Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

FlyingEagle schreef: 04 sep 2023, 11:10
GerefGemeente-lid schreef:N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Geen idee waarom. Ledental is gelukkig nu vrij stabiel.
Als ds. Van Laar van standplaats zou wisselen is er voor Ede waarschijnlijk meer kans om een gemeente in Lunteren te starten, aangezien ds. Van Laar dit vanuit een ander perspectief leert zien dan nu het geval is.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

GerefGemeente-lid schreef:
FlyingEagle schreef: 04 sep 2023, 11:10
GerefGemeente-lid schreef:N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Geen idee waarom. Ledental is gelukkig nu vrij stabiel.
Als ds. Van Laar van standplaats zou wisselen is er voor Ede waarschijnlijk meer kans om een gemeente in Lunteren te starten, aangezien ds. Van Laar dit vanuit een ander perspectief leert zien dan nu het geval is.
Het probleem zit denk ik niet bij de betreffende predikant
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

FlyingEagle schreef: 04 sep 2023, 11:11
FlyingEagle schreef:
GerefGemeente-lid schreef:N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Geen idee waarom. Ledental is gelukkig nu vrij stabiel.
Ja maar dat is toch wel weer een eindje rijden.
Dit is een reactie op @DDD
DDD schreef: Ik zou niet graag overstappen, maar er is in Arnhem ook nog plaats genoeg.
MichelT
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 feb 2023, 17:29

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MichelT »

GerefGemeente-lid schreef: 04 sep 2023, 10:57 N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Hoe bedoeld u dat?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

MichelT schreef: 04 sep 2023, 18:30
GerefGemeente-lid schreef: 04 sep 2023, 10:57 N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Hoe bedoeld u dat?
Even teruglezen.
MichelT
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 feb 2023, 17:29

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MichelT »

GerefGemeente-lid schreef: 04 sep 2023, 18:31
MichelT schreef: 04 sep 2023, 18:30
GerefGemeente-lid schreef: 04 sep 2023, 10:57 N.a.v. de discussie over het ruimtegebrek in Ede, is het tweetal van Wageningen wel interessant...
Hoe bedoeld u dat?
Even teruglezen.

En of van Laar gekozen wordt ligt aan de leden ... De stemming is nadat ds van Laar in Wageningen is komen preken...

Persoonlijk verwacht ik dat Ds G.W.S Mulder gekozen wordt.. maar beide passen goed in Wageningen
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Geen interview met de jubilerende ds. Van Krimpen tot zover? Ik mag het wel. Het sluit naadloos aan bij wat ik eigenlijk elke jubilerende predikant wel hoor zeggen in zijn herdenkingsdienst: "Van mijn kant was het niets; het is mijn begeerte dat het om Hem gaat."
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Job schreef: 05 sep 2023, 18:30 Geen interview met de jubilerende ds. Van Krimpen tot zover? Ik mag het wel. Het sluit naadloos aan bij wat ik eigenlijk elke jubilerende predikant wel hoor zeggen in zijn herdenkingsdienst: "Van mijn kant was het niets; het is mijn begeerte dat het om Hem gaat."
Helemaal eens. Alhoewel ik juist met ds. Van Krimpen goede persoonlijke herinneringen heb, zodat ik anderzijds een beetje op een interview met hem hoopte. Maar het past helemaal bij hem om dat te weigeren.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 05 sep 2023, 18:42 Maar het past helemaal bij hem om dat te weigeren.
Inderdaad. Ik had het al wel gedacht.
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: 05 sep 2023, 18:42
Job schreef: 05 sep 2023, 18:30 Geen interview met de jubilerende ds. Van Krimpen tot zover? Ik mag het wel. Het sluit naadloos aan bij wat ik eigenlijk elke jubilerende predikant wel hoor zeggen in zijn herdenkingsdienst: "Van mijn kant was het niets; het is mijn begeerte dat het om Hem gaat."
Helemaal eens. Alhoewel ik juist met ds. Van Krimpen goede persoonlijke herinneringen heb, zodat ik anderzijds een beetje op een interview met hem hoopte. Maar het past helemaal bij hem om dat te weigeren.

Eens.
Een authentieke prediker, waar je het bij het beluisteren van zijn preken soms van harte mee oneens kan zijn (komt mi door hoe hij 'gebakerd' is en het "vastzitten in zijn bubbel"), maar hij is wel puur. En kan op een Evangelische wijze heen wijzen naar Christus.
Begrijpelijk dat hij niet ingaat op verzoek voor een interview. Dominees zijn ook maar mensen die zo opstijgen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

HHR schreef: 05 sep 2023, 19:32
Tiberius schreef: 05 sep 2023, 18:42
Job schreef: 05 sep 2023, 18:30 Geen interview met de jubilerende ds. Van Krimpen tot zover? Ik mag het wel. Het sluit naadloos aan bij wat ik eigenlijk elke jubilerende predikant wel hoor zeggen in zijn herdenkingsdienst: "Van mijn kant was het niets; het is mijn begeerte dat het om Hem gaat."
Helemaal eens. Alhoewel ik juist met ds. Van Krimpen goede persoonlijke herinneringen heb, zodat ik anderzijds een beetje op een interview met hem hoopte. Maar het past helemaal bij hem om dat te weigeren.

Eens.
Een authentieke prediker, waar je het bij het beluisteren van zijn preken soms van harte mee oneens kan zijn (komt mi door hoe hij 'gebakerd' is en het "vastzitten in zijn bubbel"), maar hij is wel puur. En kan op een Evangelische wijze heen wijzen naar Christus.
Begrijpelijk dat hij niet ingaat op verzoek voor een interview. Dominees zijn ook maar mensen die zo opstijgen.
Een man die wars is van allerlei flauwekul. Dat mag ik wel.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Waarschijnlijk wil de predikant dan ook geen aandacht aan zijn ambtsjubileum op Refoforum, zullen we er dan ook over stoppen?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Ik vermoed dat hij dat wel waardeert.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Je hebt als dominee een publieke functie. En het weigeren van interviews brengt weer zijn eigen verafgoding mee.

Als je als dominee inderdaad zo bezorgd bent over verafgoding, dan kun je ook gewoon een of twee standpunten vermelden die bij de bevindelijke extremen wat minder populair zijn.
Erskinees
Berichten: 2793
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Piet Puk schreef: 05 sep 2023, 19:43 Waarschijnlijk wil de predikant dan ook geen aandacht aan zijn ambtsjubileum op Refoforum, zullen we er dan ook over stoppen?
Je bent toch geen moderator?
Plaats reactie