Dit generaliseren naar "de toleranten" is denk ik ook niet terecht. De reacties van bijvoorbeeld Obama, Biden en Alexandria Ocasio-Cortez waren best netjes. En ik denk dat gezien de context ook Sigrid Kaag door @WimAnker verkeerd is begrepen.
Waar denk je op dit moment aan? [4]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bovendien had hij mijns inziens helaas ook verwerpelijke standpunten, bijvoorbeeld over het acceptabel zijn van doden door wapenbezit, en over de winst van Trump van de verkiezingen. Ook welsprekend verwoord, blijven die verwerpelijk of zelfs leugenachtig. Ook dan doen woorden ertoe. Kaag heeft dit ook van Wilders gezegd. En dat is mijns inziens een terecht punt. Woorden doen ertoe. Die polariseren. Daarbij is niet alléén van belang wie het eerste tot dit soort geweld komt. Ook verbaal geweld is zondig, en ook alles wat een mens daartoe trekken kan.
Waarbij ik mij ervan bewust ben dat er ook mensen zijn die 'volkomen idioot' al verbaal geweld vinden.
Waarbij ik mij ervan bewust ben dat er ook mensen zijn die 'volkomen idioot' al verbaal geweld vinden.
Ik had het dan ook niet over de door jou genoemde prominenten. Die hebben, voor zover ik het las, inderdaad vrij netjes gereageerd. Dat geldt ook voor Nederlandse politici - ik vind de reactie van bijvoorbeeld Rob Jetten heel keurig. Bij hen zou ik dan ook absoluut geen aanhalingstekens rondom het woord toleranten gebruiken.
Het gaat mij meer om diverse figuren in de comment sections op diverse nieuwssites en op BlueSky; de gewone man zoals bijvoorbeeld een Nederlandse leraar wiens reactie viraal gaat ('fijne Charlie Kirkdag voor iedereen die het viert'; 'dode nazi's goed') en types zoals Ten Broeke, die vooraan staan in tolerantie tot iemand het niet met ze eens is, en dan is moord blijkbaar een prima optie.
-
Kaag, Biden en zoveel andere hebben ook verwerpelijke standpunten. Dat is geen reden om mensen te vermoorden. Woorden bestrijd je met woorden en niet met een lafhartige moord.DDD schreef: ↑Gisteren, 17:07 Bovendien had hij mijns inziens helaas ook verwerpelijke standpunten, bijvoorbeeld over het acceptabel zijn van doden door wapenbezit, en over de winst van Trump van de verkiezingen. Ook welsprekend verwoord, blijven die verwerpelijk of zelfs leugenachtig. Ook dan doen woorden ertoe. Kaag heeft dit ook van Wilders gezegd. En dat is mijns inziens een terecht punt. Woorden doen ertoe. Die polariseren. Daarbij is niet alléén van belang wie het eerste tot dit soort geweld komt. Ook verbaal geweld is zondig, en ook alles wat een mens daartoe trekken kan.
-
Het verbaast mij dat mensen zulke extreme meningen verkondigen. Moet je nagaan dat zo'n extremist voor de klas staat. Het is ook vrij dom gezien iedereen met een beetje denkvermogen beseft dat zo'n reactie consequenties heeft.Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 17:23Ik had het dan ook niet over de door jou genoemde prominenten. Die hebben, voor zover ik het las, inderdaad vrij netjes gereageerd. Dat geldt ook voor Nederlandse politici - ik vind de reactie van bijvoorbeeld Rob Jetten heel keurig. Bij hen zou ik dan ook absoluut geen aanhalingstekens rondom het woord toleranten gebruiken.
Het gaat mij meer om diverse figuren in de comment sections op diverse nieuwssites en op BlueSky; de gewone man zoals bijvoorbeeld een Nederlandse leraar wiens reactie viraal gaat ('fijne Charlie Kirkdag voor iedereen die het viert'; 'dode nazi's goed') en types zoals Ten Broeke, die vooraan staan in tolerantie tot iemand het niet met ze eens is, en dan is moord blijkbaar een prima optie.
En daarnaast is ook vloeken heel zondig. Maar ik reageerde op het punt dat woorden er toe doen.MGG schreef: ↑Gisteren, 17:29Kaag, Biden en zoveel andere hebben ook verwerpelijke standpunten. Dat is geen reden om mensen te vermoorden. Woorden bestrijd je met woorden en niet met een lafhartige moord.DDD schreef: ↑Gisteren, 17:07 Bovendien had hij mijns inziens helaas ook verwerpelijke standpunten, bijvoorbeeld over het acceptabel zijn van doden door wapenbezit, en over de winst van Trump van de verkiezingen. Ook welsprekend verwoord, blijven die verwerpelijk of zelfs leugenachtig. Ook dan doen woorden ertoe. Kaag heeft dit ook van Wilders gezegd. En dat is mijns inziens een terecht punt. Woorden doen ertoe. Die polariseren. Daarbij is niet alléén van belang wie het eerste tot dit soort geweld komt. Ook verbaal geweld is zondig, en ook alles wat een mens daartoe trekken kan.
-
Woorden doen er toe. Misschien wel vooral bij directe en indirecte victim blaming.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Het is wel weer duidelijk vanuit welke kant het geweld komt: dat is links. Ik zag op powned een filmpje waarin studenten zeggen dat hij het verdiend heeft. Ook de media zijn niet echt kritisch op de moord, die vinden het allemaal weer best.. Waarom zijn er nu niet allemaal talkshows over christen discriminatie? Of rechts discriminatie? Niks van dat alles.. Eerst media vol van femicide maar je hoort nu niks over rechtscide
Deze tendentieuze opmerkingen zijn de voedingsbodem voor nog meer haat. Jij gebruikt namelijk geen argumenten, maar stelt een andere partij in een kwaad daglicht.
-
Lubach is zo fair om ronduit toe te geven dat hij te laf is om niet met twee maten te meten. Christenen doen niks terug, dus kan je aanpakken. Zeg iets over de islam en je het gevaar dreigt.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 20:51 Het is wel weer duidelijk vanuit welke kant het geweld komt: dat is links. Ik zag op powned een filmpje waarin studenten zeggen dat hij het verdiend heeft. Ook de media zijn niet echt kritisch op de moord, die vinden het allemaal weer best.. Waarom zijn er nu niet allemaal talkshows over christen discriminatie? Of rechts discriminatie? Niks van dat alles.. Eerst media vol van femicide maar je hoort nu niks over rechtscide
Rechts is niet zielig en in veel landen slaat hun boodschap aan. De traditionele media raken hun macht kwijt en op sociale media kunnen alle richtingen hun verhaal kwijt.