Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bertiel

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Adje schreef:
Bertiel schreef:ik zie juist uit naar een kennismakingbezoek!
Laat maar beginnen.
Hoe zo? Jullie gaan toch in jou huis wonen of ga je een kerkelijke overstap maken?
Overstap net voor lockdown gemaakt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

huisman schreef:Zelf heb ik meer behoefte aan een kapper.
Ik zie het ja.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

eilander schreef:
huisman schreef:Zelf heb ik meer behoefte aan een kapper.
Ik zie het ja.
Om een pruik af te zetten heb je toch geen kapper nodig?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hoezo, heeft huisman de bokkepruik op?
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Erskinees schreef:Ik las zojuist dat bepaalde contactberoepen langzaam weer mogen opstarten. Vinden jullie dat daarmee ook het pastoraat en bezoekwerk weer opgestart mag worden met inachtneming van de 1,5 meter regel? Dan denk ik aan pastorale bezoeken van predikanten, kennismakingsbezoeken, huisbezoeken etc. In mijn gemeente is vrijwel alles de laatste tijd vooruitgeschoven en het overige gebeurde allemaal telefonisch. Het zou fijn zijn wanneer dit allemaal weer in reallife kan.
Dat kan nu ook al. Je mag max 3 volwassenen in huis ontvangen dus ook 1 predikant.
Het werd alleen niet verstandig gevonden om het bezoekwerk door te zetten maar het was en is niet verboden.

Zelf heb ik meer behoefte aan een kapper.
(Even tussendoor: Max 3 volwassenen ontvangen: dat was een advies op een persconferentie, meer niet. MP Rutte zei erbij: in huis bent u zelf de baas.

Je mag in je huis ontvangen wie je wilt. Dat burgemeesters en politie daar soms anders mee om zijn gegaan, is een aanslag op de rechtsstaat. Alle boetes gaan straks voor de rechter de prullenbak in; ze zijn namelijk nergens op gebaseerd! Volstrekt tegen de wet en illegaal!

Dus: thuis mag je ontvangen wie je wilt, ook meer dan 3 personen.)
huisman

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:
Erskinees schreef:Ik las zojuist dat bepaalde contactberoepen langzaam weer mogen opstarten. Vinden jullie dat daarmee ook het pastoraat en bezoekwerk weer opgestart mag worden met inachtneming van de 1,5 meter regel? Dan denk ik aan pastorale bezoeken van predikanten, kennismakingsbezoeken, huisbezoeken etc. In mijn gemeente is vrijwel alles de laatste tijd vooruitgeschoven en het overige gebeurde allemaal telefonisch. Het zou fijn zijn wanneer dit allemaal weer in reallife kan.
Dat kan nu ook al. Je mag max 3 volwassenen in huis ontvangen dus ook 1 predikant.
Het werd alleen niet verstandig gevonden om het bezoekwerk door te zetten maar het was en is niet verboden.

(Even tussendoor: Max 3 volwassenen ontvangen: dat was een advies op een persconferentie, meer niet. MP Rutte zei erbij: in huis bent u zelf de baas.

Je mag in je huis ontvangen wie je wilt. Dat burgemeesters en politie daar soms anders mee om zijn gegaan, is een aanslag op de rechtsstaat. Alle boetes gaan straks voor de rechter de prullenbak in; ze zijn namelijk nergens op gebaseerd! Volstrekt tegen de wet en illegaal!

Goede aanvulling. Kan ik de hele kerkenraad inclusief predikant op de koffie vragen........en onze kapster.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Valcke schreef:
huisman schreef:Dat kan nu ook al. Je mag max 3 volwassenen in huis ontvangen dus ook 1 predikant.

Goede aanvulling. Kan ik de hele kerkenraad inclusief predikant op de koffie vragen........en onze kapster.
De kapster mag je wel uitnodigen maar nog niet voor een knipbeurt. De noodverordening verbiedt namelijk de uitoefening van dit beroep.

Maar je mag inderdaad iedereen voor bezoek ontvangen. Zelfs tegelijk, als je daarvoor ruimte hebt. En dan maar hopen dat burgemeesters en politie zich aan de wet houden. Maar serieus: We moeten daar niet lichtvaardig over denken. Het is buitengewoon kwalijk wanneer het gezag willens en wetens wetten opzij zet.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Restaurants, bioscopen en theaters mogen opschalen naar maximaal honderd personen vanaf 1 juli. Het is nog even afwachten, maar ik verwacht dat we dan ook weer met max. 100 personen erediensten mogen bijwonen op gepaste afstand. Qua functionele indeling verschilt een kerkgebouw niet veel met een bioscoop. Dat worden waarschijnlijk weer schema's met wijkindeling of alfabetische roosters.
margrietha

Bericht door margrietha »

Erskinees schreef:Restaurants, bioscopen en theaters mogen opschalen naar maximaal honderd personen vanaf 1 juli. Het is nog even afwachten, maar ik verwacht dat we dan ook weer met max. 100 personen erediensten mogen bijwonen op gepaste afstand. Qua functionele indeling verschilt een kerkgebouw niet veel met een bioscoop. Dat worden waarschijnlijk weer schema's met wijkindeling of alfabetische roosters.
Op AD.nl staat er maximaal 30 personen vermeld voor restaurants en bioscopen
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ik zie het. Op NOS.nl is het inmiddels ook aangepast naar 30 personen.
Valcke

Bericht door Valcke »

Erskinees schreef:Ik zie het. Op NOS.nl is het inmiddels ook aangepast naar 30 personen.
1 juni 30 personen, 1 juli 100 personen
Kerkdiensten 1 juli 100 personen
RotterS

Bericht door RotterS »

Erskinees schreef:Restaurants, bioscopen en theaters mogen opschalen naar maximaal honderd personen vanaf 1 juli. Het is nog even afwachten, maar ik verwacht dat we dan ook weer met max. 100 personen erediensten mogen bijwonen op gepaste afstand. Qua functionele indeling verschilt een kerkgebouw niet veel met een bioscoop. Dat worden waarschijnlijk weer schema's met wijkindeling of alfabetische roosters.
Er is minimaal één, voor de overdracht van Corona belangrijk, verschil: in de bioscoop wordt niet gezongen, in de kerk wel. Ik heb begrepen dat bij zingen een afstand van veel meer dan 1,5 meter aan te bevelen is. Er werden waarden van 7 meter genoemd voor de overdracht bij zingen.

Wat goed helpt tegen verspreiding is goede ventilatie. Misschien kan de kerkdienst wel doorgaan als we alle deuren open zetten, zodat de kerk door waait (en de wind het [gezongen] Woord met zich meeneemt...).
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

RotterS schreef:
Er is minimaal één, voor de overdracht van Corona belangrijk, verschil: in de bioscoop wordt niet gezongen, in de kerk wel. Ik heb begrepen dat bij zingen een afstand van veel meer dan 1,5 meter aan te bevelen is. Er werden waarden van 7 meter genoemd voor de overdracht bij zingen.

Wat goed helpt tegen verspreiding is goede ventilatie. Misschien kan de kerkdienst wel doorgaan als we alle deuren open zetten, zodat de kerk door waait (en de wind het [gezongen] Woord met zich meeneemt...).
Ja goed daar hoor ik dus niet over...
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Valcke schreef:
Erskinees schreef:Ik zie het. Op NOS.nl is het inmiddels ook aangepast naar 30 personen.
1 juni 30 personen, 1 juli 100 personen
Kerkdiensten 1 juli 100 personen
Die is 100 personen is uiteraard afhankelijk van de grootte van het gebouw. De 1,5m moet in acht worden genomen.
Habitat

Bericht door Habitat »

Mijn voorstel is als volgt (voor als er straks weer wat meer mensen naar de kerk kunnen):
Kinderen krijgen voorrang om straks als eerste weer fysiek bij de diensten te zijn. Zij zijn het minst vatbaar voor het virus en zij vinden de online diensten volgen het lastigst. (Natuurlijk moet er wel 1 ouder per gezin bij zijn ter begeleiding anders wordt het te onrustig.) Verder de dienst gewoon hetzelfde en de andere gemeenteleden kunnen online meeluisteren. Wat vinden jullie er van?
Plaats reactie