Hier moet je de anderhalve meter regel wat creatiever nemen denk ik. Het lijkt me een stuk gezonder om gezinnen gewoon bij elkaar te laten zitten zoals men gewend is (die blijven thuis ook niet op anderhalve meter van elkaar). En dan 2 of 3 meter afstand tussen gezinnen.Habitat schreef:Mijn voorstel is als volgt (voor als er straks weer wat meer mensen naar de kerk kunnen):
Kinderen krijgen voorrang om straks als eerste weer fysiek bij de diensten te zijn. Zij zijn het minst vatbaar voor het virus en zij vinden de online diensten volgen het lastigst. (Natuurlijk moet er wel 1 ouder per gezin bij zijn ter begeleiding anders wordt het te onrustig.) Verder de dienst gewoon hetzelfde en de andere gemeenteleden kunnen online meeluisteren. Wat vinden jullie er van?
Verder, misschien 3 of 4 diensten per zondag in sommige kerken (maar alle keren dezelfde preek).
Inderdaad is het misschien een idee om eerst de boel aan te kijken en mensen uit risicogroepen nog aan te raden thuis mee te kijken en luisteren.