Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
-
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Vanavond uit eten met onze ouders...
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Oei, nu snap je toch de gereformeerde humor weer niet....Marnix schreef:Mara schreef:Marnix schreef:bah.
Alhoewel... ik heb vanmorgen als ontbijt de overgebleven Chili con carne opgegeten... schijnt ook niet helemaal normaal te zijnIk vond het lekker, laat me toch
Ik hou wel van goed ontbijten en niet van die slappe hap als yoghurt met een beetje cruesli
@ refo, wat is er mis met rauwe sla? Een mens is een omnivoor... een alles-eter dusRauwe, heerlijk... net als wortels... en bessen. We zijn toch geen beren of vogels?
Bananen... we zijn toch geen apen...
Het is maar wat men gewoon is. Ik eet sla ook 'rauw'.
Ik lees wel eens iets over andijvie- en slastampot. Andijvie is lekker en sla ook, maar ik begrijp niet dat mensen dat door aardappels gaan stampen. Ik heb het wel eens mogen 'genieten', maar wat krijg je dan? Een aardappelbrei met hier en daar een groene sliert. En ja, dat moet dan weer op krachten komen door een smaakversterker als karnemelksju. naar sla of andijvie smaakt de stampot allang niet meer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daarom vind ik stampot andrijvie ook wel lekker... dan smaakt het niet meer naar andijvie. Mits goed klaargemaakt, "hier en daar een sliert groen" klinkt niet goed 
(ik snapte hem wel maar onlogisch denkwerk probeer ik toch altijd te weerleggen
)
Wat dat eten wat je gewend bent betreft, het is wel goed om verder te kijken dan wat je gewend bent... Gelukkig heeft men dat over het algemeen wel gedaan en bestaat het 5 of 6 keer per week aardappels eten niet meer zo. Moet er niet aan denken.
) maar voor gasten heb ik ook lichte dingen hoor. Beschuit, Brabantse eierkoeken als je geluk hebt....
Mijn vrouw snapt mijn ontbijtacties ook niet 

(ik snapte hem wel maar onlogisch denkwerk probeer ik toch altijd te weerleggen

Wat dat eten wat je gewend bent betreft, het is wel goed om verder te kijken dan wat je gewend bent... Gelukkig heeft men dat over het algemeen wel gedaan en bestaat het 5 of 6 keer per week aardappels eten niet meer zo. Moet er niet aan denken.
Ik doe dat zelf sporadisch (hou ook wel van engels ontbijtMara schreef:Van mij mag je hoor, maar dan kom ik bij jou geen beschuitje eten
Ik krijg geen hap door mn keel als ik net mn bed uit ben, ik ga na een uurtje aan een lekker bakkie koffie met een krentenbol, of eierkoek, of croissantje, al naar gelang het voorhanden is.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mijn man heeft ook een maag als een betonbak.
Lust altijd alles, heeft altijd trek.
Stamppot andijvie is lekker, de andijvie lucifer dun snijden, heb ik een speciaal mesje voor.
Eerst de aard puree maken, lekker luchtig en dan de andijvie erdoor.
Vind ik lekkerder dan gekookt.
Van de groene groenten is postelein veruit mijn favoriet. Zeer kort koken, anders wordt het snot.
Lust altijd alles, heeft altijd trek.
Stamppot andijvie is lekker, de andijvie lucifer dun snijden, heb ik een speciaal mesje voor.
Eerst de aard puree maken, lekker luchtig en dan de andijvie erdoor.
Vind ik lekkerder dan gekookt.
Van de groene groenten is postelein veruit mijn favoriet. Zeer kort koken, anders wordt het snot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ik ga morgen wat lekkers bakken voor het weekend. ik wil dit keer koek maken in plaats van cake.
ik zit nog te twijfelen tussen:
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... es/sprits/ (sprits)
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... egsterren/ (bladerdeegsterren)
en
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... amhartjes/ (jamhartjes)
Maar als een van jullie een nog veel lekkerder koek heeft met recept, houd ik me aanbevolen.
ik zit nog te twijfelen tussen:
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... es/sprits/ (sprits)
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... egsterren/ (bladerdeegsterren)
en
http://www.koopmans.com/recepten/koopma ... amhartjes/ (jamhartjes)
Maar als een van jullie een nog veel lekkerder koek heeft met recept, houd ik me aanbevolen.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
BBQ
in plaats van het strand (Refo's voorspelling zag er toch best dreigend uit)
in plaats van het strand (Refo's voorspelling zag er toch best dreigend uit)
Op een bankje aan het water bij de boulevard van Harderwijk:
Een lekkere bak patat mayo/sate en een bereklauw met sate.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- MarthaMartha
klinkt alsof ik nu spontaan zin in een frietje krijg...Lourens schreef:Op een bankje aan het water bij de boulevard van Harderwijk:
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!

Vanavond hartige taart gegeten (2 overschaaltjes bedekt met bladerdeeg, daarop stukjes ontbijtspek, daarop stukken (kort voorgekookte) broccoli, bloemkool en tomaat en daarover de "saus", een mix van ei, slagroom, geraspte kaas, zout en peper. Half uurtje in de oven (200c) en klaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gisteren heerlijke gebakken mosselen gegeten.
Vandaag wordt het pizza.
Vandaag wordt het pizza.
~~Soli Deo Gloria~~
Heb je wel eens gekookte mosselen geproefd? Die vind ik persoonlijk lekkerder (heerlijk met een sausje).Hendrikus schreef:Gisteren heerlijke gebakken mosselen gegeten.
Vandaag wordt het pizza.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
één keer mosselen gegeten, ............. sindsdien niet meer.
Nu weet ik dat die van toen niet goed waren maar er is wel een drempel.
Misschien ooit nog eens.
En wat wij vanavond eten?
Geen idee nog.
Nu weet ik dat die van toen niet goed waren maar er is wel een drempel.
Misschien ooit nog eens.
En wat wij vanavond eten?
Geen idee nog.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik heb het sinds mijn 8e ook niet meer geprobeerd... heb het niet zo op schaal- en schelpdieren. Oesters, slakken, mosselen...
Maar ja.. is ook cultuurbepaald dus ik ga er verder niet teveel over zeggen 

Nee, dat moet er nog wel een keer van komen. Helaas kom ik niet meer zo vaak in Zeeland. Want mosselen eten, dat moet je eigenlijk natuurlijk niet op de Veluwe doenalbion schreef:Heb je wel eens gekookte mosselen geproefd? Die vind ik persoonlijk lekkerder (heerlijk met een sausje).Hendrikus schreef:Gisteren heerlijke gebakken mosselen gegeten.
Vandaag wordt het pizza.

~~Soli Deo Gloria~~
......net zoals je haringen eet op (of in) Urk.Hendrikus schreef:Nee, dat moet er nog wel een keer van komen. Helaas kom ik niet meer zo vaak in Zeeland. Want mosselen eten, dat moet je eigenlijk natuurlijk niet op de Veluwe doenalbion schreef:Heb je wel eens gekookte mosselen geproefd? Die vind ik persoonlijk lekkerder (heerlijk met een sausje).Hendrikus schreef:Gisteren heerlijke gebakken mosselen gegeten.
Vandaag wordt het pizza.
Maar wat ik daar eens voorgeschoteld kreeg zou in de AD-haringtest een -8 scoren.
Vreselijk.
Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik daar ook wel eens 8+ haring heb geconsumeerd.