Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Sla, krieltjes en karnemelkse jus. Heerlijk als het warm is!
Karnemelkse jus ??? Is dat jus van karnemelk ?
Doet mij denken aan een vroegere huisvriend. Als hij kwam eten en er waren aardappels over, vroeg hij aan mijn moeder: heb je nog karnemelk ?
Jazeker. Hey, fijn, ik heb niet gegeten als ik niet ook nog wat eerpels met kaaremelk heb gegeten.
Wij zaten als kind vol walging naar het prutje te kijken.
Doet mij denken aan een vroegere huisvriend. Als hij kwam eten en er waren aardappels over, vroeg hij aan mijn moeder: heb je nog karnemelk ?
Jazeker. Hey, fijn, ik heb niet gegeten als ik niet ook nog wat eerpels met kaaremelk heb gegeten.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hehe... misschien is het best lekker. In Nederland zijn we het misschien niet zo gewend... maar Yoghurt is bijv. in veel landen ook een veelgebruikte basis voor sauzen. (hoewel ik het idd wel wat eenkennig vind als je pas gegeten hebt als er karnemelk bij je aardappels zit) 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het was een oud boertje (nou ja oud, als kind vonden wij hem oud, hij was net zo oud als mijn oudersMarnix schreef:Hehe... misschien is het best lekker. In Nederland zijn we het misschien niet zo gewend... maar Yoghurt is bijv. in veel landen ook een veelgebruikte basis voor sauzen. (hoewel ik het idd wel wat eenkennig vind als je pas gegeten hebt als er karnemelk bij je aardappels zit)

Ik zou bijna denken dat het mijn vader was. Alleen hij sprak plat Haags en niet het dialect dat hierboven beschreven wordt.Mara schreef:Karnemelkse jus ??? Is dat jus van karnemelk ?
Mijn vader nam ook altijd aardappels met karnemelk na.
's Morgens een geklutst ei.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wleegh, mijn opa had wel eens last van steenpuisten, dan prakte hij de schil van een ui tot poeder en at die opalbion schreef:Ik zou bijna denken dat het mijn vader was. Alleen hij sprak plat Haags en niet het dialect dat hierboven beschreven wordt.Mara schreef:Karnemelkse jus ??? Is dat jus van karnemelk ?
's Morgens een geklutst ei.

Rare mensen waren het vroeger

Dit boertje kwam uut Zeeland trouwens. Misschien schreef ik het verkeerd op hoor, dat heb je soms met geheugen.
Een of andere steak met aardappelblokjes en appelmoes
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Uit betrouwbare bron weet ik dat men 's morgens op de nuchtere maag nog wel eens een geklutst ei 'drinkt'.Mara schreef:Wleegh, mijn opa had wel eens last van steenpuisten, dan prakte hij de schil van een ui tot poeder en at die opalbion schreef:Ik zou bijna denken dat het mijn vader was. Alleen hij sprak plat Haags en niet het dialect dat hierboven beschreven wordt.Mara schreef:Karnemelkse jus ??? Is dat jus van karnemelk ?
's Morgens een geklutst ei.![]()
Rare mensen waren het vroeger![]()
Dit boertje kwam uut Zeeland trouwens. Misschien schreef ik het verkeerd op hoor, dat heb je soms met geheugen.

Laatst gewijzigd door albion op 23 jul 2010, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Nog steeds ???
bah.
Alhoewel... ik heb vanmorgen als ontbijt de overgebleven Chili con carne opgegeten... schijnt ook niet helemaal normaal te zijn
Alhoewel... ik heb vanmorgen als ontbijt de overgebleven Chili con carne opgegeten... schijnt ook niet helemaal normaal te zijn

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:bah.

Ik heb het als kind ook wel gegeten. Best te eten.Mara schreef:Karnemelkse jus ??? Is dat jus van karnemelk ?
Helemaal aan gort prakken en dan de karnemelk erover.
Het is met alles maar wat je gewoon bent. Mijn vader was er nogal gek op, geloof ik, dus wordt het je een beetje met de paplepen ingegoten.
Sommige mensen eten sla rauw. Maar een mens is toch geen konijn?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara schreef:Marnix schreef:bah.

@ refo, wat is er mis met rauwe sla? Een mens is een omnivoor... een alles-eter dus

Marnix schreef:Mara schreef:Marnix schreef:bah.
Alhoewel... ik heb vanmorgen als ontbijt de overgebleven Chili con carne opgegeten... schijnt ook niet helemaal normaal te zijnIk vond het lekker, laat me toch
Ik hou wel van goed ontbijten en niet van die slappe hap als yoghurt met een beetje cruesli
@ refo, wat is er mis met rauwe sla? Een mens is een omnivoor... een alles-eter dusRauwe, heerlijk... net als wortels... en bessen. We zijn toch geen beren of vogels?
Bananen... we zijn toch geen apen...

Van mij mag je hoor, maar dan kom ik bij jou geen beschuitje eten

Ik krijg geen hap door mn keel als ik net mn bed uit ben, ik ga na een uurtje aan een lekker bakkie koffie met een krentenbol, of eierkoek, of croissantje, al naar gelang het voorhanden is.
Karnemelkse jus (of Karnemelks nat) is gebakken spekjes(mager gerookt) met evt. gesnipperd uitje erdoor. Halve mok karnemelk aanmaken met eetlepel maizena. Wanneer de spekjes goed doorbakken zijn het mengsel erdoor doen en goed roeren, tot het wat glazig wordt(?) Daarna telkens een scheutje karnemelk erbij doen (BLIJVEN ROEREN,BLIJVEN ROEREN), tot je de gewenste dikte en hoeveelheid hebt. Superlekker bij sla of andijviestampot! (Mijn dochter van acht lustte echt geen sla, tot ik dit er eens bij deed, toen wilde ze vier keer opscheppen...)