Nee, er worden dan blinddoeken uitgedeeld.DDD schreef:Wat zou precies de toegevoegde concentratie zonder beeld zijn? Wil de kerkenraad ook overgaan tot een gordijn voor de preekstoel, of trek ik het argument dan te ver door?
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik begrijp toch het argument niet. Maar wellicht bedoelt de kerkenraad te zeggen, dat als je nu beeld ziet in de kerkdienst, je ook andere beelden moet zien. En dat dan om verslaafden tegemoet te komen, de beelden maar helemaal achterwege blijven.
Nou goed. Ik denk dat de kerkenraad kan worden toegegeven dat een uitzending zonder beeld meer mediadistantie heeft dan een uitzending met beeld, maar de formulering vind ik erg ingewikkeld en onduidelijk. Het lijkt er op dat de kerkenraad wel zoiets bedoelt.
Nou goed. Ik denk dat de kerkenraad kan worden toegegeven dat een uitzending zonder beeld meer mediadistantie heeft dan een uitzending met beeld, maar de formulering vind ik erg ingewikkeld en onduidelijk. Het lijkt er op dat de kerkenraad wel zoiets bedoelt.
Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
Maar goed, niemand doet het gedurende de dienst. Bij het luisteren naar klassieke muziek is het wel gebruikelijker om de ogen te sluiten.
Maar goed, niemand doet het gedurende de dienst. Bij het luisteren naar klassieke muziek is het wel gebruikelijker om de ogen te sluiten.
-
- Verbannen
Het zal niemand verbazen, maar ik ben vooral heel nieuwsgierig naar welke gemeente dit is. Ik schat in dat het ergens in de contreien van de Randstad, het Groene Hart, of misschien Brabant is.
Het argument van de kerkenraad slaat uiteraard als een tang op een varken. Zouden ze ook niet beeldbellen met hun kinderen (en kleinkinderen), als ze die hebben mogen? Beweren ze dan ook dat gewoon bellen de concentratie bevordert?
Het argument van de kerkenraad slaat uiteraard als een tang op een varken. Zouden ze ook niet beeldbellen met hun kinderen (en kleinkinderen), als ze die hebben mogen? Beweren ze dan ook dat gewoon bellen de concentratie bevordert?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wij hebben al heel lang kerk-tv. Van de bewoners van zorgcentra, die voorheen waren aangewezen op kerktelefoon, hoor ik vaak dat ze zó blij zijn dat ze nu ook beeld hebben. Het vergroot de betrokkenheid bij de dienst, het geeft veel meer 't gevoel van gemeente-zijn.Habitat schreef:Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
Maar goed, niemand doet het gedurende de dienst.
~~Soli Deo Gloria~~
- Bonny
- Contacteer:
Het zal voortkomen uit de angst voor tv en bioscoop.
The Groom's still waiting at the altar
Wat ben je weer lekker stellig. Ik begrijp die kerkenraad best, al zal het punt van concentratie niet het belangrijkste zijn. Maar om dan gelijk met tangen en varkens te komen... Veel kijkplezier morgen!Jantje schreef:Het zal niemand verbazen, maar ik ben vooral heel nieuwsgierig naar welke gemeente dit is. Ik schat in dat het ergens in de contreien van de Randstad, het Groene Hart, of misschien Brabant is.
-
- Verbannen
Ja, dank je. Jij ook.Ad Anker schreef:Veel kijkplezier morgen!

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.Habitat schreef:Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
-
- Verbannen
Op dit tijdstip begrijp ik dat wel. Maar dat geldt overdag toch niet?merel schreef:Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.Habitat schreef:Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Misschien ' s morgens niet, maar de rest van de dag zou ik dat best kunnen.Jantje schreef:Op dit tijdstip begrijp ik dat wel. Maar dat geldt overdag toch niet?merel schreef:Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.Habitat schreef:Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
-
Je bent warm @Jantje. Maar waarom schakel je veluwe bij voorbaat uit?Jantje schreef:Het zal niemand verbazen, maar ik ben vooral heel nieuwsgierig naar welke gemeente dit is. Ik schat in dat het ergens in de contreien van de Randstad, het Groene Hart, of misschien Brabant is.
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik moet ook echt niet mijn ogen dichtdoen overdag, ik val zo in slaap (ik kan altijd slapen lijkt)Jantje schreef:Op dit tijdstip begrijp ik dat wel. Maar dat geldt overdag toch niet?merel schreef:Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.Habitat schreef:Wie de ogen dicht doet, kan beter luisteren. De visuele prikkels (die veel energie vragen) vallen dan weg.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
- Verbannen
Omdat ik weet dat jij daar niet woont.crossmountain schreef:Je bent warm @Jantje. Maar waarom schakel je veluwe bij voorbaat uit?Jantje schreef:Het zal niemand verbazen, maar ik ben vooral heel nieuwsgierig naar welke gemeente dit is. Ik schat in dat het ergens in de contreien van de Randstad, het Groene Hart, of misschien Brabant is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
En een haarscherp beeld dat ik had, joh! Alsof ik gewoon in de kerk zat.Jantje schreef:Ja, dank je. Jij ook.Ad Anker schreef:Veel kijkplezier morgen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje