Wist je dat...

Wim Anker

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:er de afgelopen dagen niet veel gebeurd is in Zweden.
Trump terecht het failliet van het zweedse beleid op de agenda heeft gezet.

Ik ga de man steeds meer waarderen.
Mara

Bericht door Mara »

Het schrok wel even iedereen wakker. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wim Anker schreef:

Je bent snel tevreden.
Als een olifant in de porseleinkast een dagje geen borden breekt, is dat nog geen teken dat die olifant een spat veranderd is.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:

Russia Today en de Daily Mail doen al jaren hun best. Waarbij o.a. verkrachtingsstatistieken uit hun verband worden gerukt. Besef wel dat het aantal moorden in Zweden per inwoner heel wat lager is dan in de VS en vergelijkbaar met Nederland. Er is een bendeoorlog aan de gang in Göteborg en Malmö, en dat is erg. Maar afgelopen vrijdag was het rustig. Het is geen Singapore in Zweden, maar het functioneert allemaal nog wel redelijk hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

:yahoo Ik lees wel berichten dat er zoveel gebeurt in Zweden dat het niet meer als een gebeurtenis wordt gezien. Is het waar dat verkrachtingen aan de orde van de dag zijn? Dat er niet eens meer aangifte wordt gedaan van bepaalde soorten geweld die gepleegd worden door bepaalde bevolkingsgroepen? Ik krijg heel erg het idee van 'alternative facts' als ik mensen zulke dingen zie roepen op internet.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zita schreef:
:yahoo Ik lees wel berichten dat er zoveel gebeurt in Zweden dat het niet meer als een gebeurtenis wordt gezien. Is het waar dat verkrachtingen aan de orde van de dag zijn? Dat er niet eens meer aangifte wordt gedaan van bepaalde soorten geweld die gepleegd worden door bepaalde bevolkingsgroepen? Ik krijg heel erg het idee van 'alternative facts' als ik mensen zulke dingen zie roepen op internet.
In Zweden is men juist veel strikter wat betreft verkrachtingen. De definitie van verkrachting gaat verder dan in veel andere landen (sommige zaken die in Nederland als aanranding gelden, gelden in Zweden als verkrachting)
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden
Wel is het een probleem, zoals in ieder land, dat verkrachting vaak heel moeilijk te bewijzen is, maar ik denk niet dat er ook maar iemand is die bij het wel of niet aangifte doen van verkrachting de afkomst van de dader mee laat spelen.
Er zijn problemen in Zweden, ook met migranten (zoals die er in Nederland ook zijn), maar het lijkt niet erger dan in andere West-Europese landen en ik voel me meer op mijn gemak in de slechte buurten van Stockholm dan in bijvoorbeeld Kanaleneilanden in Utrecht.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Probleem is natuurlijk een beetje dat dingen worden gebagatelliseerd of genegeerd. Rellen in Frankrijk. Ellende in Zweden. Van het eerste horen we bijna niets (zeker geen achtergrond) , het tweede wordt nu weggewuifd als dat het niet zo erg is als in Kanaleneiland Utrecht. Of dat klopt of niet weet ik niet. Ik heb niet zoveel zin tijd om alle verhalen op juistheid te controleren. Of om uit te zoeken of iemand zijn levensverhaal klopt. Of om te checken of het twitteraccout echt is. Wel weet ik dat Kanaleneiland Utrecht nodig opgeschoond moet worden en een schoolvoorbeeld is van mislukte integratie.

En in eerdere discussies heeft Parsifal met regelmaat gewezen op het Zweedse beleid en de prima integratie daar. Naar nu blijkt is dat ook met een dosis zout te nemen............
Moet ik ook nog Zweden gaan volgen. :bobo
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Probleem is natuurlijk een beetje dat dingen worden gebagatelliseerd of genegeerd. Rellen in Frankrijk. Ellende in Zweden. Van het eerste horen we bijna niets (zeker geen achtergrond) , het tweede wordt nu weggewuifd als dat het niet zo erg is als in Kanaleneiland Utrecht. Of dat klopt of niet weet ik niet. Ik heb niet zoveel zin tijd om alle verhalen op juistheid te controleren. Of om uit te zoeken of iemand zijn levensverhaal klopt. Of om te checken of het twitteraccout echt is. Wel weet ik dat Kanaleneiland Utrecht nodig opgeschoond moet worden en een schoolvoorbeeld is van mislukte integratie.

En in eerdere discussies heeft Parsifal met regelmaat gewezen op het Zweedse beleid en de prima integratie daar. Naar nu blijkt is dat ook met een dosis zout te nemen............
Heb ik gezegd dat in Zweden de integratie prima werkt? Men doet zijn best. Er gaat veel mis. Malmö is een voorbeeld van hoe het niet moet. De aanpak is echter behoorlijk anders dan in Frankrijk en Belgie, en de Zweedse aanpak lijkt beter te werken.
parsifal

Bericht door parsifal »

Deze kon ik ook wel waarderen: Afbeelding
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:Moet nu toch een echo laten maken van mijn schouder; fysiotherapeut vindt de pijn te heftig voor letsel van ruim 4 maanden.
En? (Mijn aanbod is nog steeds van kracht. ;) )
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

parsifal schreef:Deze kon ik ook wel waarderen: Afbeelding
:D :D :D :D
The Groom's still waiting at the altar
helma

Bericht door helma »

Kan pas 1 maart terecht. Eerst maar eens kijken wat de uitslag is, misschien zit er een scheurtje in de schouderkap; daar kan jij ook niet veel mee denk ik. (Wel bedankt voor je aanbod)
Laatst gewijzigd door helma op 20 feb 2017, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
parsifal

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Probleem is natuurlijk een beetje dat dingen worden gebagatelliseerd of genegeerd. Rellen in Frankrijk. Ellende in Zweden. Van het eerste horen we bijna niets (zeker geen achtergrond) , het tweede wordt nu weggewuifd als dat het niet zo erg is als in Kanaleneiland Utrecht. Of dat klopt of niet weet ik niet. Ik heb niet zoveel zin tijd om alle verhalen op juistheid te controleren. Of om uit te zoeken of iemand zijn levensverhaal klopt. Of om te checken of het twitteraccout echt is. Wel weet ik dat Kanaleneiland Utrecht nodig opgeschoond moet worden en een schoolvoorbeeld is van mislukte integratie.

Heb ik gezegd dat in Zweden de integratie prima werkt? Men doet zijn best. Er gaat veel mis. Malmö is een voorbeeld van hoe het niet moet. De aanpak is echter behoorlijk anders dan in Frankrijk en Belgie, en de Zweedse aanpak lijkt beter te werken.
Om eerlijk te zijn zie ik zelf wel meer in het Deense beleid (buiten familiehereniging dan, dat is een belangrijk punt en moet soepel verlopen), waarbij vluchtelingen mee moeten betalen aan hun opvang als het kan, waarbij opvang in principe tijdelijk is en waarbij bedrog in de aanvraag hard bestraft wordt. Ik zie voorbeelden waar het fout gaat in Zweden, ik zie ook voorbeelden van hardwerkende vluchtelingen uit Rwanda, ik zie dat de vluchtelingen uit Bosnie het goed doen in Zweden, ik zie een jonge vrouw uit Syrie, die door vrienden was opgevangen keihard haar best doen om zo snel mogelijk zelf geld te verdienen en niet meer afhankelijk te zijn van de staat. Het gaat hier om vluchtelingen die in eigen land hun leven niet zeker waren. De levens van deze mensen maken misbruik van het systeem niet goed, maar ze maken een gastvrij beleid wel waardevol en in sommige gevallen erg pro-life. (Een van die punten waar Zweden wel vreselijk faalt trouwens).
alexv

Bericht door alexv »

Wim Anker schreef:

Hier een link met een (vertaalde) face book post van een super gefrusteerde politie officer.http://www.informationliberation.com/?id=56294
Plaats reactie