet alleen 's zondags...huisman schreef:
Nu ken ik vanuit mijn werk de protocollen van de Koningin vrij goed. Zij vindt het idd niet fijn als jij in je gewone kloffie op de koffie komt. Ik vind persoonlijk dat zondagse kleding laat zien aan de wereld dat je de zondag anders doormaakt dan een gewone dag. Waarom moeten wij steeds meer kameleongdrag vertonen (Gij geheel anders) ook in onze kleding op de opstandingsdag van Christus?
Eenvoud en matigheid, word wel van ons gevraagd, en die is ver te zoeken in de meeste "zondagse kleding"...(zie mijn eerdere post)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- JolandaOudshoorn
Gisterenavond had ik het nog met een vriendin erover. Haar zoon zou samen met een vriend 's avonds naar de kerk gaan en bleef daarvoor eten. Tot haar verbazing had hij zijn joggingbroek aan. "Ga jij zo naar de kerk? "Ja" antwoorde de jongen. "Trek maar eerst eens een fatsoenlijke broek aan van mijn zoon." was haar antwoord. Dus, als je pubers dwars liggen, gewoon ergens anders laten eten voor kerktijdhuisman schreef:Ik pleit ook niet voor Refo deluxe stijl maar wel voor een niet-wereldse stijl als wij naar Gods huis gaan. Als vader van diverse pubers weet ik hoe moeilijk het is om het juiste evenwicht te vinden.Orchidee schreef:Inderdaad...we moeten altijd te herkennen zijn als "gij geheel anders"...maar dan wel van zondag t/m zaterdag, en niet alleen 's zondags...huisman schreef:

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik snap jou punt ook wel...maar ik ben nog steeds van mening, dat we er "doordeweeks" ook netjes bij moeten lopen, en niet alleen op "zondag"!huisman schreef:Ik pleit ook niet voor Refo deluxe stijl maar wel voor een niet-wereldse stijl als wij naar Gods huis gaan. Als vader van diverse pubers weet ik hoe moeilijk het is om het juiste evenwicht te vinden.Orchidee schreef:Inderdaad...we moeten altijd te herkennen zijn als "gij geheel anders"...maar dan wel van zondag t/m zaterdag, en niet alleen 's zondags...huisman schreef:
En wat voor de een netjes is, is voor de anderen misschien een "oud kloffie"...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De broer van mijn vriendin mocht niet met een spijkerbroek naar de kerk van zijn ouders...feit is inmiddels wel...dat hij helemaal niet meer gaat om dat kledingaspectJolandaOudshoorn schreef:Gisterenavond had ik het nog met een vriendin erover. Haar zoon zou samen met een vriend 's avonds naar de kerk gaan en bleef daarvoor eten. Tot haar verbazing had hij zijn joggingbroek aan. "Ga jij zo naar de kerk? "Ja" antwoorde de jongen. "Trek maar eerst eens een fatsoenlijke broek aan van mijn zoon." was haar antwoord. Dus, als je pubers dwars liggen, gewoon ergens anders laten eten voor kerktijdhuisman schreef:Ik pleit ook niet voor Refo deluxe stijl maar wel voor een niet-wereldse stijl als wij naar Gods huis gaan. Als vader van diverse pubers weet ik hoe moeilijk het is om het juiste evenwicht te vinden.Orchidee schreef:Inderdaad...we moeten altijd te herkennen zijn als "gij geheel anders"...maar dan wel van zondag t/m zaterdag, en niet alleen 's zondags...huisman schreef:

Ik zou liever hebben dat ze dan in d'r spijkerbroek wel meegaan

Maar dat zie ik misschien helemaal verkeerd

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nou ik zal ze niet alleen zondags aantrekken, maar in 1e instantie hoofdzakelijk wel. Ander woord voor "zondagse" is overigens "nette"!Orchidee schreef:Meen je dat nu , dat je echt nog "zondagse" schoenen kooptGijs83 schreef:Een paar bruine 'zondagse' schoenen(gisteren overigens al).
Precies, laten we elkaar daarin maar een zekere vrijheid gunnen.Orchidee schreef:Ik snap jou punt ook wel...maar ik ben nog steeds van mening, dat we er "doordeweeks" ook netjes bij moeten lopen, en niet alleen op "zondag"!
Ik verwacht van een automonteur echt niet dat ie zondags in driedelig grijs in de kerk zit, en ik kan me ook voorstellen dat iemand die vanwege zijn werk doordeweeks al in driedelig grijs loopt het fijn vindt om op zondag een keer zichzelf te zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Misschien is-ie in pak wel zichzelf!Josephus schreef:Precies, laten we elkaar daarin maar een zekere vrijheid gunnen.Orchidee schreef:Ik snap jou punt ook wel...maar ik ben nog steeds van mening, dat we er "doordeweeks" ook netjes bij moeten lopen, en niet alleen op "zondag"!
Ik verwacht van een automonteur echt niet dat ie zondags in driedelig grijs in de kerk zit, en ik kan me ook voorstellen dat iemand die vanwege zijn werk doordeweeks al in driedelig grijs loopt het fijn vindt om op zondag een keer zichzelf te zijn.
Gijs83 schreef:Misschien is-ie in pak wel zichzelf!Josephus schreef:Precies, laten we elkaar daarin maar een zekere vrijheid gunnen.Orchidee schreef:Ik snap jou punt ook wel...maar ik ben nog steeds van mening, dat we er "doordeweeks" ook netjes bij moeten lopen, en niet alleen op "zondag"!

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Persoonlijk en stijlvol. 

Zeker. Maar 'stijlvol' is niet gebonden aan bepaalde kledingstukken.Afgewezen schreef:Persoonlijk en stijlvol.
Klopt.Josephus schreef:Zeker. Maar 'stijlvol' is niet gebonden aan bepaalde kledingstukken.Afgewezen schreef:Persoonlijk en stijlvol.
Afgewezen schreef:Klopt.Josephus schreef:Zeker. Maar 'stijlvol' is niet gebonden aan bepaalde kledingstukken.Afgewezen schreef:Persoonlijk en stijlvol.
Klopt..niet. Een vale kapotte spijkerbroek of rok of afgetrapte gympen zijn nooit stijlvol.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
O, als je het zo bedoelt ben ik het met je eens. Maar je kunt er als heer met een 'casual' pak net zo stijlvol uitzien als in het driedelig, en je hoeft als dame ook niet in mantelpak.huisman schreef:Afgewezen schreef:Klopt.Josephus schreef:Zeker. Maar 'stijlvol' is niet gebonden aan bepaalde kledingstukken.Afgewezen schreef:Persoonlijk en stijlvol.
Klopt..niet. Een vale kapotte spijkerbroek of rok of afgetrapte gympen zijn nooit stijlvol.